Alla inlägg under februari 2008

Av Linda - 22 februari 2008 12:32

Redovisningen gick bra idag, visst kändes det nervöst men nu är den överstökad.

Värst var att inför hela klassen ensam berätta hur det varit på praktiken, var vi varit osv...sånt avskyr jag.


Fick en ny utgångspunkt med och nu ska vi göra ett rollspel där vi ska komma hem till en person som har hemhjälp och så finner vi honom död. Frun är på jobbet då hon jobbar heltid.


Då ska vi visa upp i en liten pjäs hur vi skulle gjort i denna situation...nu har vi ju sett en del ute på praktikplatserna så vi har erfarenheter att klara av denna uppgift även om vi behöver söka lite info på nätet med så allt blir riktigt.

Jag vill inte spela upp en pjäs inför hela klassen...då vill jag spela den döde ;-) så jag slipper prata....jag är ingen teatermänniska över huvudtaget...*huh*.


Ska bli så himla kul att träffa brukarna igen nu på servicehemmet där jag hade praktik...har inte varit där på en vecka och nu ska jag äntligen få komma dit igen och jobba på riktigt.

Känns samtidigt nervöst men jag får ta det som det kommer....blir lite ändrade rutiner med nu ju då jag inte är praktikant + att jag har fått delegering så jag får ge mediciner och därmed kan gå in till dem som har medicin och ge dem det, skriva på signeringslisor m.m

Jag känner att jag vill ha allt uppskrivet i mitt minnesblock så jag inte gör nåt fel...då kan ju inget bli fel liksom. För det är nåt jag är noga med att det ska blir ordentligt och riktigt..speciellt vad gäller mediciner.



Av Linda - 21 februari 2008 21:22

Jag och min vän fick ut och gå istället idag för gympan verkade vara inställd...suck, fjärde veckan nu som jag missar gympan.

Men vi gick ut och gick istället en timme...så vi fick motion iallafall.


Känns lite nervöst inför imorgon då jag för första gången ska hoppa in och jobba riktigt, ingen praktik utan riktigt jobb. Nu är det på allvar....nu ska jag ge mediciner osv och göra allt som de andra gör.

Sen innan jag ska jobba så ska jag och min grupp ha redovisning inför klassen, känns med lite nervöst..hatar att redovisa inför alla. Tur man inte står därframme själv iallafall.


13558 steg idag har det blivit änsålänge....


Av Linda - 20 februari 2008 08:35

idag har jag hemarbete, vi fick en utgångspunkt igår och så ska vi i gruppen hem och leta upp vad olika ord menas...tex muslimsk etik, Judisk etik, sinneslagsetik, kristen etik, buddhistiskt tänkande, situationsetik, lustideal, resultatetiska ideal, pliktbestämda ideal, profanhummanistisk etik osv osv osv...


och uppgiften är att via denna lilla historia reda upp vad olika kulturer skulle gjort i denna sits.


"I ett studentområde hittar du en sliten plånbok på gatan med 10 000 kr och endast ett körkort och ett namn. Kontaktar du ägaren eller polisen ? "


Klurigt tyckte vi i gruppen men det ska nog kunna redas upp tillsammans med gruppen, vi har ju alla våra smarta ideer m.m :-). Tur man inte är ensam om att göra uppgifterna så dum som jag är.

Bara till att ge sig ut på nätet nu då och söka upp allt om dessa ord och se vad dessa kulturer skulle gjort i denna sits...hur man nu ska kunna hitta det på nätet?


Blir ite struligt på fredag när jag ska jobba. Maken jobbar 06-18 och jag är först i skolan 08.30-12.00 och sen måste jag ta mig till och från skolan på nåt sätt och komma till jobbet kl 13.00

Vår ena bil är sönder och den andre ska ju maken ha till sitt jobb.

Dagis stänger 18.00 och maken är inte hemma förrän ca 18.45 och ingen kan passa barnen dessa 45 minuter . Min mamma är i Thailand, pappa kunde inte komma hit, svärföräldrarna är bortresta hela dagen och kommer inte hem förrän runt samma tid som maken.

strul strul strul...


Nåväl maken ska försöka sluta jobbet en timme tidigare (då misster han 1 timmes lön).....och de ska försöka få igång bilen idag annars ska jag se om jag kan få låna en bil av nån.

Det går en buss 12.20 men är ju inte framme här förrän exakt 13.00 när jag börjar, jag ska ju hinna äta nåt och byta om liksom så det funkar inte. 


Av Linda - 19 februari 2008 17:45

De ringde mig från jobbet idag och undrade om jag vill jobba på fredag...åh vad kul att tjäna riktigt med pengar nu.

Ska jobba 13.00 - 21.15  så det blir ju lite extra pengar i mars sen :-).


Dagn i skolan har varit bra, väldigt intressant. Vi hade två etikambassadörer där som pratade om etik och moral m.m

Sen fick vi en utgångspunkt som vi i gruppen ska redovisa muntligt på fredag...

Av Linda - 19 februari 2008 08:07

Dags att sätta sig bakom skolbänken igen då.

Nu ska vi börja läsa om etik m.m.....har nog en föreläsning idag verkar det som.

Blir en lång dag i skolan 9-16.30



Av Linda - 18 februari 2008 22:33

kom jag upp i tillslut......nu ska jag gå och sova.


Tänkte köpa en sorts dricka imorgon som rensar ut slaggprodukter ur kroppen sen ska jag nog köra några dagar med nutrilett...för att få en riktig rivstart på viktnedgången


Känns som att jag blivit besatt av stegräknare och att promenera...jag bara går och går och går men tyvärr äter jag för mycket gottis så det hjälper inte så mycket att jag går en massa. Jag måste ta tag i maten med..

Av Linda - 18 februari 2008 18:24

så därav tog jag kort som bevis på vad jag åstadkommit idag :-) !!

Är sååå stolt över mig själv och jag hade kunnat gå ÄNNU mer om det inte hade varit för mörkret ute..det var ju så vackert väder idag, 10 grader och gassande sol.



Av Linda - 18 februari 2008 18:19

av spektaklet på kyrkogården....



Presentation

Omröstning

Vilken bloggsida är bäst ?
 bloggagratis.se
 blogg.se
 wordpress.com
 bloggproffs.se
 bloggspace.se
 sprayblog.se
 skyrock.com
 bloggsida.se
 bloggorama.se

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards