Alla inlägg den 18 februari 2008

Av Linda - 18 februari 2008 22:33

kom jag upp i tillslut......nu ska jag gå och sova.


Tänkte köpa en sorts dricka imorgon som rensar ut slaggprodukter ur kroppen sen ska jag nog köra några dagar med nutrilett...för att få en riktig rivstart på viktnedgången


Känns som att jag blivit besatt av stegräknare och att promenera...jag bara går och går och går men tyvärr äter jag för mycket gottis så det hjälper inte så mycket att jag går en massa. Jag måste ta tag i maten med..

Av Linda - 18 februari 2008 18:24

så därav tog jag kort som bevis på vad jag åstadkommit idag :-) !!

Är sååå stolt över mig själv och jag hade kunnat gå ÄNNU mer om det inte hade varit för mörkret ute..det var ju så vackert väder idag, 10 grader och gassande sol.



Av Linda - 18 februari 2008 18:19

av spektaklet på kyrkogården....



Av Linda - 18 februari 2008 09:43

Tova blev så lessen idag när hon såg att de höll på att såga ner hennes klätterträd på skolan, det finaste och bästa klätterträd som finns då det var rätt lågt och var mer på längden än höjden. Alla barnen på skolan satt i fönsterna och tittade ut och kände nog detsamma som Tova...men antagligen var trädet murket så de var rädda att grenarna skulle brista så barnen trillar och slår sig. Det finns fler klätterträd där, inte lika bra men de duger nog. Om de nu inte sågar ner dem med förstås.


Och sen när jag var på kyrkogården så blev jag rätt lessen när jag såg hur de förstört alltihop...de har inte bara klippt ner EN häck utan ALLA så det ser fördjävligt ut där helt enkelt, det enda som syns är en massa kravstenar och en del är rasade och nån är alldeles sned. Vad håller de på med därborta??

Det var så fint innan med de gröna häckarna mellan varje rad innan och det var bra med då det blev lite lä när det blåser så inte blommor och kort blåser bort eller ljusen blåses ut.

Det ser så kalt och hemskt ut så jag mår dåligt nästan när jag går där.

Hade det sett ut så när Loke skulle begravas så hade vi valt en annan plats att begrava honom på.


Jag visste ju att de hade sågat ner en häck vid Loke då de ringde och sa att de råkat såga av Lokes nalle, huvudet hade lossnat på den..lite bisarrt men jag sa att det gör inget för nallen var gammal.

De verkar liksom inte veta vad de gör, de bara skövlar fram och välter omkull gravstenar när de klipper ner häckarna.


Fan vad lessen jag blir på sånt.....


Jag tycker de kunde försöka göra lite mer rofyllt där, med porlande vatten, gröna buskar och häckar...en minneslund för de som vill kremeras. Här finns ingen minneslund ens.

Jag ser fina fontäner m.m på andra kyrkogårdar med bänkar att sitta på. Det ligger blommor vid fontänen för de som spridits i minneslunden. Finns det nåt mer rofyllt än och sitta där.

Nä på vår kyrkogård finns inte en enda bänk att sitta ner på...och inte nåt vatten mer än det som finns i kranarna. En väldigt tråkig och ful plats och hade det inte varit för att vi skulle flyttat hit så hade som sagt vår son begravts på en betydligt vackrare plats...en rofylld vacker plats med bänkar att sitta på och porlande vatten. En massa gröna häckar och buskar...

Av Linda - 18 februari 2008 08:19

någon frågade hur långt man behöver gå för att komma upp i ca 11500 steg.

När jag går 4.1 km så går jag ca 5800 steg så det blir ju ca 8 km man behöver gå för att komma upp i dessa steg.

1 mil borde bli rätt bra att gå varje dag för att gå ner i vikt då man behöver gå 13000 -15 000 steg om dagen.


Man kan ju gå 5 km på förmiddagen och 5 km på kvällen så man vilar emellan..det är rätt tufft att gå 1 mil på en gång när man är otränad och överviktig.


Idag ska jag gå massor !!!

;-) 


Presentation

Omröstning

Vilken bloggsida är bäst ?
 bloggagratis.se
 blogg.se
 wordpress.com
 bloggproffs.se
 bloggspace.se
 sprayblog.se
 skyrock.com
 bloggsida.se
 bloggorama.se

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards