Direktlänk till inlägg 11 januari 2008

Somnade

Av Linda - 11 januari 2008 23:58

kollade på jack sparrow, pirates of the caribbean 3. Men somnade till i halva filmen. Skulle lägga mig men så skrek Saga, hon verkade lite orolig och sa "aj" så jag undrar var det är med henne. Säkert magont då hon åt choklad i eftermiddags..kanske? Hon hostade lite som om hon skulle kräkas men hon kanske har halsont?...svårt och veta när de är så små och inte kan tala om var de har ont.

Jag öste upp lite alvedon i en spruta, provar att ge henne det nästa gång hon vaknar om hon nu har ont i halsen.

Sen fastnade jag här...men ska lägga mig NU.


Viggo har jag gett lite duphalac idag i yoghurten och jordgubbskrämen vid frukost och kvällsmaten...får se om han blir bättre i sin hårda mage.

Han gör fortfarande nummer två i blöja, han har aldrig bajsat på toaletten och han fyller 5 år i juni. Det är frustrerande nu faktiskt...han totalvägrar. Han säger att han inte vågar, det gör ont, det kommer inget osv osv.

Jag har lekt, lurat, mutat och hotat, låtit det vila ett tag...inget hjälper. Han kommer ha blöja tills han börjar skolan känns det som.


Återkommer imorgon...godnatt


 
 
Ingen bild

Eva

12 januari 2008 10:39

Men fy vad äckligt med en 5-åring med blöja. Tror inte alls att du har kämpat och gjort allt vad du kan. Isåfall är det ju fel på honom. Det är ju bara att ta av honom blöjan och se till att han går på toa. Nä fy fasen vad lat du är, och ÄCKLIGT !!! Det är ju samma skit som när en vuxen bajsar. BLÄÄÄ

 
Grynisen

Grynisen

12 januari 2008 11:09

Min son hade samma problem med nummer 2 som Viggo. Det som hjälpte oss var dagis. De fick honom att prova att sitta på toa och bajsa trots rädslan. Han var verkligen jätterädd... varför vet jag inte. Sen när han hade provat så fick han massor med berömm. Däremot var ju inte rädslan över, vi fick kämpa ett bra tag till...

Det jag vill säga är att det fixar sig, be dagis om hjälpt tex. Är han jättenödig och inte får blöja så måste han sätta sig på toa... och vågar han en gång så kommer han våga igen :-)

Lycka till med Viggo!

http://grynisen.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Katja

12 januari 2008 16:58

Fy, vilken tråkig och elak kommentar du fått! Jag tror säkert ni har försökt med allt! Min mellandotter ville inte heller bajsa på toan, hon fick problem med magen och åt laxerande i över ett år. Inge kul. Mitt tips är att lägga ner att tvinga honom testa, erbjud, men tvinga absolut inte! Ta sedan hjälp av tex. dagis istället, kan funka bättre om det är nån annan som försöker. Vi hade en klistermärkesbok, då fick hon välja vad hon ville på leksaksaffären när hon hade ett visst antal märken. Hon vägrade det oxå, men efter drygt ett år funkade det! Lycka till!

 
Ingen bild

Helena

12 januari 2008 18:48

Jag har inte haft det där problemen med mina barn, de har bajsat och kissat från dag 1. Det är väl förresten samma bajs som en vuxen från den dagen de börjar äta mat. JAg tycker att du Eva är otrevlig, känns helt onödigt att kalla någon lat. Vad vet du vad hon försökt med?? Stå pådig Linda

 
Monica

Monica

12 januari 2008 21:32

Men vad är det för folk som skriver så dumt till dig. Hur fräck kan man vara???

Jag tycker tipset om att be personalen på dagis om hjälp är jättebra. Har ni pratat nåt om det med dem?

Lycka till!

http://barbamamma.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 1 september 2008 23:04

lösenordet till min nya blogg på www.blogg.se försvann plötsligt och jag får inget nytt hur många gånger jag än skickar att jag glömt lösen..det kommer inte nåt nytt lösen.   irriterande...jag har liksom en tävling som slutar idag.   Om någon av er s...

Av Linda - 25 juni 2008 18:55

 Vinnaren av en resepottan från:  LillaW webshop     Anna.R & Ella från juni-06 mejl: linnea_g75@hotmail.com     GRATTIS till resepottan !   Jag kommer även skriva detta i min nya blogg.   Från och med nu lägger jag ner denna blogg och kommer befi...

Av Linda - 22 juni 2008 09:28

Jag har nu utsett en vinnare i tävlingen om ett hemligt paket och den som vinner är:   Carola m 7    Som skriver bl.a så här i sin kommentar om semester: ********************** " Vår semester i år kommer att gå till Astrid Lindgrens värld och High C...

Av Linda - 20 juni 2008 21:41

 Nu har jag ordnat och donat med nya bloggen hela dagen, fick skaffa mig ett nytt medlemskap och göra en helt ny om från början.  Tryck på länken nedan. Nya bloggen   OBS ! Denna blogg kommer finnas kvar och vara aktiv tills tävlingarna är slut...jag...

Av Linda - 20 juni 2008 12:27

min son på 5 år sa nåt till mig idag som gjorde mig så ledsen.. vi satt på trappan och pratade om att Saga får inte vara i skogen för då ser jag inte henne, hon kan trilla ner i en pöl med vatten och drunkna. Då undrade han vad det gjorde...jo men sa...

Presentation

Omröstning

Vilken bloggsida är bäst ?
 bloggagratis.se
 blogg.se
 wordpress.com
 bloggproffs.se
 bloggspace.se
 sprayblog.se
 skyrock.com
 bloggsida.se
 bloggorama.se

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards