Alla inlägg den 12 februari 2008

Av Linda - 12 februari 2008 14:25

har nu beställt en stegräknare som man kan ha liggandes i fickan hängades runt halsen eller vad som helst...vad bra !

Den ska vara väldigt exakt med vilket är toppen, gick även med i 10 000 stegs klubben när jag beställde den så nu ska det sporras till att röra på mig mer..


329 kr kostar denna lilla fina sak

Av Linda - 12 februari 2008 13:13

då ska man på praktiken ikväll, känns rätt skönt med 5 timmar bara..de brukar susa iväg rätt fort tycker jag.

Imorgon är jag ledig och sen är det bara 2 dgr kvar, torsdag och fredag 07.30-16.30 båda dagarna. Ska gå ifrån några timmar på torsdag eftersom jag ska till läkaren inne på lasarettet i stan 11.30....så det blir ju inte riktigt en hel dag...går ifrån kl 10 och kommer tillbaka vid ca 13.

Så ca 20 timmars praktik kvar.. Sen är praktiken över på fredag.


Det har gått så fort så fort...på tisdag börjar skolan igen. Känns roligt att få komma tillbaka till skolan och träffa klasskompisarna, speciellt de i vår grupp.


I helgen kommer min bror hit och ska sova över, maken jobbar natt så det känns skönt att slippa vara ensam här med barnen om nåt händer.

Jag får sätta han till att skrapa lim på trappan ;-)


Sen har jag och min vän börjat om IGEN med våra points, vi har gett oss fan på att gå ner lite till sommaren nu...


Idag fick jag sova till 9 så jag åt frukost rätt sent och missar därmed en måltid idag.

men så här ser dagen ut...


9.00 frukost: fiberberikad havregrynsgröt + mjölk + sötningsmedel = 2.5 p


12.15 Lunch: fullkornspasta och må bra köttbullar = 7 p


15.00 mellis: lätt yoghurt 1 dl, 1 banan, 1 knäckebröd + lättsmör + ost + tomat =  5.5  points


18.00 kvällsmål (fikarast på jobbet): 2 knäcke + smör + ost + paprika, 1 banan=  5 p


21.30 mellis (kommer hem från jobbet) 1 äpple = 0 p


Det blir sammanlagt 20 points och jag bör ju äta 23 points, äter man för lite går man inte ner riktigt i vikt.


Kunde inte komma på några andra ideer vad jag skulle äta idag...hjälp mig annars lite och ge mig tips...blir rätt mycket knäckebröd känner jag men vad ska jag annars äta?

Jag gillar inte råa grönsaker så det förslaget går inte...jag kan på min höjd ha gurka, paprika el. tomat på mackor eller knäckebröd. 


Jag kan inte klämma in nån middag då jag åt lunch 12.15 och ska iväg hemifrån 15.45 för att lämna Saga till farmor o farfar, sen iväg till jobbet som börjar 16.15..och där kan jag inte stå och laga middag. Vill heller inte sitta och äta middag när de andra i personalen äter lite fika med kaffe vid 18 snåret..känns lite lustigt. Har heller inte en tanke på vad för mat isåfall jag skulle göra, har knappt nåt hemma heller till det...

så det får bli lite lustigt idag, det ska inte upprepas ;-) 



Av Linda - 12 februari 2008 10:52

En ny vas och en bukett tulpaner..jag hade inte en vas här, de har gått upp i rök så nu idag köpte jag mig en och lite blommor att ha i för det ger såna vårkänslor ;-)

Presentation

Omröstning

Vilken bloggsida är bäst ?
 bloggagratis.se
 blogg.se
 wordpress.com
 bloggproffs.se
 bloggspace.se
 sprayblog.se
 skyrock.com
 bloggsida.se
 bloggorama.se

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards