Direktlänk till inlägg 6 april 2008

Utslag igen :-(

Av Linda - 6 april 2008 20:50

Nu har ungen utslag igen...kinderna är röda och armarna har röda utslag..

suck..vad ÄR det med henne?

Vi avvaktar till imorgon och ser hur hon är och är hon inte bättre så får vi ringa IGEN till vårdcentralen..men nu imorgon har de iallafall öppet på den vanliga vårdcentralen och där är inte så lång väntetid som jourläkarcentralen i stan som vi var på igår.


Ikväll fick hon sin allergimedicin för sköterskan sa igår att vi kunde fortsätta ge det några dagar nu...och imorse fick hon ju 3 st betapred (kortison tabletter).


idag har hon ätit det här:


frukost kl 09.00 - hönökaka med lätt o lagom + oboy


Lunch kl 12.30 kl - jasminris, knorr brunsås, scan må bra köttbullar , Kivik pärondricka


Mellis: 1 äpple


Middag kl 18.30- kycklingfile stekt i ugn med vitlökskrydda, soja, peppar och grillkrydda.

Mjölk


Efterätt ca 19.00- en pinnglass från hemglass, vanilj med chokladöverdrag. (efter denna glass märkte min bror att hon blev röd om kinderna och slö).


Hon fick sen sin medicin 1/2 tablett allergitablett kl 19.00 krossad och blandad med 1 matsked BOB jordgubbsmarmelad.


Sen kom min mamma och hennes sambo runt 19.30 för att hämta min bror och då kom fikat fram...pågens chokladmuffins med vaniljcreme fyllning + wafers kex med choklad.


Hon har varit hos en kompis i eftermiddag och när hon kom hem ikväll vid 18.30 så hade hon ont i magen. Men hon hade inte ätit nåt där sa hon..



 
 
Ingen bild

Anna

6 april 2008 21:08

Nytt tvättmedel??
Träffat djur?
Pollen?
Nya blommor hemma?
Skålar med nötter framme?
fisk?

hoppas ni hittar vad det kan vara
//Anna

/Anna

 
Linda m. 4 barn

Linda m. 4 barn

6 april 2008 21:28

NÖTTER- hon hade redan utslagen i fredags när hon fick ett sweizernötchoklas, så det kan det inte vara.

FISK- har hon inte ätit på några dagar.

POLLEN- kanske?

TRÄFFAT DJUR- ja vi har två katter men det har vi haft sen hon föddes för 8 år sen. De är oftast ute med...

BLOMMOR- ja faktiskt köpte jag en bukett med Gerbera på ica i fredags som står på bänken i köket. Men då hade hon redan utslagen.
Och hon har aldrig reagerat mot blommor innan när hon plockat ute osv..

NYTT TVÄTTMEDEL- nej det är det gamla vanliga.

Jag funderar dock på jordgubbsmarmeladen...jag själv reagerade lite mot jordgubbar och skaldjur när jag var mindre. Jag gjorde nämligen nåt sånt där allergitest när jag var ca 10 år. Men idag är jag inte allergisk mot det.

http://Lillith76.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Anna

6 april 2008 22:10

Hmmm, knepigt. Be att får göra ett sånt där pricktest. Det kan ju vara att hon inte varit allergisk förr men att det kommer med åren.Min syrra fick allergi mot fisk och nötter när hon var runt 6-8 år, det blir liksom förmycket en dag.Nu kan hon knappt vistas i rum där fisk/nötter har tillagats eller legat hin behöver inte ens äta för att få "allergikänslan"Sen har hon även utvecklat katt och häst extra mycket.

lycka till, håll koll på hennes luftvägar bara.

Du glöm inte dig själv med motion,mat och "egentid" en stund varje dag

/Anna

 
Monica

Monica

6 april 2008 23:10

Hmm vad konstigt med hennes utslag.

Har hon provat eller fått nya kläder som inte är tvättade?
Jag vet att min systers flicka fick jätteutslag när hon provade en ny baddräkt. Det var som nässelutslag.

http://barbamamma.bloggagratis.se

 
Caroline

Caroline

7 april 2008 00:07

Hej hej!
Det är inte så att hon har nya lakan eller kläder? MIn sambo blev alldeles prickig o röd när jag bäddade med nya OTVÄTTADE lakan.. kram

http://mammans.blogsome.com

 
Ingen bild

Caroline igen!

7 april 2008 00:10

Jag kan inte lämna nån kommentar på din ivktsida, man måste ha nåt konto som jag itne har.. men jag tycker du kämpa super bra, du måste skriva där ltie oftare för o hålla oss uppdaterade!! ;) kram

 
Linda m. 4 barn

Linda m. 4 barn

7 april 2008 08:36

Nytt lakan fick hon i fredags som jag bäddade med..svärmor hade köpt på ullared...draglakan.
Men då var hon redan rödflammig och sen har hon sovit brevid mig i 3 nätter nu och där är de gamla vanliga lakanen.

Iofs låg hon i sin säng och spelade igår eftermiddag fast med kläderna på.

http://Lillith76.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Linda m. 4 barn

7 april 2008 08:37

DRAG PÅ LAKAN...inte draglakan :-)

 
Ingen bild

Åsa i Ksd

7 april 2008 08:44

Jag gissar på att hon reagerat på choklad. Det är otroligt vanligt och även om hon inte gjort det förr så är det inte omöjligt att hon gör det nu. Det var väldigt mycket choklad under dagen för henne.

 
Ingen bild

Norrländskan

7 april 2008 18:29

Jag hade nässelutslag när jag var liten, och vi lyckades aldrig komma underfund med vad jag reagerade på. Klart var dock att när jag väl fått en reaktion var det fil som gällde. Allt med tillskymmelse till färgämnen i fick mig att blossa upp värre än värst igen. Så ta det lugnt med färgämnen tills de varit helt borta några dar.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 1 september 2008 23:04

lösenordet till min nya blogg på www.blogg.se försvann plötsligt och jag får inget nytt hur många gånger jag än skickar att jag glömt lösen..det kommer inte nåt nytt lösen.   irriterande...jag har liksom en tävling som slutar idag.   Om någon av er s...

Av Linda - 25 juni 2008 18:55

 Vinnaren av en resepottan från:  LillaW webshop     Anna.R & Ella från juni-06 mejl: linnea_g75@hotmail.com     GRATTIS till resepottan !   Jag kommer även skriva detta i min nya blogg.   Från och med nu lägger jag ner denna blogg och kommer befi...

Av Linda - 22 juni 2008 09:28

Jag har nu utsett en vinnare i tävlingen om ett hemligt paket och den som vinner är:   Carola m 7    Som skriver bl.a så här i sin kommentar om semester: ********************** " Vår semester i år kommer att gå till Astrid Lindgrens värld och High C...

Av Linda - 20 juni 2008 21:41

 Nu har jag ordnat och donat med nya bloggen hela dagen, fick skaffa mig ett nytt medlemskap och göra en helt ny om från början.  Tryck på länken nedan. Nya bloggen   OBS ! Denna blogg kommer finnas kvar och vara aktiv tills tävlingarna är slut...jag...

Av Linda - 20 juni 2008 12:27

min son på 5 år sa nåt till mig idag som gjorde mig så ledsen.. vi satt på trappan och pratade om att Saga får inte vara i skogen för då ser jag inte henne, hon kan trilla ner i en pöl med vatten och drunkna. Då undrade han vad det gjorde...jo men sa...

Presentation

Omröstning

Vilken bloggsida är bäst ?
 bloggagratis.se
 blogg.se
 wordpress.com
 bloggproffs.se
 bloggspace.se
 sprayblog.se
 skyrock.com
 bloggsida.se
 bloggorama.se

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards