Alla inlägg den 24 januari 2008

Av Linda - 24 januari 2008 19:34

jag och min vän skrattade på vägen hem för det var så uselt, vi blev inte ens svettiga ju. BARA styrka hela passet, jag är som förlamad i ben och armar fast jag knappt orkade med hälften av alla övningar.

Den ordinarie gympaledaren var borta så det var en inhoppade, hon var så tråkig och bläddrade i en massa papper inför varje övning. Det var så tyst så man kunde höra en knappnål falla i salen.

Min vän skulle klaga på dem nästa vecka , hade vi vetat det så hade vi aldrig behövt köra 2 mil (fram o tillbaka sammanlagt) då hade jag hellre kunnat vila mina fötter i soffan härhemma ;-).

Vi vill ju svettas liksom, springa, jogga, och de här aerobic stegen man gör och bygger ihop block för block.

Hade jag velat styrketräna så hade jag anmält mig på en styrketräning och inte aerobic liksom.

Nu går man väl inte ner nåt i vikt denna vecka bara för det... *grr*


behöver inte ens duscha idag för jag blev inte ett gugg svettig (men det ska jag göra ändå för jag fryyyyyyyyyyyser och huttrar i denna kylan)


Av Linda - 24 januari 2008 16:40

fy bubblan så slö jag varit idag, så jäkla trött och ont i fötterna så jag blev nästan galen.Kände mig som en zombie...

Har jobbat mellan 07.30-16.30

Har både duschat en brukare och städat hemmet åt denne person.


Hur svårt ska det egentligen vara och ta på ett par stödstrumpor, ja jag kämpade och kämpade så jag höll på att bli tokig..svetten rann och jag höll på att trilla omkull nästan där jag satt på knä. Varför ska de vara så förbaskat trånga och svåra att få på..men tillslut gick det iallafall.


Ska iväg på aerobic med vid 18.30-19.45, det var samma förra veckan då hade jag med jobbat samma tider som idag och var helt slut efter jobbet.

Sen ska man på aerobic med mitt i allt..ingen vila ingen ro :-).

 Vill bara slänga mig i en soffa med fötterna högt upp, ååh så härligt.

När jag kommer hem från aerobicen ska jag liksom duscha, äta lite, låta håret torka och sen lägga mig vid 22 tiden. 


Imorgon jobbar jag samma tider som idag så då blir det inga vila heller .


Men sen är det helg iallafall och då är jag ledig, ska bli så skönt. Men inte kan jag fixa med renoveringen för Niklas jobbar natt hela helgen 18-06 och sover hela dagen och jag är ensam här med tre barn. Då kan man liksom inte renovera...man hinner aldrig färdigt med nåt här.


Kallt i huset är det med här, vi har bergvärme som vi satte in för ca 3 år sen. Men igår var elementen iskalla och det har varit så kallt hela natten, jag kunde inte ha armarna ovanför täcket för då blev de iskalla.

Det är iofs 18.5 grader här men jag är van att vi har ca 22 grader...skönt och behagligt för jag är så jäkla frusen av mig så jag huttrar sönder mig om kvällarna här. Och nu då när det inte funkar och graderna har sjunkit så blir man ju som en istapp. Bäst och ha kläder på sig inatt när man ska sova ;-).


Niklas har ringt så det kommer folk imorgon hit och ska kolla på grejorna här , annars får jag och barnen rymma hem till svärmor och svärfar i helgen och värma oss.

Presentation

Omröstning

Vilken bloggsida är bäst ?
 bloggagratis.se
 blogg.se
 wordpress.com
 bloggproffs.se
 bloggspace.se
 sprayblog.se
 skyrock.com
 bloggsida.se
 bloggorama.se

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards