Alla inlägg den 22 februari 2008

Av Linda - 22 februari 2008 23:28

jag har nästa blåst bort idag, fy vilken storm ute.

Egentligen ska man ju inte vara ute i detta vädret men vad gör man när man måste jobba?

Vi var ute och körde till två som bor hemma i sina hus och sen gick jag hem vid 21.30 ikväll.


Jag tycker det har gått himla bra idag på jobbet och de som jobbade blev sååå glada att det var just jag som kom så jag fick t.o.m en kram *fniss*.


Lite jobbigt med medicinerna bara för ingen har visat mig riktigt vilka som ska ha medicin, vilka tider och heller inte vilken medicin...så man blir ju som ett frågetecken liksom. Jag tycker de borde gått igenom det riktigt med mig under praktiken . Hade varit skönt och haft var och en uppskrivna i mitt block, var deras medicinskåp står, vilka mediciner och om de har sign.lista osv osv...för hur ska man kunna veta sånt när ingen visat en nångång?

Man känner sig som ett fån liksom...

Men dagen har gått otroligt fort eftersom man haft och göra hela tiden och det var riktigt roligt att jobba på egen hand utan mina handledare, fast visst saknar jag dem..jag har ju varit van att ha dem med mig varje dag under praktiken.


Imorgon bitti när vi vaknar så ligger nog en av grannarnas presenning på vår tomt och fladdrar för ikväll när jag gick hem och kom förbi deras hus så fladdrade den där presenningen för glatta livet i deras trädgård och den hade slitit sig så halva var rakt uppåt...jag trodde jag skulle få den i huvudet eller nåt när jag gick förbi.


Nä nu ska jag sova, har varit vaken sen 04.45 imorse....en lång dag.

Hoppas barnen sover länge imorgon så jag får sovmorgon *zzzzzz*



Fy fan så jävla grymt (Ursäkta svordomarna) men hur kan en normalt funtad människa låta en bebis ligga/sitta i sin säng ensam utan mat eller dricka i 8 dgr !!!!!!!

Han måste ju skrikit och varit jätteledsen när han varit blöt, hungrig och törstig.

Stackars lilla barn...så otroligt grymt och plågsamt.

Vad är det för människor som väljer att behålla sina barn och sen inte sköter om dem?

Hur kan man låta bli att mata sitt barn eller byta blöja på över en vecka????

Länken kommer här: 

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article1902730.ab
Av Linda - 22 februari 2008 12:32

Redovisningen gick bra idag, visst kändes det nervöst men nu är den överstökad.

Värst var att inför hela klassen ensam berätta hur det varit på praktiken, var vi varit osv...sånt avskyr jag.


Fick en ny utgångspunkt med och nu ska vi göra ett rollspel där vi ska komma hem till en person som har hemhjälp och så finner vi honom död. Frun är på jobbet då hon jobbar heltid.


Då ska vi visa upp i en liten pjäs hur vi skulle gjort i denna situation...nu har vi ju sett en del ute på praktikplatserna så vi har erfarenheter att klara av denna uppgift även om vi behöver söka lite info på nätet med så allt blir riktigt.

Jag vill inte spela upp en pjäs inför hela klassen...då vill jag spela den döde ;-) så jag slipper prata....jag är ingen teatermänniska över huvudtaget...*huh*.


Ska bli så himla kul att träffa brukarna igen nu på servicehemmet där jag hade praktik...har inte varit där på en vecka och nu ska jag äntligen få komma dit igen och jobba på riktigt.

Känns samtidigt nervöst men jag får ta det som det kommer....blir lite ändrade rutiner med nu ju då jag inte är praktikant + att jag har fått delegering så jag får ge mediciner och därmed kan gå in till dem som har medicin och ge dem det, skriva på signeringslisor m.m

Jag känner att jag vill ha allt uppskrivet i mitt minnesblock så jag inte gör nåt fel...då kan ju inget bli fel liksom. För det är nåt jag är noga med att det ska blir ordentligt och riktigt..speciellt vad gäller mediciner.



Presentation

Omröstning

Vilken bloggsida är bäst ?
 bloggagratis.se
 blogg.se
 wordpress.com
 bloggproffs.se
 bloggspace.se
 sprayblog.se
 skyrock.com
 bloggsida.se
 bloggorama.se

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards