Alla inlägg den 18 april 2008

Av Linda - 18 april 2008 23:40

De på Röntgen/ortopeden skickade vidare Tova till akuten efter de kollat röntgenbilderna som inte visade nån spricka eller nåt i fingret, på akuten fick de sen sitta i "gröna" kön, ej brådskande fall.


Men att sitta där i en grön kö med barn är inget kul..och sen när hon väl hade kommit in i ett rum så var det mitt i skiftbytet så det tog en extra stund pga det med.


Nåväl de tog ett gem sa Niklas som de värmt upp och satte det mot nageln så det smälte igenom...pga att vi väntat så länge med att uppsöka sjukhus (jag trodde ju det skulle bli bättre, men det har ju blivit sämre) så har blodet i tummen koagulerat men de fick nog ut en hel del blod efter lite tryckande på tummen så när hon kom hem var handen full med blod och kompresser fasttejpade över tummen.


Hon hade gråtit lite där men hon fick ett diplom och så fick hon välja leksak, hon tog två suddgummi.

Niklas tog även med henne in på pressbyrån där hon fick välja ut ett kramdjur, hon valde en kanin så jag sen tyckte vi kunde döpa till "tummen" och det namnet gillade hon så nu heter hon/han TUMMEN ;-)


Själv mår jag bättre nu, det var säkert smörgåstårtan för jag tog en liten bit till sen på kvällen vid 23 tiden...aja baja.


Av Linda - 18 april 2008 14:08

och fick vara hemma från skolan idag, fick även ringa jobbet imorse och säga att jag inte kunde jobba ikväll...suck.

Har legat i sängen eller soffan hela dagen.


Niklas åkte iväg till vårdcentralen med Tovas klämda tumme, den är dubbelt så stor mot den andre tummen.

De två andra barnen körde han till svärföräldrarna då jag inte orkade ha hand om dem pga att jag mår dåligt.


Nu ringde han och sa att de fått åka in på röntgen och sen ska de till ortopeden för att få svaren från röntgen. Läkaren hade pratat nåt om att ev. öppna upp fingret annars. Det verkar vara fyllt med blod och vätska, idag var det mer svullet än igår.

Stackars min lilla tjej, hon ska då råka ut för allt. Nyss hade hon allergi och då var vi på sjukhuset för det och nu är det klämd tumme.

Av Linda - 18 april 2008 02:18

magen är i uppror och jag mår illa..kan inte sova, jag är såååå trött och Saga väckte mig runt 01.30 tiden, sen dess kunde jag inte sova för jag mådde så dåligt.

Hade då sovit 1 timme ungefär...gick ju och lade mig vid 00.30 Sitter  här i min morgonrock och sover nästan framför datorn, men kommer spy om jag lägger mig ner i sängen känner jag.


Vi ska välja en teori eller teoretiker att fördjupa oss i och skriva om nu i psykologin.

Jag är fortfarande osäker på vad jag ska välja,men det lutar åt Albert Banduras och hans teori om sociala inlärningen eller John B Watson och hans teorier om behaviorismen (beteende perspektivet).

Kanske t.o.m Abraham Maslow och hans behovsstege....

hm????...svårt...

Presentation

Omröstning

Vilken bloggsida är bäst ?
 bloggagratis.se
 blogg.se
 wordpress.com
 bloggproffs.se
 bloggspace.se
 sprayblog.se
 skyrock.com
 bloggsida.se
 bloggorama.se

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards