Alla inlägg den 23 februari 2008

Av Linda - 23 februari 2008 14:28

Saga har suttit vid bordet i 1 1/2 timme och ätit...vi andra är klara för längesen.

Nu reste jag mig upp och sa att jag plockar undan hennes tallrik och glas för nu är hon nog färdig.

Hon sträcker fram handen och försöker stoppa mig...säger "neeej, sätt dig ner mamma".

Ha ha, vilken liten skitunge ;-)....

Hon får väl sitta där en timme till då, men jag tycker hon borde få "träsmak" i baken snart...


Idag har Viggo lekt med en kompis nån timme, Tova har haft 3 kompisar här under dagen och jag gjorde pannkakor på löpande band vid lunch här.

Skulle behövt städa och handla men det är inte lätt med hela huset fullt av barn.

Maken jobbar, men svärfar skulle komma sen vid 16 tiden och passa barnen medans jag åker och handlar.


Åh vad jag älskar mina barn, de är såna gullungar. Trots gap, skrik, slagsmål och man får tjata och bli arg på dem...så är de såååå underbara.

Vad skulle jag gjort utan dem?

Jag kan inte tänka mig ett liv utan barnen, gud så ensamt det skulle vara.

Varje morgon kommer de två stora barnen (Tova o Viggo) in till mig i sängen och ligger och gosar på var arm. Finns det nåt mysigare?

Vilken lycka det är och ha barn och att kunna få barn...föra sina gener vidare. Jag kommer att finnas i mina barn och barnbarn och barnbarnbarn långt efter att jag själv gått bort. Mina gener kommer föras vidare i flera hundra år framåt i tiden.

Jag skulle så gärna vilja ha ett barn till, de är sååå underbara. En liten söt nyfödd bebis på ett par tre veckor med små små händer och fötter. Finns det nåt vackrare i denna värld?

Att få följa deras utveckling och uppväxt....

Jag måste bara få vara med om det en sista gång !


Av Linda - 23 februari 2008 09:26

kväll ska vi mysa framför teven lite och för Tovas skull titta på melodifestivalen.

Måste köpa nåt gott att äta ikväll till det, lite chips och popcorn eller nåt *mmmmums*. Det är ett måste!!

Inget går upp mot nåt smaskigt en lördagkväll framför teven.


Sen en vecka tillbaka har jag gått 86250 steg , helt otroligt mycket !

Är så stolt över mig själv, men sen kommer tankarna att om jag skött maten lite bättre och hållt mig till diet så kanske jag hade gått ner 2-3 kg denna veckan när jag varit ute och gått så mycket.

Men pga att jag äter en massa skräpmat så står vikten stilla..den rubbar inte sig ett hekto.


De ringde och frågade mig igår på jobbet om jag kunde jobba i helgen med, både lördag och söndag. SUCK, ja jag hade mer än gärna gjort det men tyvärr tyvärr tyvärr jobbar min man hela helgen 06-18.

Jag som såååååå gärna ville jobba liksom...men så är det när man har barn och en man som jobbar helger, nätter, kvällar och dagar.

Tänk så kul och fått dessa extra pengar sen i mars... hoppas de ringer efter mig fler gånger denna månad.



Presentation

Omröstning

Vilken bloggsida är bäst ?
 bloggagratis.se
 blogg.se
 wordpress.com
 bloggproffs.se
 bloggspace.se
 sprayblog.se
 skyrock.com
 bloggsida.se
 bloggorama.se

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards