Alla inlägg den 11 april 2008

Av Linda - 11 april 2008 10:33

Har skrivkramp i armen typ ;-)...men det känns som att det gick bra.

Vill inte skriva ut provets frågor här om det är nån i klassen som läser här och inte gjort provet ännu


Jag skrev ingående iallafall om en patients väg genom vården...från det att han föll ihop hemma av en stroke och tills han kom hem igen och fick vård hemma, frun får stöd via olika organisationer såsom Pro och röda korset. Maken får växelvård och får komma på dagverksamhet m.m

Jag skrev även att det blev fel i medicinerna (för och få in lite om anmälningsplikten ) och en lex maria gjordes då..och den ska skickas vidare till socialstyrelsen inom 2 månader..och då fick jag även in lite vilka som bestämmer.

Och att man gör en lex sara om man tex bryter tystandsplikt eller behandlar en vårdtagare illa m.m


Jag skrev även lite om vilka som bestämmer och att kommun och landstingfullmäktige är de som har högst bestämmanderätt inom kommunerna.Att de bestämmer budget, skatt som invånarna ska betala samt avgifter inom vården osv.

***********


Jag är glad om jag får ett G...förvånad men ännu gladare om det blir VG ;-).

Jag blev ju rätt förvånad på förra provet inom etik och moral då jag var helt säker på att jag bara skulle få G..men så blev det VG....


Vi får väl se vad det blir denna gång...lite nervöst är det allt.

Hittills har jag fått G eller VG på alla mina prov sen jag började utbildningen i augusti så jag är så glad att det går så bra !


Av Linda - 11 april 2008 06:52

nu börjar snart provet..08.30 kommer provet in på skolans sida.

Ska lämna barnen på dagis 07.45. 

Presentation

Omröstning

Vilken bloggsida är bäst ?
 bloggagratis.se
 blogg.se
 wordpress.com
 bloggproffs.se
 bloggspace.se
 sprayblog.se
 skyrock.com
 bloggsida.se
 bloggorama.se

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards