Alla inlägg den 7 april 2008

Av Linda - 7 april 2008 18:34

vi har ett fadderbarn i Brasilien, jag och min mamma + hennes sambo. Vi skaffade honom sommaren 2007.


En liten pojke som är född samma månad som min lilla flicka så de är lika gamla.

Han heter Fransisco RENAN....och är helt bedårande söt med lockigt svart hår.

Vi ger honom och hans familj 200 kr varje månad och vi har skickat lite brev till varandra.

Jag skickade kläder till hans födelsedag bland annat och mamman var sååå tacksam.


Jag tycker alla borde ställa upp och ha ett fadderbarn, har man inte råd med 200 kr kan man gå ihop några stycken och ha ett barn tillsammans.

Det finns så många som inte ens har vatten och mat för dagen, tänk om det vore era egna barn?


Här skaffade vi vårt fadderbarn: http://www.barnfonden.se/
Av Linda - 7 april 2008 13:58
Bloggtoppen.se

jag registrerade mig på bloggtoppen nu...och länkar här till dem som man ska göra.

Av Linda - 7 april 2008 13:25



Nu har vi varit och handlat jag och Saga.

Passade på att mata ankorna vid sjön intill....men Saga åt upp det mesta av brödet istället för att kasta det :-).


Av Linda - 7 april 2008 10:44

Saga är inne i en HATA period...."hatar vatten", "hatar håret", "hatar tofsar", "hatar maten" osv osv.


Hon är rädd för skräp som kan ligga på golvet tex rosa fjädrar från Tovas fjärderboa..den fäller och så fort Saga ser en fjäder skriker hon på mig och vågar inte röra sig ur fläcken eller ens gå nära den där fjärdern.


Sen tror hon på "Pöken" (spöken)....och säger att det är "Pöken" överallt.


Hon gillar att klä ut sig och har i flera dagar så fort hon vaknat dragit på sig ett kort kort linne och en kjol över pyjamas och så en keps på huvudet...sen går hon runt så hela dagen.

Sätter in en bild på det här...


Tovas utslag var lite bättre idag på morgonen så hon fick gå till skolan. Det kanske tar ett tag innan de försvinner helt.

Det är mycket möjligt att det är chokladen hon reagerar på, vi ska prova att utesluta det så får vi se. Och hon som älskar sin oboy :-/........den ger ju energi och är mättande till frukost. Hon är rätt kräsen annars med mat på morgonen och äter bara en liten macka med smör och marmelad på.

Av Linda - 7 april 2008 10:38

Saga har en meandi molntunika och bruna tajts från Lindex

 Jag har en rosa randig kofta från ullared, rosa linne och svarta byxor från Lindex

Av Linda - 7 april 2008 10:36

Med sin nya molntunika

och så en bild på mamma och Saga

Presentation

Omröstning

Vilken bloggsida är bäst ?
 bloggagratis.se
 blogg.se
 wordpress.com
 bloggproffs.se
 bloggspace.se
 sprayblog.se
 skyrock.com
 bloggsida.se
 bloggorama.se

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards