Alla inlägg under februari 2008

Av Linda - 18 februari 2008 09:43

Tova blev så lessen idag när hon såg att de höll på att såga ner hennes klätterträd på skolan, det finaste och bästa klätterträd som finns då det var rätt lågt och var mer på längden än höjden. Alla barnen på skolan satt i fönsterna och tittade ut och kände nog detsamma som Tova...men antagligen var trädet murket så de var rädda att grenarna skulle brista så barnen trillar och slår sig. Det finns fler klätterträd där, inte lika bra men de duger nog. Om de nu inte sågar ner dem med förstås.


Och sen när jag var på kyrkogården så blev jag rätt lessen när jag såg hur de förstört alltihop...de har inte bara klippt ner EN häck utan ALLA så det ser fördjävligt ut där helt enkelt, det enda som syns är en massa kravstenar och en del är rasade och nån är alldeles sned. Vad håller de på med därborta??

Det var så fint innan med de gröna häckarna mellan varje rad innan och det var bra med då det blev lite lä när det blåser så inte blommor och kort blåser bort eller ljusen blåses ut.

Det ser så kalt och hemskt ut så jag mår dåligt nästan när jag går där.

Hade det sett ut så när Loke skulle begravas så hade vi valt en annan plats att begrava honom på.


Jag visste ju att de hade sågat ner en häck vid Loke då de ringde och sa att de råkat såga av Lokes nalle, huvudet hade lossnat på den..lite bisarrt men jag sa att det gör inget för nallen var gammal.

De verkar liksom inte veta vad de gör, de bara skövlar fram och välter omkull gravstenar när de klipper ner häckarna.


Fan vad lessen jag blir på sånt.....


Jag tycker de kunde försöka göra lite mer rofyllt där, med porlande vatten, gröna buskar och häckar...en minneslund för de som vill kremeras. Här finns ingen minneslund ens.

Jag ser fina fontäner m.m på andra kyrkogårdar med bänkar att sitta på. Det ligger blommor vid fontänen för de som spridits i minneslunden. Finns det nåt mer rofyllt än och sitta där.

Nä på vår kyrkogård finns inte en enda bänk att sitta ner på...och inte nåt vatten mer än det som finns i kranarna. En väldigt tråkig och ful plats och hade det inte varit för att vi skulle flyttat hit så hade som sagt vår son begravts på en betydligt vackrare plats...en rofylld vacker plats med bänkar att sitta på och porlande vatten. En massa gröna häckar och buskar...

Av Linda - 18 februari 2008 08:19

någon frågade hur långt man behöver gå för att komma upp i ca 11500 steg.

När jag går 4.1 km så går jag ca 5800 steg så det blir ju ca 8 km man behöver gå för att komma upp i dessa steg.

1 mil borde bli rätt bra att gå varje dag för att gå ner i vikt då man behöver gå 13000 -15 000 steg om dagen.


Man kan ju gå 5 km på förmiddagen och 5 km på kvällen så man vilar emellan..det är rätt tufft att gå 1 mil på en gång när man är otränad och överviktig.


Idag ska jag gå massor !!!

;-) 


Av Linda - 17 februari 2008 23:11

blev det idag...gick en runda och så har jag kört sammanlagt 12 minuter på crosstrainern idag. Nu ska jag gå till sängs och vila mina ben så ska jag försöka komma upp i MINST 14 000 steg imorgon.

Ska ut och gå en timme på förmiddagen och en timme på kvällen tänkte jag :-). Det blir ca 12 000 steg bara det och sen går man ju en hel del härhemma under dagen.

Av Linda - 17 februari 2008 12:17

Detta inlägg borde egentligen vara på min inredningssida (inredningsdrom.blogg.se) men jag slänger in det här istället....

Fick en ide på en annan sida att göra före och efter bilder på mitt skräpskåp.

Nu är detta ett 30 minuters jobb bara, jag tänkte köpa en glansig röd soptunna i plåt med lock sen om jag hittar så det blir en färgklick i skåpet.


Här nedan kommer min FÖRE bild först och sen under är min EFTER bild...

Av Linda - 16 februari 2008 19:20

Tova snart 8 år sitter och läser en Saga för sin snart 5 åriga lillebror. Så söta de är *s*

Men det är bra att hon får öva på att läsa så mycket för då lär hon sig fortare. Men hon är riktigt duktig nu alltså.


Har suttit och knåpat ihop inbjudningskort till hennes kalas idag, hon ska bjuda alla i sin klass (5 st förutom henne själv, ingen stor klass) + 4-5 extra kompisar som inte går i klassen.

Av Linda - 16 februari 2008 17:30

jag veeeet....jag ska inte äta det men jag, barnen och maken delade på en vanlig pizza så det blev ingen hel pizza :-).


Var på bibblan efter simskolan och lånade böcker till "etik och bemötande" kursen vi ska ha i skolan nu de närmsta veckorna. Fick inte tag på alla som läraren rekomenderat men några iallafall + en som jag själv hittade som verkade bra. 3 dgr till skolan börjar igen...ska bli sååååå kul !


Ikväll får jag göra dottern sällskap framför teven och melodifestivalen, gillar inte melodifestivalen egentligen..det är bara skit. Men dottern gillar det och tycker det är mysigt att sitta där och äta lite gott + ringa in och rösta på favoritlåtar. Så man får ju göra henne lite glad :-). Fast jag tycker förstås också det är mysigt att sitta där och mysa med henne...och göra henne glad.


Då jag inte har jobbat idag + inte kunnat motionera nåt pga att maken jobbat osv så har jag bara kunnat komma upp i 5002 steg idag änsålänge.

Har fortfarande träningsvärk och ont i fötterna från i förgår då jag gick 16500 steg.




Jag blev så arg på Viggo här för en stund sen så jag skickade in han på rummet. Han hade snurrat runt runt runt i teverummet med burken som hans flytande medicin (lactulos) låg i...och det skvätte på teven, golvet och bokhyllan. Jag blev rasande och skällde på han och drog in han i rummet...jäkla unge. Så nu fick jag skrubba här med disktrasan.

Lactulos är en sockerlösning vilket gör det väldigt klibbigt med..som sirap ungefär... 

Det var ca 20 minuter sedan och han sitter konstigt nog kvar på rummet?..det gör han aldrig, han brukar komma smygandes efter 2 minuter och vill inte vara på rummet pga att han är rädd osv..men inte idag.

Han förstod väl att det var fel av honom och göra så (hoppas jag) .


Av Linda - 16 februari 2008 08:53

då är det simskola igen, tycker det känns som att det är simskola varje dag då veckorna går så fort.


Håller på att göra inbjudningskort till Tovas 8 årskalas, hon fyller ju år den 4 mars. Vet inte riktigt ännu när vi ska ha kalaset bara...måste kolla så inte maken jobbar precis den helgen vi tänkt.


Fy vad skönt det känns och vara ledig nu ända till tisdag och se bara få sitta ner i en skolbänk utan att behöva springa runt och få ont i fötterna på jobbet. Fast visst saknar jag det ändå trots allt och inte kunna följa vad som händer med de gamla jag lärt känna.


Blev inte så mycket steg igår på stegräknaren för jag och maken möttes i dörren, när jag kom hem från jobbet så åkte han iväg till sitt jobb.

Är så gott som ensam hela helgen med barnen och då är det inte lätt att ut och gå så långt.

Det blev ca 9500 steg under min arbetsdag igår iallafall...och då gick jag hem och dit i rask takt 2 ggr. Det var den enda motionen igår....

Och mer lär det ju inte bli på hela helgen såvida ingen kan komma och passa barnen en stund åt mig.


Av Linda - 15 februari 2008 22:18







Presentation

Omröstning

Vilken bloggsida är bäst ?
 bloggagratis.se
 blogg.se
 wordpress.com
 bloggproffs.se
 bloggspace.se
 sprayblog.se
 skyrock.com
 bloggsida.se
 bloggorama.se

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards