Alla inlägg den 17 januari 2008

Av Linda - 17 januari 2008 21:15

Saga poserar i sin nya fina vårjacka från Molo...och mössa från Kik kid.


Aerobicen kändes underbar, härligt att träna och svettas. Jag vill tillbaka till mina gamla vanor och våga visa min på stranden i bikini i sommar.

Jag ska lyckas gå ner minst 20 kg till juni och 30 kg till augusti....det är ett MÅSTE.


Ska gå på gympa på onsdagar och aerobic på torsdagar...

Av Linda - 17 januari 2008 17:44

pga sömnbrist och gottisbrist så har jag huvudvärk nu och snart kommer min vän och hämtar mig till aerobic..vill inte, men jag har ju lovat henne och vi missade ju det förra veckan pga att hon fick förhinder. Så nu måste vi ju gå...


Har jobbat mellan 07.30-16.30 och sen gjorde jag lite fullkornspasta så jag har nåt i magen innan aerobicen, när jag sen kommer hem vid 20.00 tiden så slänger jag mig in i duschen och när håret torkat så är det sängen som gäller. Måste få sova inatt för att orka med att jobba imorgon... 

Vilken fullspäckad dag, inte en lugn stund liksom.


Har fått duscha två stycken brukare idag och städa hos en. Så jag har ju haft och göra idag iallafall. Men klockan gick ju fort så det var bara bra...jag vill ha mycket och göra på jobbet så klockan går fort så man kan komma hem och vila. 


Längtar till fredag kl 16.30 då jag äntligen blir ledig till måndag kl 16.15 Ska bli såååå skönt med ledigt i helgen.

Av Linda - 17 januari 2008 06:39

Jag somnade kanske runt 23.30 igårkväll och räknade med att få sova ungefär 7 timmar tills jag ska upp och jobba.


Kl 04.00 hör jag Saga ligga och prata på sitt rum, hon sjunger och pratar i säkert en timme. Hur pigg som helst...vid 05 börjar hon ropa efter mig och skrika. Jag går in ger henne nappar och vatten, lägger mig. 15 min senare skriker hon på mig igen, napp och vatten igen.

15 min senare skriker hon igen, napp och vatten.


15 min senare skriker hon igen och jag väcker Niklas så han får gå in till henne för jag orkar inte mer då jag ska upp och jobba...somna om gör jag ju inte såklart för jag är så lättväckt och har svårt för att somna om igen.

Men Niklas är väl inne hos henne 2 ggr mellan 05.30 och 06.00. 


När hon sen skriker igen vid 06.20 ger jag upp, jag kan ändå inte sova mer och klockan ringer ju vid 06.40, man ligger ju bara vaken och väntar på att den jäkeln ska ringa...så det är bara att skita i sömnen denna natt och gå upp helt enkelt. 


Nu ligger hon i sin säng och gnäller men jag säger åt henne att sova, hon får minsann ligga där tills Tova ska upp kl 07 iallafall.


Undrar hur gnällig hon blir idag, som tur är så är hon ledig från dagis iallafall annars hade hon inte orkat med det...


fattar inte vad det är för hon gör aldrig så här. Hon sover alltid hela nätterna, ja ibland vaknar hon bara och vill ha dricka eller nappar men somnar snabbt om igen. Så här har hon aldrig gjort...

Hon är iofs förkyld och har lite hosta, kanske halsont...men nu gav jag henne alvedon så vi får väl se om hon somnar och sover nån timme.

Annars får hon sova i eftermiddag ute i vagnen vilket hon aldrig gör hemma, hon sover bara på dagis när hon är där. 


Nähä nu tickar klockan på, ska gå och göra lite havregrynsgröt till mig....

vägde mig idag och nu står vågen still. 94 kg precis som igår...


 gääääsp

Presentation

Omröstning

Vilken bloggsida är bäst ?
 bloggagratis.se
 blogg.se
 wordpress.com
 bloggproffs.se
 bloggspace.se
 sprayblog.se
 skyrock.com
 bloggsida.se
 bloggorama.se

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards