Alla inlägg den 20 april 2008

Av Linda - 20 april 2008 23:37

Saga brukar bli rejält arg om nåt går emot henne, man får tassa på tå eller försöka avleda hennes tankar när hon blir arg. Hon skriker och vrålar jättelänge..hon slutar aldrig ibland känns det som.

Men hon är bara för söt när hon är arg och den där sura läppen kommer fram ;-).


Viggo brukar ibland vilja leka med hennes saker och idag hade han hennes mc donalds bil..vilket gjorde henne rosenrasande. Hon skrek "min bil, min bil, min bil".

Tillslut fick hon den och då var allt frid och fröjd.


Nu vaknade den lilla snuttungen precis och vet ni vad hon ropade i sömnen?

"min bil, min bil, min bil"...

hon har alltså t.o.m drömt att nån tagit hennes bil (antagligen Viggo *s*).


Jag kunde inte låta bli och skratta inombords..jag tog upp henne och sa att det bara var en dröm. Kramade henne och pussade henne, sen lade jag ner henne i sängen igen med en napp i munnen (den hade hon ju tappat) och hon somnade om.


En annan natt vaknade hon och ropade "min docka, min docka, min docka"

så det märks att hon bearbetar väldigt mycket på nätterna vad som händer på dagarna.


De sa det på BVC vid 2.5 års kontrollen att de drömmer väldigt mycket i denna åldern, vaknar och är lessna eller rädda.

Av Linda - 20 april 2008 16:21

Nu ska jag snart bege mig ut och grilla kotletter som legat i marinad sen imorse.

 Första grillningen i år och det ska bli så gott...


Maken jobbar så jag får sköta grillningen men det brukar jag göra så det är ingen fara...

Av Linda - 20 april 2008 16:01

 bild lånad på nätet, inte min rabatt alltså...så mycket blommor har tyvärr inte jag just nu..ser blekt ut på den fronten. Måste sätta lite mer blommor som kommer upp så här på vårkanten.



Vad ska man med hus och trädgård till om man inte har blommor och rabatter?


Är det inte det som är lite meningen med en trädgård?

Att man ska ha blommor i rabatter, göra fint och kanske ha ett trädgårdsland där man kan odla sina egna grönsaker m.m


vad ska man annars göra i en trädgård?...sitta på en stol och slappa kan man göra likväl på en balkong i en lägenhet eller vart sjutton som helst.


Jag vet några stycken som hatar rabatter och trädgårdsland men ändå har STORA trädgårdar och de tar bort varenda en rabatt så tomten är kal som en fotbollsplan.


Visst, några rabatter har jag tagit bort för innan var det rabatter i varje hörna och det hinner jag inte med när jag har tre barn och ta hand om.

Det räcker med de jag har nu, jag har ett rätt stort land med rabarber, vinbär, jordgubbar, smultron..och sen planterar jag alltid potatis, lök, morötter och dill. 


Är det för att barnen ska få plats att springa som vissa tar bort alla sina rabatter eller är det för de inte orkar och hellre vill sitta och slappa på en stol?


Och mina egna ungar är aldrig i trädgården knappt, såvida jag inte själv är ute och rensar ogräs i nån rabatt...som jag gjort idag.


Jag tycker det är halva nöjet med en trädgård att se hur sina planteringar växer, man sår frön och sätter lökar sen får fina blommor ...

Eller sätta potatis i landet som man sen kan gå och plocka när man vill utan att behöva susa till affären i sista minuten för att man glömt potatisen senast man handlade.


Jag tycker det är skönt att sätta mig vid en rabatt och göra fint, rensa ogräs m.m en fin vårdag som denna. Solen skiner och fåglarna kvittrar...helt underbart att det är VÅR !

Min favorit årstid är här... 


Så nu har jag varit ute ett par timmar med barnen och rensat ogräs i rabatten brevid landet..där jag har blommor, buskar, smultron och vinbär planterade.


Svärmor tycker det är för tidigt att plantera de fina blomlökarna jag köpt..då det fortfarande är risk är för frost enligt henne.

Men det är frustrerande, jag vill plantera dem NU NU NU...kan inte hejda mig längre.

Så snart är de ändå i jorden trots allt ;-) 


Presentation

Omröstning

Vilken bloggsida är bäst ?
 bloggagratis.se
 blogg.se
 wordpress.com
 bloggproffs.se
 bloggspace.se
 sprayblog.se
 skyrock.com
 bloggsida.se
 bloggorama.se

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards