Alla inlägg den 26 april 2008

Av Linda - 26 april 2008 21:38

allt ordnade sig idag...jag hämtade Tova 30 min innan kalaset slut och körde till blomsteraffären + affären för att köpa en viktväktar middag som jag bara kunde värma i micron innan jobbet sen.


Nu är blommorna i jorden och det blev sååå fint.


De andra blommorna jag planterade i krukor får jag ta in varje kväll så de inte  fryser pga frost. I landet lägger jag över väv på de blommorna och lökarna som jag planterat där.... 


Har nu jobbat klart för denna gång, det var en lugn och skön vårkväll och allt gick bara bra.

Vi fick iväg och tanka bilen bara i närmaste by 1 mil iväg...och så var vi hemma hos två som bor ute. Sen tvättade jag och vek lite tvätt.

Och så bäddade jag ner 3 damer för natten ;-).


Har fått ihop 10926 steg idag hittills så det känns ju bra..


Imorgon är det tipspromenad för hela familjen kl 10.00....5.2 km lång runda. Och jag kommer även då upp i över 10 000 steg.

Sen ska jag rensa lite i en rabatt, jag har ju lite rabatter här så det tar sin lilla tid.


Nu ska dottern lägga sig, hon och hennes pappa har tittat på Star Wars så hon fick vara uppe lite längre. 




Av Linda - 26 april 2008 09:13

Tova ska på kalas nu mellan 10-13...lustig tid för kalas tycker jag.

men det var ju trots allt bra för då hinner hon till simskolan som börjar 13.50 så vi får köra direkt efter kalaset dit.


Och jag som hade behövt köpa mer blomjord + blommor...men det hinner jag inte för simskolan slutar 14.40, hon ska duscha och byta om så vi kommer inte ut därifrån förrän ca 15.00 om vi skyndar oss.

MEN jag börjar jobba 16.15 och det tar ca 20-30 min att köra hem + att jag ska hinna äta middag innan.


Så det är helt kört med och hinna köpa nåt...suck.

Blommorna står liksom i blomlådan utan jord, undrar hur länge de klarar det utan att vissna. Jag kör ju inte 6 mil fram och tillbaka imorgon för och köpa det och på måndag är det kanske försent, då kanske blommorna vissnat.


Min svärmor sa att det skulle bli sommarvärme i helgen, hm...var är den?

Ingen sol och det är faktiskt rätt kyligt ute. Betydligt kallare än igår mitt på dagen då det var väldigt varmt och soligt.





Presentation

Omröstning

Vilken bloggsida är bäst ?
 bloggagratis.se
 blogg.se
 wordpress.com
 bloggproffs.se
 bloggspace.se
 sprayblog.se
 skyrock.com
 bloggsida.se
 bloggorama.se

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards