Alla inlägg den 5 april 2008

Av Linda - 5 april 2008 21:57

väntan väntan väntan....kortet är taget i väntrummet på jourläkarcentralen.


Ja nästan 4 timmar har jag och Tova tillägnat på jourläkarcentralen i eftermiddag/ikväll.

Hon har allergi för nåt, kanske en enstaka händelse så de gjorde ingen utredning, händer det fler gånger så gör de det.

Hela hennes rygg, armarna och bröstet var fullt med utslag...


Hon fick 6 st betapred (kortisontabletter) upplösta i vatten som hon fick dricka.

Sen fick vi vänta en timme i väntrummet och sköterskan kollade henne med jämna mellanrum för att se om det blev bättre.

Hon såg liite bättre ut sen när vi åkte hem och nu ikväll innan läggdags var hon inte röd alls...utslagen var borta.


Hon ska få tre till betapred imorgonbitti och sen ska jag fortsätta några dagar med 1/2 tablett av allergitabletten jag fick av grannen.


Jag misstänker starkt att hon reagerat på klubban hon fick på pizzerian i torsdags kväll...säkert några mindre bra färgämnen i. Såna är ju tillåtna i sverige nuförtiden...

Det är det enda hon ätit som hon inte brukar äta i vanliga fall, annars har hon ju ätit som hon brukar.





Av Linda - 5 april 2008 11:33

Detta läppglans provade jag i butiken häromdagen, åh så mjuka, glansiga och glittriga de blev...och det höll i sig i flera timmar.

Måste köpa det nästa gång jag är inne i stan.


http://bjooti.net/?p=1744

Av Linda - 5 april 2008 09:21

Tova är fortfarande lika rödflammig om kinderna trots att hon fick allergimedicin och tavegyl igårkväll + idag på morgonen.

Sa till henne att hon skulle vara hemma idag, men pötsligt hade hon ringt en kompis och for iväg som en pil..suck.

Hon ser ju hemsk ut, hade jag sett ut sån så hade inte jag velat visa mig ute bland folk..men barn är ju barn. 

Av Linda - 5 april 2008 09:04

Resultatet blev så här:


Heidin72- 97 164 steg

Pia -  86 842.

Linda (Mina) - 58 573 steg

Valerina - 48 100 steg


Vinnare v. 14 blev alltså HEIDIN72....GRATTIS !


Vad duktiga ni är, jag har blivit superdålig på mina promenader plötsligt. Pga vinteryran förra veckan så kom jag ifrån det helt, innan gick jag varje dag. 


Presentation

Omröstning

Vilken bloggsida är bäst ?
 bloggagratis.se
 blogg.se
 wordpress.com
 bloggproffs.se
 bloggspace.se
 sprayblog.se
 skyrock.com
 bloggsida.se
 bloggorama.se

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards