Direktlänk till inlägg 27 februari 2008

svar till Maja

Av Linda - 27 februari 2008 14:02

Barnen vaknar varje natt (det är väl så hos alla barnfamiljer?)....Viggo kan vara ledsen och ha ont av växtvärk eller ett finger och vill ha plåster eller vetevärmare.

Han kan vara rädd och kommer intassandes till oss, men sen tröttnar han efter en stund och vill till sin egen säng igen och så efter 2 timmar kommer han ÄNNU en gång.

Saga vaknar ALLTID 1-2 ggr per natt och skriker. Då får man gå in och lyfta upp henne, ge henne lite dricka, leta upp napparna och gå runt med henne i famnen en stund och sen somnar hon om igen.

Sen är det katterna som ska ut, då står de och jamar och jamar tills nån orkar resa sig upp ur sängen (det vill säga JAG för mannen hör ju ingenting).

Så ibland för att få sova ut någorlunda bra på natten "kastar" jag ut katterna innan jag lägger mig och sen får de vara ute tills vi vaknar och går upp på morgonen.

Vi har en altan de kan krypa in och sova på, har lagt ut kuddar och filtar till dem. Sen står Sagas vagn med där och en filt över, där brukar de hoppa upp och ligga med.


Ja alltså vissa nätter får man knappt nån sömn alls känner jag. Speciellt de gånger maken ska upp och jobba med och har klockan ställd på 04.50...då kan liksom inte jag somna om igen för då hör jag honom skramla i köket, klä på sig och stänga ytterdörren, hör även bildörren smälla igen och när bilen kör iväg runt 05.20

Och ska man då upp kl 07.00 med barnen för de ska till dagis när jag ska till skolan så är man lagom trött alltså....om både maken, Viggo och Saga och Katten stört min nattsömn flera gånger om.

Men man vänjer sig som med allting annat kan jag säga. 

 
 
Maja

Maja

27 februari 2008 15:42

Men stackars dig! Nää, alla barnfamiljer har det inte så. Jag blir väckt i regel en gång per natt för min dotter ska ha napp eller bli kramad, typ som Viggo.
Men jag vet fler som har barn och som har lyxen att bruka få sova en hel natt.
Min dotter är lite drygt 2 år men dina barn är äldre och fler, dessutom skriver du om katter som stör dig med.. Nää, fy bubblan, stackars dig.
Jag såg ett program på tv för ett tag sen där man diskuterade sömn och hur viktigt det är med sömn men som tröst kan jag säga att läkaren på programmet sa att kroppen tar ingen långvarig skada att man inte får sova ut under småbarnstiden.

http://www.josabella.blogg.se

 
Hanna

Hanna

27 februari 2008 21:12

Usch, låter jobbigt att bli väckt så hela tiden. Hoppas att det snart ändrar sig så du kan få lite mer ostörd sömn.
Jag blir bara väckt någon enstaka gång om barnen (eller jag själv) är sjuka, annars har jag fått sova varje natt sen minstingen var ca 3 månader. Han blir fyra i april.

Jag hade nog varit som ett vandrande lik om jag blivit störd så varje natt, men som du säger, man vänjer sig nog.

http://www.grimmestam.com

 
Ingen bild

A

28 februari 2008 10:57

Usch låter jättejobbigt - dina barn är ju inte så små längre. Är barnen trötta på dagen när de sover så dåligt på nätterna?
Jag har också tre barn men ingen av dem har vaknat på nätterna efter någon månads ålder. Jo kanske förresten - runt 2års åldern (lite innan för den minsta) när de slutade med nattblöja (samtidigt som på dagen) då fick man gå upp så att de fick kissa. Efter någon månad sov de hela natten igen.

 
Ingen bild

Clara

28 februari 2008 18:09

Nä, alla barnfamiljer har det inte så. Vi har också tre barn i ungefär samma ålder som era och det är ytterst få nätter som någon av dem vaknar mitt i natten, som regel bara när de är sjuka.

Jag tycker det låter jobbigt att aldrig få sova hela nätter. Tycker synd om dig!

 
Sivan

Sivan

28 februari 2008 22:51

Våran ettårige kille har sovit en enda hel natt. Han vill alltid äta nattmål och jag vill inte köra ngn skrikmetod. Dom flesta av våra åtta barn har vaknat på nätterna då och då. I perioder....och så har dom haft bättre perioder. Två av killarna har varit riktig svåra att få att sova bra...

http://sivans.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 1 september 2008 23:04

lösenordet till min nya blogg på www.blogg.se försvann plötsligt och jag får inget nytt hur många gånger jag än skickar att jag glömt lösen..det kommer inte nåt nytt lösen.   irriterande...jag har liksom en tävling som slutar idag.   Om någon av er s...

Av Linda - 25 juni 2008 18:55

 Vinnaren av en resepottan från:  LillaW webshop     Anna.R & Ella från juni-06 mejl: linnea_g75@hotmail.com     GRATTIS till resepottan !   Jag kommer även skriva detta i min nya blogg.   Från och med nu lägger jag ner denna blogg och kommer befi...

Av Linda - 22 juni 2008 09:28

Jag har nu utsett en vinnare i tävlingen om ett hemligt paket och den som vinner är:   Carola m 7    Som skriver bl.a så här i sin kommentar om semester: ********************** " Vår semester i år kommer att gå till Astrid Lindgrens värld och High C...

Av Linda - 20 juni 2008 21:41

 Nu har jag ordnat och donat med nya bloggen hela dagen, fick skaffa mig ett nytt medlemskap och göra en helt ny om från början.  Tryck på länken nedan. Nya bloggen   OBS ! Denna blogg kommer finnas kvar och vara aktiv tills tävlingarna är slut...jag...

Av Linda - 20 juni 2008 12:27

min son på 5 år sa nåt till mig idag som gjorde mig så ledsen.. vi satt på trappan och pratade om att Saga får inte vara i skogen för då ser jag inte henne, hon kan trilla ner i en pöl med vatten och drunkna. Då undrade han vad det gjorde...jo men sa...

Presentation

Omröstning

Vilken bloggsida är bäst ?
 bloggagratis.se
 blogg.se
 wordpress.com
 bloggproffs.se
 bloggspace.se
 sprayblog.se
 skyrock.com
 bloggsida.se
 bloggorama.se

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards