Alla inlägg den 11 januari 2008

Av Linda - 11 januari 2008 23:58

kollade på jack sparrow, pirates of the caribbean 3. Men somnade till i halva filmen. Skulle lägga mig men så skrek Saga, hon verkade lite orolig och sa "aj" så jag undrar var det är med henne. Säkert magont då hon åt choklad i eftermiddags..kanske? Hon hostade lite som om hon skulle kräkas men hon kanske har halsont?...svårt och veta när de är så små och inte kan tala om var de har ont.

Jag öste upp lite alvedon i en spruta, provar att ge henne det nästa gång hon vaknar om hon nu har ont i halsen.

Sen fastnade jag här...men ska lägga mig NU.


Viggo har jag gett lite duphalac idag i yoghurten och jordgubbskrämen vid frukost och kvällsmaten...får se om han blir bättre i sin hårda mage.

Han gör fortfarande nummer två i blöja, han har aldrig bajsat på toaletten och han fyller 5 år i juni. Det är frustrerande nu faktiskt...han totalvägrar. Han säger att han inte vågar, det gör ont, det kommer inget osv osv.

Jag har lekt, lurat, mutat och hotat, låtit det vila ett tag...inget hjälper. Han kommer ha blöja tills han börjar skolan känns det som.


Återkommer imorgon...godnatt


Av Linda - 11 januari 2008 10:09

någon frågade i kommentarer nedan om inte jag har fler praktik chanser.

Jo vi ska ut på en till praktik sen inom landstinget och jag funderar på att då vara på vårdcentralen (1 mil hemifrån halvvägs in mot stan, närmaste vi har).

Man känner ju till folket där litegrann och de verkar så himla trevliga.


Nu i vår och höst ska vi vara i skolan och plugga, livsfrågor, etik och bemötande, sjukdomar, sårvård, psykologi, samhällets nätverk, hälsa och prevention, nutrition och palliativ vård.

Nästa praktik börjar 26 januari 2009 och slutar 10 maj 2009...en månad innan vår utbildning slutar. Känns länge till men de vill ju man ska vara mer erfaren innan man börjar praktiken inom sjukvården.

Äldrevården är väl lättare då man inte ens behöver vara utbildad för att kunna arbeta med äldre, en del bara halkar ju in på bananskal via sommarjobb eller praktikplats...man behöver inte ha utbildning för att bli vårdbiträde. 


Idag har jag städ och tvätt dag härhemma, jag har röjt ut tidningsskåpet. Niklas har slängt ut alla julgranarna i skogen, jag tvättar överdraget till en fåtölj vi ska ha uppe i teverummet...det är ändå bara katterna som legat i den då den stod i gillestugan. Ska köpa svart överdrag till den sen så den matchar skinnsoffan och fotpallen, just nu är den vit.


Är helt slut nu, måste pausa lite med att sitta vid datorn en stund...sen fortsätter jag igen.

Imorgon kommer min vän och hennes barn hit och hon har det relativt fint hemma (fina möbler och grejor iallafall) trots 4 ungar så då kan det ju inte se värre ut här då jag har ett barn mindre att ta hand om.

Hon har inte varit här sen vi köpte nya sofforna och soffborden i slutet av november....


Idag åker maken iväg på galej *snyft*..kommer kännas ensamt i helgen utan honom. Gillar inte att vara ensam med barnen om det händer nåt, att ha honom i närheten känns tryggt. Men jag åkte ju iväg förra helgen (iofs med Viggo också) så nu är det hans tur att få åka iväg.


Såg ett program på teve igår (supernannys), en kvinna med 7 barn och maken skulle iväg 1.5 år....jesses...jag skulle bli galen. Och hur kan man lämna sin kvinna ensam med alla 7 barnen så länge??

Är man med och gör barnen ska man minsann hjälpa till och ta hand om dem med, varför ska bara kvinnan göra det?

Hon var iallafall helt utsliten och det var rena kaoset hemma hos dem.

Jag hade iallafall blivit vansinnig om min make åkt iväg 1.5 år och lämnat mig ensam med 3 barn (det är ju långt ifrån 7 barn som kvinnan i programmet hade)...Jag hade inte fixat det själv.


Gud så skönt det var att slippa upp kl 06 imorse...har i tre dagar gått upp 06.00 och kommit hem 16.30-17.00..jag sov så djupt inatt att inte ens en bomb skulle kunna väcka mig.

Är ledig nu tills måndag, känns urskönt. Även fast jag gillar mitt jobb och personalen + brukarna så är det skönt och vara ledig och ta hand om sitt hem och barn ,träffa vänner, kunna iväg och handla m.m


suck....nu börjar maken tjata om att jag ska klippa honom med mitt i allt...jag som bara ville vila mitt i allt städ. Jag orkar bara inte men han blir sur och arg om jag inte göra det pga att han åker iväg till kompisen i Kumla idag och vill väl vara fin till hans 30 årsfest imorgon..dubbelsuck.


En kompis har tjatat till sig att jag ska hänga med på aerobic, med början på torsdag. Jag känner mig som en fet elefant, ska jag verkligen stampa runt där så fläsket dallrar och svetten rinner?...på aerobic liksom där de flesta är pinnsmala och smidiga, springer som om de vore löv som flög i vinden.

Ja sån kände jag med mig för 30 kg och 2 år sen.....då flög jag med runt som ett löv i vinden och tyckte det var hur roligt och enkelt som helst.

Men nu....näe, det känns inte roligt alls.

Hade jag bara gått ner en 10-20 kg så kunde jag orkat springa runt där.

Nåväl jag får väl prova på det några gånger och se om jag orkar hänga med i tempot...jag gick ensam 3 ggr i höstas sen gav jag upp. Kanske min vän kan peppa mig att fortsätta längre än så denna gång.








Presentation

Omröstning

Vilken bloggsida är bäst ?
 bloggagratis.se
 blogg.se
 wordpress.com
 bloggproffs.se
 bloggspace.se
 sprayblog.se
 skyrock.com
 bloggsida.se
 bloggorama.se

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards