Alla inlägg den 14 januari 2008

Av Linda - 14 januari 2008 20:01

har ju jobbat idag och dagen bara rusade förbi, hämtade barnen på dagis, hem och gjorde pannkakor, duschade Viggo och så läggning.

Maken jobbar till 22 så han är inte hemma förrän närmare 22.30....då sover nog jag...zzzzz  ;-)


Är ledig nu tisdag och onsdag...jag ska måla i trappan, försöka få bort mer av mattan i trappan, tapetsera på Viggos rum (det har tagit lång tid hans rum), handla, tvätta osv osv... 


Spelar in outsiders just nu, handlar om fetma...folk som inte kan få barn pga fetman och folk som får välja mellan att banta eller dö.

Ska bli intressant att kolla på sen...


Pratade med dem på dagis idag om Viggos problem med blöjan...de tyckte inte det var konstigt alls, de sa att det är många som är som han och att det kommer plötsligt en dag sen. De visade honom att de hade en liten mini toalett på småbarns avdelningen på dagis (dagiset är ju nytt så han har inte sett allt där ännu). De sa att där kunde han sitta sen om han blir bajsig...jag har även lagt en blöja på hans hylla om det skulle bli akut nångång...en akutläges blöja som han inte vet om ligger där...men jag tror inte han vågar ge sig på att bajsa i en blöja på dagis, det skäms han nog för.

 Den där mini toaletten kan ju vara bra eftersom pottan är för låg för honom att sitta på och stora toaletten hemma är för stor och läskig att sitta på (även med ringen på).


Min vän ringde och frågade om vi skulle gå ut och gå ikväll, men tyvärr jobbar ju maken så det gick ju inte, sen kan inte hon varken imorgon, övermorgon eller nästa dag. Typiskt med att han jobbar när hon väl ringer och frågar, det är inte första gången heller ju.


 Jag har nu bestämt mig för att gå på gympan här på skolan på onsdagar och följa med min vän på aerobic på torsdagar...så det blir träning 2 dgr i veckan + promenader emellanåt.



Av Linda - 14 januari 2008 06:58

Jag blundade och ställde mig på vågen, kisade lite med ena ögat försiktigt....



96 kg........


8 kg har jag gått upp sen 1 september, det är på 4 månader bara.


Nu ska jag bara äta frukost och sen iväg till praktiken, jobbar idag mellan 07.30-16.30 och sen är jag ledig 2 dgr, skönt ! 


Presentation

Omröstning

Vilken bloggsida är bäst ?
 bloggagratis.se
 blogg.se
 wordpress.com
 bloggproffs.se
 bloggspace.se
 sprayblog.se
 skyrock.com
 bloggsida.se
 bloggorama.se

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards