Alla inlägg den 10 april 2008

Av Linda - 10 april 2008 11:37

hade redovisning i skolan idag (ett fall som vi skulle ta reda på hur vårdkedjan ser ut och vilket stöd han och hans anhöriga kunde få).

Handlade om en rullstolsbunden stroke patient som är gift med en som tar mycket hand om honom. De bor i en tvåplansvilla m.m

Så det var ju en del och ta reda på här, hur hans vårdkedja såg ut från det att han fick stroken tills han kom hem igen + frivilliga organisationer såsom röda korset, svenska kyrkan, pro, stroke föreningen m.m..där de kunde få stöd och vara med på aktiviteter och frun kunde få avlastning osv.


Sen meddelade läraren nu i sista stund att vi ska ha provet imorgon över datorn, hemifrån. Puh, vilken lättnad.

Vi får alltså ha böckerna och anteckningarna till hjälp..så idag ska jag sitta och gå igenom allt, skriva upp punktvis om allting så jag har det lätt till hands under provet.


Vi gör alltså provet i nåt skrivprogram och sen sparar vi den på en fil och skickar över den via vår skolas..vad ska man säga..server/hemsida?...nåväl, "fronter" kallas sidan på internet iallafall och där finns vårt schema, och klasslista med telefonnummer, läraren skickar referenslistor till de olika kurserna m.m..vi får all info via den sidan och vi kan skicka arbeten till lärarna där.


Sen var jag och vägde mig idag på viktväktarna med och hade gått ner 0.6 kg denna veckan...så sammanlagt har jag gått ner 3.8 kg på 4 veckor..det går trögt neråt men det är bättre än inget .

Ja jag skriver ju mest om min viktminskning på min viktsida: http://graddbakelsen.blogspot.com

Presentation

Omröstning

Vilken bloggsida är bäst ?
 bloggagratis.se
 blogg.se
 wordpress.com
 bloggproffs.se
 bloggspace.se
 sprayblog.se
 skyrock.com
 bloggsida.se
 bloggorama.se

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards