Direktlänk till inlägg 31 januari 2008

Min lilla tjej börjar bli stor

Av Linda - 31 januari 2008 09:15

känns som tiden bara rusar iväg och man vill bara stoppa den ibland.


Det är ju sååå mysigt med dessa små små beisar, nyfödda eller ett par månader gamla. Så små och helt underbara....blir glad av att bara tänka på det.

Tyvärr är det ju det med att de växer och blir stora så fort...kunde de inte fått vara så där jättesmå liiite längre ;-)

Jag har fått 4 st såna små bebisar, 3 av dem fick jag hålla, amma och mysa med...Loke fick jag aldrig hålla och krama då han levde och det gör mig så ont. Han fick aldrig ligga i min trygga varma famn och bli vaggad till sömns.


Jag börjar bli så där bebis sugen igen nu, det är farligt det där *fniss*. Jag har fått ett bebisberoende tror jag...att få hålla en bebis i min famn, lukta på dess goda bebislukt.

Ligga på BB några dagar och bli ompysslad och få maten serverad...medans ens nyfödde ligger och snusar så gott i baljan...minns tillbaka på den riktigt bubbliga glädjen man kände över sitt nya lilla mirakel.

Hela min kropp skriker efter en liten bebis men just nu är det för mycket bara.

Barn är underbara, det är jobbigt många gånger men jag skulle aldrig kunna vara utan dem.

Jag vill inte att Saga ska bli vårt sista, jag vill vara med om allt det där underbara en sista gång...


Jag vill inte ha tätt fler gånger, jag vill att vår minsta Saga ska vara minst 4 år innan det blir fler.

Sen måste jag gå ut min utbildning + jobbat ett visst antal månader för att få upp min föräldrarpenning. Isåfall kommer Saga vara 5 år innan det skulle bli fler här. Det är ca 2 1/2 år till...då är jag 34 år, det är inte försent för barn..det är många som börjar skaffa barn i denna ålder och för min del blir det mitt femte och sista barn.

Får se vad maken säger om det bara för detta är helt och hållet mina egna planer. Han hade själv 3 syskon så han är ju uppväxt med en familj på 6 personer. Det hade vi med varit om Loke levt....


På fotot min "lilla bebis" ;-) som i september fyller 3 år !

 
 
Gretasmamma

Gretasmamma

31 januari 2008 13:12

Vad lik hon är din stora tjej på den bilden!!
Brukar läsa här ibland, och känner definitivt igen mig i bebissuget, trots att min minsta "bara" är 10 månader...och jag stundtals tycker att det vore jätteskönt utan barn :)

http://gretasmamma.blogspot.com

 
Hanna

Hanna

31 januari 2008 15:41

Åh, vad jag känner igen mig. Vill också gå igenom allt det där en sista gång men maken säger tvär nej :(
Får väl se. Jag har sagt att vi kan vänta lite men han säger att han blir för gammal då och att vi får "börja om" igen. Så det är väl kört men hoppet har man ju.

http://www.grimmestam.com

 
Ingen bild

J.E

31 januari 2008 18:40

Fin tjej du har.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 1 september 2008 23:04

lösenordet till min nya blogg på www.blogg.se försvann plötsligt och jag får inget nytt hur många gånger jag än skickar att jag glömt lösen..det kommer inte nåt nytt lösen.   irriterande...jag har liksom en tävling som slutar idag.   Om någon av er s...

Av Linda - 25 juni 2008 18:55

 Vinnaren av en resepottan från:  LillaW webshop     Anna.R & Ella från juni-06 mejl: linnea_g75@hotmail.com     GRATTIS till resepottan !   Jag kommer även skriva detta i min nya blogg.   Från och med nu lägger jag ner denna blogg och kommer befi...

Av Linda - 22 juni 2008 09:28

Jag har nu utsett en vinnare i tävlingen om ett hemligt paket och den som vinner är:   Carola m 7    Som skriver bl.a så här i sin kommentar om semester: ********************** " Vår semester i år kommer att gå till Astrid Lindgrens värld och High C...

Av Linda - 20 juni 2008 21:41

 Nu har jag ordnat och donat med nya bloggen hela dagen, fick skaffa mig ett nytt medlemskap och göra en helt ny om från början.  Tryck på länken nedan. Nya bloggen   OBS ! Denna blogg kommer finnas kvar och vara aktiv tills tävlingarna är slut...jag...

Av Linda - 20 juni 2008 12:27

min son på 5 år sa nåt till mig idag som gjorde mig så ledsen.. vi satt på trappan och pratade om att Saga får inte vara i skogen för då ser jag inte henne, hon kan trilla ner i en pöl med vatten och drunkna. Då undrade han vad det gjorde...jo men sa...

Presentation

Omröstning

Vilken bloggsida är bäst ?
 bloggagratis.se
 blogg.se
 wordpress.com
 bloggproffs.se
 bloggspace.se
 sprayblog.se
 skyrock.com
 bloggsida.se
 bloggorama.se

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards