Alla inlägg den 12 januari 2008

Av Linda - 12 januari 2008 14:14

detta har jag med beställt nu..från Lindex.

300 kr allt som allt med expeditionsavgiften


kläderna nedan gick på ca 500 kr tillsammans. 


Av Linda - 12 januari 2008 13:12

blev såå sugen på att shoppa idag...

Här är det jag beställt idag, man fick ta tre och betala för 2 så mössan fick jag gratis :-).

Alla kläderna är till Saga som hon kan ha nu till våren...

Det är det rosa av byxorna jag tog.


Nu såg jag det kom in en massa andra reaplagg som inte var där när jag beställde :-(....typiskt.



Av Linda - 12 januari 2008 11:19

du som skrev en kommentar i mitt förra inlägg.

Jag har faktiskt en flicka på 7 år som slutade bajsa i blöja en vecka innan sin 4 årsdag, kissa på pottan gjorde hon sen hon var 1.5 år. Var helt utan blöja dagtid vid 2 årsålder. Men just bajsa gjorde hon i blöja tills hon var 4 år.

Men som sagt hon är 7 år nu och vi har gjort precis samma med Viggo som vi gjorde med henne, men han VÄGRAR.

Vi har han på toaletten en stund varje dag, han skriker och gråter så tårarna sprutar. Jag tvingar han till att sitta där ändå...10 min.

Jag ger han en bok, jag sitter där och håller handen.

Vi har provat när han varit lös i magen men då fick han panik och bara vrålade, höll emot stenhårt. Det gick INTE !

Vi har mutat honom och sagt att han ska få guldpengar(godis) eller nån fin present som han verkligen önskar sig.

Vi har sagt att han kan få ringa byggare bob om han bajsar (isåfall får ju nån låtsas vara honom när han ringer).

Vi har hotat och sagt att han får åka till doktorn och det blir inget roligt, att det blöder i rumpan om han bajsar i blöjan (pga att han håller sig och blir hård har det ibland varit lite blod) , att han inte får godis på en vecka, inte får leka med kompis osv osv osv...listan kan göras låååång.

Jag har varit arg på honom, skällt på han och sagt att nu måste han bajsa på toa annars skrattar barnen åt han om de ser han med blöja.


Så vad fan vet du om vårt liv och hur mycket vi har kämpat med honom...vi började när han var 2 år med att få han att gå på pottan eller toa och bajsa.

Har du inget vettigare att säga så kan du hålla tyst och sköta ditt.

Det finns faktiskt barn som har problem med detta...och ja som du säger det är väl nåt fel på min stackars lille pojke då...kul att du vet det bättre än oss och känner honom och oss som familj bättre än oss själva...suck.


De vi pratat med, andra mammor och bvc tanten säger att vi ska ta det lungt, inte oroa sig...det kommer. Det finns andra som varit likadanta osv. Men jag är uppriktigt sagt frustrerad och ledsen att det inte funkar på min pojke. Vissa har 2 åringar som bajsar i pottan..min är snart 5 år och har aldrig gjort det nån annanstans än i blöjan. Det är inte normalt...och ja vi ska ta upp det på bvc YTTERLIGARE en gång till och se vad de säger. Kanske de slussar oss vidare till nån läkare eller psykolog som kan få honom att våga gå på toaletten. Kissa gör han ju där utan problem....


Ang. bajset i sig så är jag van då jag byter blöja på 80-90 åringar på servicehemmet jag jobbar på...så det ser jag inte är så äckligt på en liten 5 åring.


vill bara skriva med att ni som vill kan gå in på min inredningsblogg och titta för jag har uppdaterat den idag.


http://inredningsdrom.blogg.se/


Nu måste jag äta för mitt blodsocker faller känner jag, fick ont i huvudet.

Av Linda - 12 januari 2008 08:57

ja vad var det jag trodde att de skulle vakna i ottan och det gjorde de så gott som med.

06.50 kom Viggo, han somnade inte om i min säng och sen kom ju Tova med och lade sig brevid. Jag vägrade gå upp så vi låg där tills klockan blev 08.00, då hörde jag även Saga på hennes rum...så det var bara att gå upp.


Direkt de kom upp började de bråka om vilken kanal de skulle titta på...Tova ville inte se "Aladdin" men det ville Viggo, tillslut satte jag på en helt annat kanal med "backyarigans" och då tystnade de.



Presentation

Omröstning

Vilken bloggsida är bäst ?
 bloggagratis.se
 blogg.se
 wordpress.com
 bloggproffs.se
 bloggspace.se
 sprayblog.se
 skyrock.com
 bloggsida.se
 bloggorama.se

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards