Direktlänk till inlägg 12 januari 2008

Roligt och höra

Av Linda - 12 januari 2008 11:19

du som skrev en kommentar i mitt förra inlägg.

Jag har faktiskt en flicka på 7 år som slutade bajsa i blöja en vecka innan sin 4 årsdag, kissa på pottan gjorde hon sen hon var 1.5 år. Var helt utan blöja dagtid vid 2 årsålder. Men just bajsa gjorde hon i blöja tills hon var 4 år.

Men som sagt hon är 7 år nu och vi har gjort precis samma med Viggo som vi gjorde med henne, men han VÄGRAR.

Vi har han på toaletten en stund varje dag, han skriker och gråter så tårarna sprutar. Jag tvingar han till att sitta där ändå...10 min.

Jag ger han en bok, jag sitter där och håller handen.

Vi har provat när han varit lös i magen men då fick han panik och bara vrålade, höll emot stenhårt. Det gick INTE !

Vi har mutat honom och sagt att han ska få guldpengar(godis) eller nån fin present som han verkligen önskar sig.

Vi har sagt att han kan få ringa byggare bob om han bajsar (isåfall får ju nån låtsas vara honom när han ringer).

Vi har hotat och sagt att han får åka till doktorn och det blir inget roligt, att det blöder i rumpan om han bajsar i blöjan (pga att han håller sig och blir hård har det ibland varit lite blod) , att han inte får godis på en vecka, inte får leka med kompis osv osv osv...listan kan göras låååång.

Jag har varit arg på honom, skällt på han och sagt att nu måste han bajsa på toa annars skrattar barnen åt han om de ser han med blöja.


Så vad fan vet du om vårt liv och hur mycket vi har kämpat med honom...vi började när han var 2 år med att få han att gå på pottan eller toa och bajsa.

Har du inget vettigare att säga så kan du hålla tyst och sköta ditt.

Det finns faktiskt barn som har problem med detta...och ja som du säger det är väl nåt fel på min stackars lille pojke då...kul att du vet det bättre än oss och känner honom och oss som familj bättre än oss själva...suck.


De vi pratat med, andra mammor och bvc tanten säger att vi ska ta det lungt, inte oroa sig...det kommer. Det finns andra som varit likadanta osv. Men jag är uppriktigt sagt frustrerad och ledsen att det inte funkar på min pojke. Vissa har 2 åringar som bajsar i pottan..min är snart 5 år och har aldrig gjort det nån annanstans än i blöjan. Det är inte normalt...och ja vi ska ta upp det på bvc YTTERLIGARE en gång till och se vad de säger. Kanske de slussar oss vidare till nån läkare eller psykolog som kan få honom att våga gå på toaletten. Kissa gör han ju där utan problem....


Ang. bajset i sig så är jag van då jag byter blöja på 80-90 åringar på servicehemmet jag jobbar på...så det ser jag inte är så äckligt på en liten 5 åring.


vill bara skriva med att ni som vill kan gå in på min inredningsblogg och titta för jag har uppdaterat den idag.


http://inredningsdrom.blogg.se/


Nu måste jag äta för mitt blodsocker faller känner jag, fick ont i huvudet.

 
 
Hanna

Hanna

12 januari 2008 11:52

Förstår att det måste vara väldigt frustrerande att han inte vill bajsa på toaletten. Vår stora tös hade samma problem. Till slut sa jag att nu blir det ingen mer blöja. Givetvis så vägrade hon ändå och blev hård i magen eftersom hon höll sig i stället. Blev då hänvisad till något på apoteket som jag nu inte kommer ihåg vad det heter, som gör att man blir lite lösare i magen och till slut bajsade hon på sig. Men jag gav mig inte, hon kom senare själv på att det inte var kul att bajsa på sig och började gå på pottan.

Hoppas ni kan få bra hjälp för jag tycker inte att bvc ska ignorera att ni känner frustration över detta. De finns ju där för att hjälpa. Önskar er lycka till!

http://www.grimmestam.com

 
Ingen bild

Stina

12 januari 2008 14:40

Det funkar ju inte att hota en massa framför allt inte om man sen inte genomför hoten då är det ju bara tomma ord och sånt genomskådar barn på nolltid!
Ni får väll helt sonika ta bort blöjorna då om han nu måste sluta eller så låter ni det bero vem vet han kanske slutar om ni lägger av att pressa honom.

 
cesse

cesse

12 januari 2008 15:15

Jag förstår dig till fullo, hur tufft det är med en som vägrar sluta bajsa i blöjan. Det känns som att det inte spelar någon som helst roll vad man gör, säger, hotar med, lockar med osv... Min stora pojk var exakt likadan!! Vi gjorde allt kändes det som, men inget hjälpte :( Jag vet faktiskt inte var det var som fick han att sluta... tillslut.. han var då över 5 år... Men som sagt, jag förstår dig helt och fullt och det finns ganska många barn som är såhär (om man ska tro läkare och bvc-sköterskor!). Jag tror inte det är något "fel" på er pojke alls- men jag förstår att ni tycker det är jobbigt! Har ni provat att ge lactulos mot den hårda magen? Jag önskar er lycka till med "pott-träningen"!

Jättefina kläder du köpt!

http://cessemedtrollen.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 1 september 2008 23:04

lösenordet till min nya blogg på www.blogg.se försvann plötsligt och jag får inget nytt hur många gånger jag än skickar att jag glömt lösen..det kommer inte nåt nytt lösen.   irriterande...jag har liksom en tävling som slutar idag.   Om någon av er s...

Av Linda - 25 juni 2008 18:55

 Vinnaren av en resepottan från:  LillaW webshop     Anna.R & Ella från juni-06 mejl: linnea_g75@hotmail.com     GRATTIS till resepottan !   Jag kommer även skriva detta i min nya blogg.   Från och med nu lägger jag ner denna blogg och kommer befi...

Av Linda - 22 juni 2008 09:28

Jag har nu utsett en vinnare i tävlingen om ett hemligt paket och den som vinner är:   Carola m 7    Som skriver bl.a så här i sin kommentar om semester: ********************** " Vår semester i år kommer att gå till Astrid Lindgrens värld och High C...

Av Linda - 20 juni 2008 21:41

 Nu har jag ordnat och donat med nya bloggen hela dagen, fick skaffa mig ett nytt medlemskap och göra en helt ny om från början.  Tryck på länken nedan. Nya bloggen   OBS ! Denna blogg kommer finnas kvar och vara aktiv tills tävlingarna är slut...jag...

Av Linda - 20 juni 2008 12:27

min son på 5 år sa nåt till mig idag som gjorde mig så ledsen.. vi satt på trappan och pratade om att Saga får inte vara i skogen för då ser jag inte henne, hon kan trilla ner i en pöl med vatten och drunkna. Då undrade han vad det gjorde...jo men sa...

Presentation

Omröstning

Vilken bloggsida är bäst ?
 bloggagratis.se
 blogg.se
 wordpress.com
 bloggproffs.se
 bloggspace.se
 sprayblog.se
 skyrock.com
 bloggsida.se
 bloggorama.se

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards