Alla inlägg den 3 januari 2008

Av Linda - 3 januari 2008 22:36

Bestämde mig i sista minutet för att åka tåg till Blekinge och min mamma imorgon, slippa köra med bilen i denna halka och snö.

Och då slog mig ytterligare en tanke, Viggo älskar tåg och åkte tåg senast då han bara var 1 år så han minns inte det.

Han ska alltså trots allt få följa med mig till sin mormor och åka tåg både dit och hem.

Han var så uppspelt här ikväll när han fick veta det så han hoppade högt, han somnade dock rättfort sen utan en massa tjafs.


Nu får jag dock inte vila upp mig riktigt så som jag planerat men jag tänkte att han kunde sova hos pappa lörd-sön så han gör ett litet besök även där.


Tova var lite avundsjuk men rätt nöjd ändå för hon ska få sova i min säng brevid sin pappa i helgen när jag är borta. Hon är lite rädd av sig och vågar inte sova i andra änden av huset själv nu när Viggo med är iväg, han har ju sitt rum brevid hennes.


En promenad på 15-20 min var allt jag hann med idag tyvärr...ska ut och gå i helgen hos mamma iallafall...titta runt i min gamla hemstad, minnas tillbaka det som hänt i ens barndom.


Kan vara väldigt ångestfyllt ibland känner jag, tiden har gått så fort. Inte alls längesen jag cyklade runt där med min kompis och spanade in en kille jag var störtförälskad i ( ca 14-15 år sen)....jag var hur blyg som helst kan jag säga. Spanade förstås även på andra snyggingar med, vi satt vid kiosen mitt i stan och spanade bakom våra solglasögon *fniss*.

Minns så väl festivalen som var i stan varje år, med disco i såna där stora tält, vi var 17 år och det var 18 årsgräns men vi smet in ändå...fy sjutton vad kul man hade då. Träffade en del söta pojkar och sånt ;-)




Av Linda - 3 januari 2008 10:51

så underbart härligt....det snöar som bara den idag med och har vi nu ca 1-2 cm snö liggandes på marken.

Barnen ska ut och åka pulka, bygga snögubbar m.m..med sina kompisar idag

Viggo ska hem till en dagis kompis och Tovas kompis kommer hit.

Igår var Saga och hennes pappa ute i mörkret på eftermiddagen och gjorde snölyktor som de tände. Det blev jättefint !


Jag ska in till stan när Niklas vaknat i eftermiddag (han jobbar ju natt)...ska in i en inredningsbutik och kolla lite, en vän till mig hade köpt så fina dukar och badrumsmattor med stjärnor på, billigt med..så det måste jag kolla upp :-)...


Sätter in kort senare under dagen på all snö..just nu laddas kamera batterierna.

Presentation

Omröstning

Vilken bloggsida är bäst ?
 bloggagratis.se
 blogg.se
 wordpress.com
 bloggproffs.se
 bloggspace.se
 sprayblog.se
 skyrock.com
 bloggsida.se
 bloggorama.se

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards