Alla inlägg den 13 januari 2008

Av Linda - 13 januari 2008 15:55

Har bestämt mig efter mycket mental träning att jag från och med imorgon måndag ska börja med viktminskning och träning.


Kollade min gamla hemsida där jag skrev tabeller om viktminskning, mått och vikt...fy vad jag önskar att jag fortfarande var nere på 73 kg och midjemått på 81 cm, hade då gått ner från 94.4 kg som jag vägde lite efter Saga kommit till världen. Helt otroligt, är så impad att jag klarade det då, måste klara det igen.


Nu vågar jag inte ens väga mig men jag ska ta tjuren vid hornen imorgon bitti...måste ju veta för att se hur mycket jag går ner...

Det kommer bli tufft, jävligt tufft....men jag måste för jag mår inte bra och jag skäms för mitt utseende, jag vågar knappt gå ut och visa hur fet jag blivit.


Känner mig så ful och äcklig.

Har inte råd att köpa större och större storlekar i kläder längre heller..måste gå ner så jag kommer i mina gamla kläder nu till våren och sommaren.


Min vän fick ju mig att gå med på aerobic med så det börjar ju på torsdag...kan ju vara bra att gå ner i vikt samtidigt så jag orkar hänga med där.


Så nu jäklar ska det bli nya tag !


Av Linda - 13 januari 2008 13:37

jag fick ge efter tyvärr :-( och gav honom blöjan efter ett samtal med svärmor, hon tyckte jag skulle låta bli han ett tag och låta han ha blöjan. Men jag vet inte...man viker sig så lätt. Tyckte synd om han.....han gick här i 3-4 timmar och höll sig så han höll på att skita i brallan.

Får se om det blir av nästa gång... 

Av Linda - 13 januari 2008 09:31

pojken är ju så fruktansvärt envis men jag är lika envis...nu har han fått duphalac i 3 dygn och ville nu imorse ha en blöja för han blev bajsig. Jag sa åt han "då sätter vi oss på toaletten"...då sa han "nej föressten jag är inte bajsig mamma".

Ja det syns ju på långa vägar att han är det för han hoppar runt, kan inte sitta stilla, går på tår, benen skakar när han väl sitter eller ligger och han verkligen kämpar för att hålla emot.

Men jag satte han på toa, han sitter på toa och hoppar...kämpar även där för att hålla emot. Jäkla envisa unge...

Det kommer att komma i byxorna jag lovar för på toa ska han inte bajsa.

har haft han på toa i två omgångar nu på morgonen 10 min vardera gång. Han sitter och spelar på game boy samtidigt. 

Av Linda - 13 januari 2008 00:00

jag började igår med att ge Viggo Duphalac som jag skrev nedan...får se om det hjälper mot hans hårda mage. Det är ju nån typ av lavemang läste jag nånstans men det tar några dagar innan det börjar verka.

Jag kan ju inte bara ta bort blöjan helt eftersom han då håller sig tills han blir så hård i magen att han inte får ut det och då blöder det på honom.

Han är den envisaste unge jag vet :-).


I höstas provade jag att ge han lavemang i baken, vilket var väldigt otrevligt för både honom och mig. Men ÄNDÅ kom det inte ut nåt på han...då var han så hård att inte ens det funkade, den gången höll han sig i säkert en vecka innan han äntligen gjorde nummer 2.

Nu provar jag att ge honom det via munnen istället, blandat med yoghurt och juice.


nähä nu får jag gå och sova om jag ska orka upp kl 07 när ungarna störtar in till mig i sängen och myser...det är det härligaste stunden på dagen, bara ligga där med en unge på var arm (Tova o Viggo, Saga ligger ju i spjälsäng så hon kan inte ta sig upp) under täcket i värmen..


Godnatt på er...tack för alla vänliga inlägg...ni som förstår denna svåra situation med Viggo



Presentation

Omröstning

Vilken bloggsida är bäst ?
 bloggagratis.se
 blogg.se
 wordpress.com
 bloggproffs.se
 bloggspace.se
 sprayblog.se
 skyrock.com
 bloggsida.se
 bloggorama.se

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards