Alla inlägg den 6 april 2008

Av Linda - 6 april 2008 20:50

Nu har ungen utslag igen...kinderna är röda och armarna har röda utslag..

suck..vad ÄR det med henne?

Vi avvaktar till imorgon och ser hur hon är och är hon inte bättre så får vi ringa IGEN till vårdcentralen..men nu imorgon har de iallafall öppet på den vanliga vårdcentralen och där är inte så lång väntetid som jourläkarcentralen i stan som vi var på igår.


Ikväll fick hon sin allergimedicin för sköterskan sa igår att vi kunde fortsätta ge det några dagar nu...och imorse fick hon ju 3 st betapred (kortison tabletter).


idag har hon ätit det här:


frukost kl 09.00 - hönökaka med lätt o lagom + oboy


Lunch kl 12.30 kl - jasminris, knorr brunsås, scan må bra köttbullar , Kivik pärondricka


Mellis: 1 äpple


Middag kl 18.30- kycklingfile stekt i ugn med vitlökskrydda, soja, peppar och grillkrydda.

Mjölk


Efterätt ca 19.00- en pinnglass från hemglass, vanilj med chokladöverdrag. (efter denna glass märkte min bror att hon blev röd om kinderna och slö).


Hon fick sen sin medicin 1/2 tablett allergitablett kl 19.00 krossad och blandad med 1 matsked BOB jordgubbsmarmelad.


Sen kom min mamma och hennes sambo runt 19.30 för att hämta min bror och då kom fikat fram...pågens chokladmuffins med vaniljcreme fyllning + wafers kex med choklad.


Hon har varit hos en kompis i eftermiddag och när hon kom hem ikväll vid 18.30 så hade hon ont i magen. Men hon hade inte ätit nåt där sa hon..



Av Linda - 6 april 2008 12:11

bilden nedanför på Tova är föressten tagen med min mobiltelefon som har 5 pixlar....bra bild va?

Jag är väldigt imponerad hur bra bilder min mobil tar... :-) . De mobiler jag haft innan har inte haft nån pixel alls och varit hur korniga och suddiga som helst när man fört över dem till datorn.


Idag händer inte mycket, barnen är uttråkade och har ingen att leka med. Maken sover då han jobbat natt och min bror är på besök denna helgen med, han kom hit igår med min mamma och hennes sambo så han har sovit här.


Skulle behöva duscha och tvätta håret, åka och handla m.m...måste duscha först för håret är inte på sin bästa sida idag.


Mamma är på ikea idag och jag skickade bud med henne att köpa förvaringslådor (slugis m. lock) och en vit hylla + silvriga konsoller till den.

Ska nämligen ha en hylla i tvättstugan till att sätta tvättmedlet m.m på.

Och jag ska ösa tvättmedlet i två små slugislådor så det blir lite snyggt och prydligt med på hyllan ;-) .

Tvättstugan är ju rätt hemsk i övrigt så jag får försöka piffa upp så gott det går.

Har inte råd att kakla och klinka, måste ha hit en hantverkare då och de ska ju ha betalt för jobbet med.


Kanske ska lägga lite av det man får tillbaka på skatten till att fixa till tvättstugan så man kan tvätta med glädje i framtiden...just nu drar man sig för att gå ner och tvätta överhuvudtaget...


Presentation

Omröstning

Vilken bloggsida är bäst ?
 bloggagratis.se
 blogg.se
 wordpress.com
 bloggproffs.se
 bloggspace.se
 sprayblog.se
 skyrock.com
 bloggsida.se
 bloggorama.se

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards