Alla inlägg under mars 2008

Av Linda - 10 mars 2008 10:47

mötte en vän till mig idag och hon frågade om jag ville börja på viktväktarna med henne på torsdag. Ja, jag känner nog att jag måste...om jag ska våga visa mig på stranden i sommar.

Annars får jag genomlida ännu en sommar fullt påklädd sittandes vid strandkanten när resten av familjen plaskar runt i vattnet.

För jag vägrar visa upp mig på stranden med min stora fläskmage och dallriga vita lår....det nöjet ska inte de andra få ha..att se hur ful och grotesk kropp jag har. Vet ju själv hur man tittar i smyg på stora människor (som är större än mig)....


Så på torsdagar framöver blir det viktväktarna..det är bestämt nu !

Tur man är två...min vän är dock så himla fin..hon behöver inte gå ner ett kilo men man känner ju själv hur mycket man vill väga och hon vill gå ner 16 kg till sommaren..var nu de kilona ska tas ifrån?

Jag behöver gå ner lika mycket som hon + 10-15 kg till...

Av Linda - 10 mars 2008 10:26

är det vattenkoppor eller inte...nu är de inte röda längre, bara små prickar..som mollusker. Hon har ju mollusker i ansikte och på mage samt rygg och det är väldigt lätt att förväxla dessa med vattenkoppor. Jag har aldrig sett riktigt hur vattenkoppor ser ut heller.

Men idag är det bara ett par tre knappnåls stora pluttar.

Hade henne hemma iallafall idag för och se hur det hela utveckar sig....men jag tror hon får gå imorgon om det inte syns tydligt riktiga blåsor. Hennes farmor kommer sen och tittar på henne...får se vad hon säger.



Av Linda - 9 mars 2008 20:30

Nu när Saga skulle bada ikväll såg jag ett par pluttar på ryggen som det var rött runt om..

och sen efter badet kliade hon sig nere vid blöjkanten och där satt tre små pluttar...

Troligtvis vattenkoppor...som jag har väntat !

Jag vill ju så gärna de ska ha det när de är små... vi får väl se hur det utvecklar sig, om det blir fler osv.

Så nu får hon vara hemma 2 veckor från dagis. 

Av Linda - 8 mars 2008 23:47

det är dagens resultat..gick en timme med dottern cyklandes brevid och sen gick jag igen en liten vända nu ikväll innan melodifestivalen på egen hand.

Så jag är väldigt nöjd med dagens resultat...det ömmar dock i både fötter och ben nu...fattar inte varför jag får så ont i fötterna när jag går...är det pga övervikten?

Jag hade kunnat gå flera mil om jag bara inte fått så ont i ben och fötter under promenadens gång..

Ja jag har inte ork att ta tag i vikten...det finns så mycket frestelser hela tiden och jag älskar ju mat m.m

Igår tex skulle alla i klassen äta pizza tillsammans..hur kul hade det varit och suttit där ensam med en sallad??

Jag vill liksom inte hamna utanför, jag vill äta det som de andra äter.

 

Jag avundas dem som är smala och fina men ändå kan äta pizzor, kakor, godis m.m...utan att gå upp i vikt. Jag vill med vara sån !

Blir såååååååååååååååå avundsjuk när jag ser smala snärta människor..

såg bilder på mig idag när jag precis fått mitt första barn..åh så smal och fin jag var. Vägde 75 kg då..nu väger jag ca 20 kg mer. 

 

Men jag klarar inte det, det funkar inte. Jag kan inte äta nyttigt och kalorisnålt...den som ändå hade haft råd med en egen kock som gjort maten åt en varje dag, god och nyttig mat.

Varje kväll säger jag "imorgon börjar mitt nya liv", "imorgon börjar jag med pulverdiet", "imorgon ska jag äta havregrynsgröt"...men ÄNDÅ när morgonen sen kommer vill jag ha en smarrig och god frukost och smäller i mig 4 st runda polarkakor med bregott på, eventuellt creme bonjour deluxe vitlök på eller brie ost och sen ett stot glas oboy ...suck....miljoner kalorier typ. Hela dagens intag av kalorier på en enda frukost.

 Hetsätare det är jag det...och den som ändå kunde klara av att spy upp allt jag vräker i mig, önskar jag kunde så jag slapp svälla som en ko. Men jag har kräkfobi...idiotisk tanke jag vet men vill man bli smal så hade jag gärna kunnat kräka mig till det om jag bara kunnat det. En sista desperat utväg...


Nån behöver ta bilen ifrån mig så jag inte kan köra till affären utan måste cykla 2 mil fram och tillbaka för att kunna komma dit och köpa nåt jag är sugen på. Då hade jag nog avstått från att cykla iväg så långt bara för att köpa en massa onyttigt.

Nån behöver låsa in mig och slänga bort nyckeln (några månader)...så jag inte kan få tag i allt onyttigt och smarrigt. 


Nä fan jag har inte styrkan som krävs längre...har tappat bort den helt.

Den är som bortblåst .


Men hoppas ändå att mina promenader ska ge mig nåt...jag går inte ner i vikt men kanske jag ändå trots allt kan minska i omfång..få mer muskler och bli spänstigare. 

Jag är för trött för att kämpa...pallar inte. 


Av Linda - 8 mars 2008 08:46

pga att man är i skolan så kan man inte röra på sig så mycket som jag önskar tyvärr.

Blev bara 8807 steg igår ochdå GICK jag ändå från skolan och ner till centrum i stan + gick runt där en timme innan min man hämtade mig.

Det är ca 20-25 min gångväg ner till centrum från skolan....


Sen var jag så trött på kvällen att jag inte orkade ut och gå min dagliga promenad här i byn. Hade jag bara gjort det så hade jag hamnat på över 10 000 steg som jag borde ta varje dag.


Fick mitt semesterchema i förgår, ser bra ut. Det är inte heltid vilket är så skönt för jag vill helst inte jobba 100 %, då kan man lika gärna sova på jobbet för man är ändå där hela tiden...jag vill ha lite fritid med och umgås med familjen. Pengar är inte allt...bara man har så man klarar sig.

Det är nog i genomsnitt 80 % , jag börjar på måndagen v. 26...efter midsommarhelgen...så nästan hela juni är jag ledig. Skolan slutar runt 8 juni..


v.26 = 27.75 tim

v.27= 25.5 tim

v.28= 23.5 tim

v.29= 36.25 tim

v.30= ledig

v.31= 43.25 tim

v.32= 27 tim

v.33= 33 tim (skolan börjar denna vecka men det är 3 kvällar + helgen så det gjorde inget)


Sen är jag även ledig v.30 för att ha gemensam semester med maken så då åker vi iväg nånstans. Vi funderar på Legoland ett par dagar med de två stora barnen... de såg ett reklaminslag på teve om det och sa direkt att de ville åka dit.

Den lilla får nog inte ut så mycket av det och det blir jobbigt att ta med alla tre barnen känner jag. Hon får stanna hemma med antingen min mamma eller svärföräldrarna, det blir lugnast så.



Av Linda - 6 mars 2008 23:12

det var några som ville vara med om vi inte skulle ha en pott med pengar till vinster...lite synd om inte så många kan vara med ju.

Kanske bättre då att bara utse en vinnare här på min sida med en bild på en pokal eller nåt ?

Alla ni som vill vara med, maila mig...känns enklare att veta vilka som vill vara med i tävlingen då.

mammis_3@hotmail.com

 

Pga att de flesta visat sitt intresse idag så kanske vi ska starta tävlingen imorgon och en vecka frammåt till nästa fredag och då läser vi av våra stegmätare, räknar ihop veckans resultat och skickar in till mig så skriver jag vinnaren i bloggen sen. okej?

 


Min egen räknare står idag på 12071 steg....känns rätt bra då jag trots allt suttit vid skolbänken mellan kl 10-15 

Igår hamnade stegen på 14846 steg så det var ännu bättre :-). För två dagar sen fick jag bara ihop till 7558 steg pga att jag satt i skolbänken mellan 09.00-16.00, ändå gick jag en vända på 20-30 min på lunchrasten.

Men genomsnittet ligger på ca 12 000 steg per dag under veckan som gått,veckan innan låg genomsnittet på 14 000 steg i veckan, så jag har sackat efter lite :-(

Av Linda - 5 mars 2008 21:57

ni som vill vara med kan väl maila mig?

skriv ner namn och eventuell bloggadress.

 

mammis_3@hotmail.com

 

Så kan jag skriva upp en lista på alla och sen får ni rapportera varje vecka hur många steg ni gått, så skriver jag in resultaten varje vecka i min blogg här.

 

Vill ni även vi ska samla ihop en pott så den som gått mest under en månad kan få en vinst?

20 kr i månaden är det för mycket?....det kan ju bli DU som får vinsten om du går tillräckligt mycket :-).

Säg vad ni tycker när ni mailar mig...



Av Linda - 5 mars 2008 12:10

mobilen kom idag....flög iväg till posten kvickt som attan och hämtade ut den.

Fin fina kort blir det, passar mig perfekt som tar så mycket kort...

 Det är dock en del att lära sig på den.

Jag har TRE som operatör och ja den kostar bara 199+59 kr i månaden...den har nog nyligen kommit ut som så här billig, den var betydligt dyrare för ett år sen. Min man ville ha den då men den var för dyr så han tog en annan, gissa om han är lagom avundsjuk nu ;-)..han kom med förslaget att han kunde ta denna så kunde jag ta hans *ha ha*..glöm det !


Idag var jag ute och gick 1 timme på förmiddagen i solskenet...ca 5.5 km och jag är redan uppe i ca 9000 steg idag. Otroligt kallt och blåsigt var det dock ute men jag gav mig inte i första taget.


Tänkte vi kunde ha en liten tävling varje vecka där vi med stegräknare kunde skriva till mig hur mycket ni gått på en vecka och så koras en vinnare för den veckan..vad säger ni om det?


Skicka en kommentar ni som vill haka på....så kan vi börja från och med idag onsdag och fram till nästa onsdag (kväll) då vi rapporterar in hur många steg vi gått på 7 dgr. 


Sen skulle man egentligen för och göra det hela ÄNNU roligare...haft ett pris till den som vinner, då peppas man verkligen till att fortsätta ju.

Fast ett pris kostar ju lite så isåfall skulle man betalat in en tia eller nåt till mitt konto varje vecka och är vi tex 10 st som är med i tävlingen så blir det ju 100 kr att köpa en vinst för till den som vunnit med frakten inräknad då förstås. Vad tror ni om den iden ?

En tia i veckan är ju inte så mycket...men kanske man skulle ha en månads vinst istället då...den som haft mest steg under en hel månad?

Så kan man ju lägga 20 kr i en pott till en vinst? 


Hör av er och säg vad ni tycker :-)

Nu ska vi bli tränade och fina till sommaren tjejjer, häng på nu !! 



Presentation

Omröstning

Vilken bloggsida är bäst ?
 bloggagratis.se
 blogg.se
 wordpress.com
 bloggproffs.se
 bloggspace.se
 sprayblog.se
 skyrock.com
 bloggsida.se
 bloggorama.se

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27
28
29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards