Direktlänk till inlägg 5 april 2008

4 timmar

Av Linda - 5 april 2008 21:57

väntan väntan väntan....kortet är taget i väntrummet på jourläkarcentralen.


Ja nästan 4 timmar har jag och Tova tillägnat på jourläkarcentralen i eftermiddag/ikväll.

Hon har allergi för nåt, kanske en enstaka händelse så de gjorde ingen utredning, händer det fler gånger så gör de det.

Hela hennes rygg, armarna och bröstet var fullt med utslag...


Hon fick 6 st betapred (kortisontabletter) upplösta i vatten som hon fick dricka.

Sen fick vi vänta en timme i väntrummet och sköterskan kollade henne med jämna mellanrum för att se om det blev bättre.

Hon såg liite bättre ut sen när vi åkte hem och nu ikväll innan läggdags var hon inte röd alls...utslagen var borta.


Hon ska få tre till betapred imorgonbitti och sen ska jag fortsätta några dagar med 1/2 tablett av allergitabletten jag fick av grannen.


Jag misstänker starkt att hon reagerat på klubban hon fick på pizzerian i torsdags kväll...säkert några mindre bra färgämnen i. Såna är ju tillåtna i sverige nuförtiden...

Det är det enda hon ätit som hon inte brukar äta i vanliga fall, annars har hon ju ätit som hon brukar.





 
 
Dockmamman i Jämtland stickar upp

Dockmamman i Jämtland stickar upp

5 april 2008 23:51

Visst är det konstigt att det bara ploppar upp, vi var till Ö-sund igår med mig hos dr och med 14 åringen hos dr, då upptäckte vi samma sak på sonen som din dotter fick så sambon fick sprinag på akuten med sonen så det var tre som fick läkarvård igår *Konstigt*

Ha det så gott/Kram

http://stickmonster.bloggagratis.se

 
Dockmamman i Jämtland stickar upp

Dockmamman i Jämtland stickar upp

6 april 2008 08:22

Här kommer en söndagskram flygandes

http://stickmonster.bloggagratis.se

 
Sivan

Sivan

6 april 2008 11:27

Allergi kan ju helt plötsligt poppa upp. Min grabb blev allergisk mot björk som 9 åring. Pang sade det så var han superallergisk mot björk, han hade inte varit allergisk innan. Testet visade att han var extremkänslig för björk och han är så än i dag. Nio år utan björkallergi och sedan över 100 på blodtestet(det ska vara under 1,2.) Så man vet inte, din tös k-a-n ha reagerat på något som hon förut tålde.
Han har och har haft både nässelutslag, svullnader, astma, rinnsnuva. Lycka till och hoppas jag har fel!

http://sivans.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Åsa i Ksd

6 april 2008 11:37

Hej!
Men stackars lilla tjejen! Ser ut som nässelutslag.
Det behöver inte vara ett enskild ämne i sig som hon reagerat på. Kan vara en komination av olika ämnen som tillsammans bildar denna reaktionen. Tyvärr kan man ju inte komma fram till den kombinationen på en kafferast direkt...
Hoppas hon har det bättre nu och slipper framtida reaktioner.
Kramar från Åsa

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 1 september 2008 23:04

lösenordet till min nya blogg på www.blogg.se försvann plötsligt och jag får inget nytt hur många gånger jag än skickar att jag glömt lösen..det kommer inte nåt nytt lösen.   irriterande...jag har liksom en tävling som slutar idag.   Om någon av er s...

Av Linda - 25 juni 2008 18:55

 Vinnaren av en resepottan från:  LillaW webshop     Anna.R & Ella från juni-06 mejl: linnea_g75@hotmail.com     GRATTIS till resepottan !   Jag kommer även skriva detta i min nya blogg.   Från och med nu lägger jag ner denna blogg och kommer befi...

Av Linda - 22 juni 2008 09:28

Jag har nu utsett en vinnare i tävlingen om ett hemligt paket och den som vinner är:   Carola m 7    Som skriver bl.a så här i sin kommentar om semester: ********************** " Vår semester i år kommer att gå till Astrid Lindgrens värld och High C...

Av Linda - 20 juni 2008 21:41

 Nu har jag ordnat och donat med nya bloggen hela dagen, fick skaffa mig ett nytt medlemskap och göra en helt ny om från början.  Tryck på länken nedan. Nya bloggen   OBS ! Denna blogg kommer finnas kvar och vara aktiv tills tävlingarna är slut...jag...

Av Linda - 20 juni 2008 12:27

min son på 5 år sa nåt till mig idag som gjorde mig så ledsen.. vi satt på trappan och pratade om att Saga får inte vara i skogen för då ser jag inte henne, hon kan trilla ner i en pöl med vatten och drunkna. Då undrade han vad det gjorde...jo men sa...

Presentation

Omröstning

Vilken bloggsida är bäst ?
 bloggagratis.se
 blogg.se
 wordpress.com
 bloggproffs.se
 bloggspace.se
 sprayblog.se
 skyrock.com
 bloggsida.se
 bloggorama.se

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards