Direktlänk till inlägg 18 januari 2008

Lite ledsen...

Av Linda - 18 januari 2008 17:00

var med om mitt första dödsfall idag (om man räknar bort när vår son dog). Så sorgligt..har kämpat emot tårarna hela eftermiddagen. Ena stunden är personen vid liv och nästa är den död.

Men nu har jag fått vara med om det med och fått den erfarenheten också med mig i livet.


Över till mig, jag har haft huvudvärk hela veckan sen jag slutade äta kakor, godis och annat snacks. Min kropp är van vid det och jag mår dåligt utan det.

Det är som en knarkare som ska sluta med droger, de mår ju dåligt under sin avgiftning.

Matberoende är också ett missbruk. Allt handlar om mat, det första man tänker på när man vaknar är mat eller gottis och det sista man tänker på när man somnar är vad man ska äta imorgon.

Det har kostat pengar med, jag har säkert lagt ut 2000 kr på bara snacks, kakor och gottis varje månad....



Mamma och hennes sambo har sagt att de bjuder mig på en spa dag om jag går ner ca 20 kg (75 kg). Vilken peppning......


Det ska visst bli storm inatt, ett mellanting mellan Gudrun och Per...har laddat med ficklampor och de två stora barnen ska få sova i vårt sovrum.

Niklas jobbar så jag är ju ensam med tråkigt nog.

Ska koka upp vatten och hälla i en termos så vi har till vällingen imorgon bitti...om nu strömmen går det vill säga.


Nån frågade efter storleken på Sagas molo jacka...jag trodde molo var små i storleken så jag tog stl 104 fast hon bara har 98 i tröjor. Så den är ju lite stor men hon växer säkert lite fram till april månad...hon kan ju ha den även till hösten sen och då har hon ju växt ytterligare. Den borde ju t.o.m passa även nästa vår :-)

 
 
Marit

Marit

18 januari 2008 17:25

Ursh va läskigt med folk som dör.. fast det blir väl en vane sak (ursh hemskt å säga så eg) när man jobbar med det sen..

Va duktig du är med vikten.. :) Visst är det kul när vågen visar minus. Kämpar själv med alla mina gamla gravidkilon.. Vägde mej hos VV i tisdags då visade vågen -1,5kg.. :)
Kram Marit (Martha från aff)

http://maartha.wordpress.com

 
Mia

Mia

19 januari 2008 20:22

Men Linda, det klart att du är värd en kram. Jag har följt dig sedan aff-tiden och jag tycker att du är så bra. Du kämpar på så många sätt och framför allt vågar du stå för dina icke-pk-åsikter, vilka hela aff går igång på så jävla mycket. Jag håller verkligen inte alltid med dig, men jag tycker ändå att du är den mest intressanta på det nätverket.

http://bloggkommentatorerna.blogg.se

 
Ingen bild

Agnes

19 januari 2008 23:50

http://img.aftonbladet.se/kultur/0104/02/stenis.jpg
Kanske något för dig?
Om du nu inte skulle lyckas med Vikt Väktarna vill säga. :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 1 september 2008 23:04

lösenordet till min nya blogg på www.blogg.se försvann plötsligt och jag får inget nytt hur många gånger jag än skickar att jag glömt lösen..det kommer inte nåt nytt lösen.   irriterande...jag har liksom en tävling som slutar idag.   Om någon av er s...

Av Linda - 25 juni 2008 18:55

 Vinnaren av en resepottan från:  LillaW webshop     Anna.R & Ella från juni-06 mejl: linnea_g75@hotmail.com     GRATTIS till resepottan !   Jag kommer även skriva detta i min nya blogg.   Från och med nu lägger jag ner denna blogg och kommer befi...

Av Linda - 22 juni 2008 09:28

Jag har nu utsett en vinnare i tävlingen om ett hemligt paket och den som vinner är:   Carola m 7    Som skriver bl.a så här i sin kommentar om semester: ********************** " Vår semester i år kommer att gå till Astrid Lindgrens värld och High C...

Av Linda - 20 juni 2008 21:41

 Nu har jag ordnat och donat med nya bloggen hela dagen, fick skaffa mig ett nytt medlemskap och göra en helt ny om från början.  Tryck på länken nedan. Nya bloggen   OBS ! Denna blogg kommer finnas kvar och vara aktiv tills tävlingarna är slut...jag...

Av Linda - 20 juni 2008 12:27

min son på 5 år sa nåt till mig idag som gjorde mig så ledsen.. vi satt på trappan och pratade om att Saga får inte vara i skogen för då ser jag inte henne, hon kan trilla ner i en pöl med vatten och drunkna. Då undrade han vad det gjorde...jo men sa...

Presentation

Omröstning

Vilken bloggsida är bäst ?
 bloggagratis.se
 blogg.se
 wordpress.com
 bloggproffs.se
 bloggspace.se
 sprayblog.se
 skyrock.com
 bloggsida.se
 bloggorama.se

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards