Alla inlägg den 13 april 2008

Av Linda - 13 april 2008 22:21

efter att en sån sak som den härnedan hänt så känns allt man vill skriva om så fjuttigt...

Det var samma känsla som när min pojke dog..allt som hände i världen var så fjuttigt. Varför bråkar och krigar människor, varför tjafsa om vem som ska städa eller diska därhemma...när oskyldiga barn dör.

Hela världen bör stanna upp och sörja när ett barn dör...ja det är den känslan man har. 

Jag stannade iallafall upp och sörjde lilla Engla...Engla som nu fick bli en riktig Ängel. Ett passande namn för en ängel. 

Det kommer ta lång tid innan jag glömmer denna händelsen, den satte djupa spår i mig.

Jag har varnat Tova sen hon var 6 år att inte följa med främlingar och att de luras med katter, hundar och godis m.m

Hon ska springa till närmsta granne/hus, skrika högt osv osv.

Och jag påminde henne än en gång idag iom Englas död.


Nån på ett forum pratade om att man skulle ha GPS sändare på sina barn, ja det vore väl nåt..det kunde opererats in redan vid födslen...för det finns ju de som kidnappar även nyfödda (iallafall i  usa)..Det hade varit till väldigt stor hjälp om ens barn går vilse eller blir bortförd. 


 **********************************

Nåväl, det jag ville skriva som känns helt oväsentligt egentligen är att jag gått hela 14 218 steg idag...tack vara tipspromenaden.


Jag borde gå så varje dag...men nu blev jag helt slut i mina fötter efter tips promenaden där jag mer eller mindre fick springa för och hinna ifatt Tova på cykeln, hon var hela tiden flera hundra meter framför mig och cyklade..jag sa till henne flera gånger att vänta på mig..men nääää då.


Tycker det är otäckt när man inte ser dem och man är ute i skogen där hon inte hittar själv. 


I flera veckor har jag i genomsnitt legat på ca 5000 steg per dag... 

Denna veckan måtte jag vinna stegräknartävlingen. 

Av Linda - 13 april 2008 20:03

stackars lilla flicka som blev mördad ...hon var nästan hemma utanför sitt hem  och han fick ändå tag på henne och tog hennes liv och grävde ner henne som en hög med skräp bara.

Kan känna paniken i flickan och höra hur hon skrek efter sin mamma.

Man ryser i hela kroppen....vilka jävlar rent ut sagt som det finns därute.


Jag har svårt och förstå, hur man kan skada ett barn. Hur man kan ta livet av en rädd 10 åring som bara vill hem till mamma i hennes trygga famn....


Har de inga känslor alls, fattar de inte att det inte är bara barnet de dödar utan de skadar så många fler...som anhöriga och kompisar m.m

Det är så många som blir drabbade! 


Hon är bara 2 år äldre än min dotter och jag kan riktigt känna känslan om det varit hon. Livet hade liksom varit slut då.....

Jag hade först letat upp han som gjort det...gjort nåt som är väldigt olagligt och jag hade gärna suttit 10-20 år i finkan, inga problem. Den som tar ett barns liv har ingen rätt och leva.


 Ett ljus ska här få brinna för Engla !

Av Linda - 13 april 2008 12:45

Gud vad duktiga ni är, det är jag som är usel med mina steg nuförtiden.

Innan gick jag 110 000 steg i veckan...och nu är jag nere på 45 000 steg i genomsnitt i veckan.

Men idag kom jag upp i över 10 000 steg redan innan kl 13 pga tipsrundan så det känns ju bra :-)


Så här ser resultatet ut för denna veckan:


1: Heidin72 - 80 064 steg

2: Pia   - 74 735 steg

3: Valerina  - 49 950 steg

4: Linda (jag) - 45 222 steg


GRATTIS Heidin72 !!!!!

Superduktig du är...fortsätt så.



Av Linda - 13 april 2008 09:25

Ska gå tipspromenad med 5 åringen och 8 åringen...2.5 åringen får stanna hemma med farfar.

Tova får cykla och Viggo får nog åka vagn trots att han snart är 5 år för han varken orkar cykla eller gå ca 4 km.

Det är en sån dum ålder, han är för liten för och cykla så långt och för stor för vagn. Det blir såna problem om man vill ut och gå en lång runda och han inte orkar cykla, man kan ju liksom inte bära honom och cyklen sista biten direkt.


Niklas jobbar så jag är ensam hela dagen, ville hitta på nåt så vi slapp sitta inne och glo. Och fotbollsklubben i byn startar tipspromenaderna nu på söndagar några veckor frammåt så då passar vi på....

Jag får ju lite motion med och det är roligare att promenera om man gör det på en tipspromenad. 

Presentation

Omröstning

Vilken bloggsida är bäst ?
 bloggagratis.se
 blogg.se
 wordpress.com
 bloggproffs.se
 bloggspace.se
 sprayblog.se
 skyrock.com
 bloggsida.se
 bloggorama.se

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards