Alla inlägg den 9 februari 2008

Av Linda - 9 februari 2008 16:23

När jag skulle med Tova till simskolan idag gick vi en vända på stan, jag köpte tre par byxor till Viggo eftersom han knappt har några. Det blev ett par röda mjukisbyxor med vita revärer på PO.P 240 kr, Ett par jeans på EXIT 159 kr, ett par mörkblå mjukisbyxor med ljust turkos stjärnor över hela byxorna på LINDEX 79 kr (med rabattkupongen på 50 kr jag hade, de kostade egentligen 129 kr).


Det behövs så mycket kläder nu till våren att jag blir knäpp, både Tova och Viggo behöver regnkläder, Tova behöver en vårjacka.

På EXIT såg jag en suerfin vårjacka i rosa med blommor och andra krumelurer på för ca 250 kr.

Ett rosa regnställ med byxa och jacka för ca 400 kr...

på kapp ahl igår såg jag ett regnställ i svart och grått med döskallar...skitsnyggt som till Viggo , för ca 400-500 kr .


Får vänta lite till med detta, nästa månad kanske. Eller får Tova önska sig en vårjacka eller regnställ nu när hon fyller år av mormor med sambo, morfar med särbo eller farmor o farfar. Det kunde ju passat bra, hon har så mycket leksaker och skit ändå nu så hon behöver inget mer direkt. Ytterkläder är ju högst på prioriteringslistan. Och snygga ska de vara med, jag vill inte de ska ha vilka plagg som helst..jag vill ha coola, söta eller lite udda ytterkläder som märker ut sig lite ;-)...det tycker jag är kul iallafall.

Av Linda - 9 februari 2008 09:32

En vän till mig och hennes sambo + barn skulle kommit i kväll på middag. Men tyvärr har hennes ena pojke fått öroninflammation och har feber så det blev inställt. De har inte varit här sen i höstas och vi har bara varit EN gång hos henne sen november. Vi är så upptagna bägge två, jobbar inte jag så jobbar hon...skittrist !

Blir bättre sen när praktiken är över och skolan börjar, för då hinner vi träffas lite mer.


Igårkväll var det invigning på skolan, fy sjutton vad varmt och svettigt. Typ 300 pers trängdes i en liten gympasal..och efter showen så vällde allt folk in i skolan för att titta på renoveringen, man kom varken fram eller bak tycker jag och varmt var det. Jag och Saga gick hem redan 20.30....fy så skönt det var att komma hem i lugn och ro, och så kunde man ju andas igen..


Tova har simskola idag som vi ska iväg på, nu behöver vi ju inte stressa hem därifrån då våra vänner inte kommer.


Kanske målar lite idag, vill måla taket i hallen vitt med...gillar inte den där träpanelen i furu som är där nu. Jag vill ha vitt, ljust och fräscht. Men det är inte lätt och måla i taket, armarna lär ju vara som gele efter 10 min bara.

Sen ska jag ut och gå en timme med har jag bestämt, hoppas det blir lite sol.

Presentation

Omröstning

Vilken bloggsida är bäst ?
 bloggagratis.se
 blogg.se
 wordpress.com
 bloggproffs.se
 bloggspace.se
 sprayblog.se
 skyrock.com
 bloggsida.se
 bloggorama.se

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards