Alla inlägg den 15 januari 2008

Av Linda - 15 januari 2008 16:26

om en vikt kategori..det hade jag inte ens tänkt på att man kunde göra :-).


Känner mig fortfarande konstig i huvudet fast jag ätit middag.


Till middag idag blev det potatis och 1/2 kycklingfile (från gårdagen) samt kelda tomatsås med cremefraiche och så det viktigaste kokta ärtor :-).


Åt faktiskt 2 3/4 skumtomtar för 2 points..för att mata sockermonstret i mig. Men det är ju inräknat i dagens points så jag går inte upp i vikt pga det.

Ska man äta godis så får man begränsa det och inte vräka i sig som man gjort innan




Av Linda - 15 januari 2008 10:43

min kropp är van vid att jag äter hela tiden, nu måste kroppen vänja sig vid att få mat vid bestämda tider och då faller blodsockret så jag känner mig helt konstig och får huvudvärk..jobbigt.

Jag längtar till lunch då jag ska äta kycklingfile och potatis..det kurrar i magen


Till frukost åt jag 1 dl 0.05 % yoghurt, 2 knäckebröd med lättsmör, gurkar o paprika på.

Till mellis åt jag 1 banan

Detta blev sammanlagt 4.5 points


ska iväg och handla sen, det är det tuffaste. Att gå förbi hyllorna med chips, ostbågar, choklad och annat gott. Får ännu mer huvudvärk bara jag tänker på det suck.

Jag vill äta äta äta, det drar och sliter i hela kroppen.

Jag äter alltid när jag tittar på teve på kvällen antingen mackor eller godis eller annat snacks.

Jag kan knappt titta på teve utan att ha nåt gott att äta.

Av Linda - 15 januari 2008 09:07

95.1 kg...efter bara en dag med viktväktar points så visar vågen ett kilo mindre. Häftigt !

Ska skriva in min vikt här varje dag, även om det inte visar nån minskning..jag vet att man inte ska väga sig varje dag men jag tycker det är kul när man går ner i vikt :-)


Är såååå trött idag....jääääsp. Somnade väl vid midnatt, Viggo kom in till mig vid 03 tiden, Niklas hade somnat i soffan framför teven så han kom med och lade sig lite efter Viggo..hade sen svårt att somna om kände jag och somnade kanske runt 04 tiden nångång.

Vaknade til 05.30 av snarkningar SUCK....kunde inte somna om, men precis när jag väl lyckades komma till ro och kunde somna in så kom Tova och sen skulle vi upp för hon skulle till skolan.

Jag önskar vi kunde sovit istället för att behöva upp för att få henne till skolan... jag får väl gå och lägga mig en stund senare idag.


Jag har gått med i en sportlovsutmaning, har inte blivit inskriven ännu bara: http://hem.passagen.se/aff-viktsnack/

planerar att gå ner till 88 kg fram till sportlovet, det är 7 kg (från dagens vikt)

Presentation

Omröstning

Vilken bloggsida är bäst ?
 bloggagratis.se
 blogg.se
 wordpress.com
 bloggproffs.se
 bloggspace.se
 sprayblog.se
 skyrock.com
 bloggsida.se
 bloggorama.se

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards