Alla inlägg den 7 januari 2008

Av Linda - 7 januari 2008 11:19

imorgon börjar praktiken igen....upp tidigt, stressen till och från dagis.

Bråkiga ungar som inte vill klä på sig eller äta frukost innan vi går.

Fy bubblan vad julledigheten gått fort, den började ju precis?

Jag som får sova till 09.00 varje morgon...det är ju såååååå skönt, man vänjer sig fort, jag kommer vara som en zombie imorgon bitti.


Likaså alla julsaker har jag nu börjat så smått att ta bort, de kom ju precis upp känns det som. Fy vad trist det känns när tiden går så fort...


Snart börjar skolan igen för mig iallafall, skönt det...den 18 februari är vi tillbaka och praktiken är över, en månad till...det är ju lika fort som julledigheten har gått...så där är vi snart.

Ska jobba tis, ons, tors 07.30-16.30 denna veckan......skulle egentligen jobbat helg och inte torsdagen men det går inte för Niklas åker iväg hela helgen till en kompis som fyller 30 år....han bor 30 mil härifrån ungefär så han åker ju inte dit bara för en kväll utan han blir iväg hela helgen.


Idag har Tova en kompis här och snart kommer en till, de spelar Lego star wars...ett favoritspel som hon spelar så gott som varje dag, med eller utan kompisar.

Det blir fullt hus, jag är själv med för maken jobbar till kl 14 och sen ska han göra lite ärenden på stan, bland annat köpa nåt på apoteket till Viggo för hans hårda mage, dupalac eller vad det nu hette. Fick tips om det av min pappas särbo som även hon jobbar inom sjukvården.


Jag behöver tvätta och städa med här..ja jag fick ju gå och plocka här en del redan igår när jag kom hem för maken har ju inte direkt städat i helgen, diskat har han iallafall som tur är. Men städningen den får allt jag sköta trots jag varit bortrest :-(


Av Linda - 7 januari 2008 10:59

tog tåget från sölvesborg vid 16 tiden igår.

men med min vanliga otur så gick en växel sönder på tåget lite efter en station innan vi skulle hoppa av (Ronneby) tåget fick rulla tillbaka in på stationen i Ronneby så det blev 20 min försenat.

De fick ringa efter tåget som vi skulle byta till i Karlskrona så det väntade på oss som skulle med där.

Så det ordnade sig ändå, känns nervöst när man inte åker tåg så ofta + att jag nu hade med mig Viggo. Inte lätt och bli strandad vid en station nånstans när man har barn med sig...de har ju inte samma tålamod som en annan.


Det var en trevlig vistelse i Blekinge iallafall och Viggo tyckte det var jättespännande att åka både buss och tåg, han fick all uppmärksamhet denna helg och man märkte hur han njöt. Han var så lugn och fin, inte ofta man ser han så lugn.

Så fort han kom hem sen igårkväll så började han bråka direkt med sin lillasyster och det blev skrik o bråk meddetsamma.

De två går inte ihop helt enkelt..

Vi hälsade på pappa och hans särbo under lördagen ett par timmar, annars var vi hos mamma och hennes sambo hela helgen.


Blev inte så mycket motion dock för det var ju full storm därnere och snön den yrde, jag frös bara jag tittade ut. Vi var dock ute och gick ca 30 min på fredagkvällen i blåsten och kylan..synd att det skulle bli sånt väder så man knappt kunde ta sig ut.


På lördagnatten var det fest i källaren där ungdomarna bor (mamma bor på ett f.d stadshotell som är ombyggt till lägenheter och bara lite hotellrum kvar)...de förde ett jäkla oväsen, smällde i dörrar skrek och gormade.

Kl 01 kom en polisbil och det blev nyårsafton på nytt när nån nere på stan smällde upp en massa raketer så det lyste upp på hela himlen. Då som först blev det tyst i huset, poliserna körde väl dit där raketerna smällts av och ungdomarna gick väl med dit av ren nyfikenhet.


Kl 07 på morgonen sen lät det som om åskan slog ner, en lastbil (antar jag) kom utanför och rullade med vagnar i släpet så det dånade högt..det höll på en hel timme..suck.

Inte så lyckat att försöka få god nattsömn mitt inne i en stad...fattar inte hur folk står ut som bor så här jämt?

En annan är ju van vid tystnaden då vi bor i en liten lugn by på landet...


Här kommer lite kort, tog inte så jättemycket trots allt.

Bilden på ett hus jag tagit, det är här mamma har sin lägenhet (stadshotellet) , taget från hennes stora fina balkong.

Det är ett riktigt pampigt hus, i entren hänger en stor kristallkrona, en röd matta längs med hela trappan uppåt, pampig stor balkong av betong med "snidade"  räcken av betongen...mamma och en annan delar på denna stora balkong som förr i tiden hörde till en kinarestaurang..här brukade balen i gymnasiet äga rum.

Det är så högt i taket att de får ha en lång stege för att nå upp...pelarna som var i restaurangen är inbyggda i lägenheten, mamma har en på toaletten..

Viggo ville hela tiden åka hissen upp och ner, mammas sambo fick ta med honom på lite åkturer.

Tyvärr så hade de haft inbrott i sitt förråd för 3-4 gången...och hyresvärden verkar strunta i att fixa saker som går sönder, klipper knappt inte gräset på somrarna osv.

Men bygga nytt det klarar han, precis utanför stadshotellet byggs ett nytt bostadshus. han bara drar in en massa pengar på hyresgästerna med sköter inte om fastigheterna som han ska. 


Presentation

Omröstning

Vilken bloggsida är bäst ?
 bloggagratis.se
 blogg.se
 wordpress.com
 bloggproffs.se
 bloggspace.se
 sprayblog.se
 skyrock.com
 bloggsida.se
 bloggorama.se

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards