Alla inlägg under mars 2008

Av Linda - 21 mars 2008 17:50

Jag fyller ju år om 8 dgr och önskar mig nåt liknande den här som är på bilden. Vill ha nåt snyggare på diskbänken än en stor flaska yes.


Av Linda - 21 mars 2008 11:35

Ha en underbart trevlig påsk.

Här snöar det för fullt och barnen är överlyckliga.......... 

Av Linda - 21 mars 2008 11:29

har i denna http://tankebubblor.blogg.se/ blogg sett att hon ordnar olika teman och denna veckan är temat svart, jag har därmed tagit en bild till detta och länkat till hennes sida.


Av Linda - 21 mars 2008 11:27

Skicka in era steg via mail eller i kommentarer som vanligt så skriver jag här nedan era resultat.

Denna veckan har varit usel för mig så jag kommer definitivt inte på första plats denna gång:



1. Heidin72 - 85823

2. Linda - 54 038 steg

3. Valerina - 36400
Av Linda - 21 mars 2008 11:21

ibland är det frustrerande att ens orka fortsätta bloga när en eller två hela tiden är så negativa och pessimistiska. Inte en enda positiv kommentar kan de få fram genom sitt tangentbord.


Nu är det så här att jag är vikarie och lovade för över en månad sen att jobba i påsk. Jag går i skolan annars men skulle hoppa in extra. Idag är det en röd dag och därmed sitter inga på kontoret och kan ta emot nån sjukanmälan från mig. De kan även inte med så här kort varsel hitta någon annan som kan jobba för mig.  Speciellt inte då folk sen långt innan bokat in sig på annat i påskhelgen.

Vi har bara 2-3 vikarier med mig inräknad och alla är redan upptagna med annat.

Ska hon som jobbar få jobba ensam då tycker du eller?


Självklart får jag kämpa på så gott det går trots det onda...jag får försöka använda vänster hand eller göra det försiktigt med höger arm.

Vi är trots allt två som hjälps åt och det lider definitivt ingen nöd på de äldre pga att jag har ont i min arm.


 Det hade varit superskönt och vara ledig i helgen och umgåtts med familjen..men nu är det så här att jag är vikarie och en vikarie kan inte stanna hemma hux flux med så kort varsel. Speciellt om inga andra vikarier finns tillhands.


Av Linda - 21 mars 2008 09:10

jag ska jobba hela påskhelgen nu, lör-mån på ett äldreboende. Men har så ont i min arm att jag knappt kan klä mig själv eller barnen. Klarar knappt att lyfta Saga i och ur sängen eller byta blöja. Kanske får lägga henne i växa sängen istället så hon kan klättra ur själv.

Har inflammation i axelleden och det strålar ner i armen, 20 cm max kan jag lyfta armen sen gör det så ont att jag inte får upp den mer.

Har tagit voltaren gel morgon och kväll, fått sova på rygg med armen liggandes på en kudde brevid. Får ha datormusen i vänster hand och skriva med vänster hand, vilket inte är så lätt. 


På mitt jobb ska jag ju hjälpa dem att klä på sig, göra frukost, bädda, hjälpa dem på toa, göra nedre toalett, plocka fram mat, diska osv osv...hur ska det gå med denna arm?

Jag får liksom 2000 kr för denna helg och det är väl behövda pengar då jag inte får ett nickel i juni månad (varken csn eller akassa).

Jag måste alltså jobba så mycket som möjligt nu framm till maj-juni så jag får lite pengar i juni och juli. Sommarjobbet börjar måndagen efter midsommar så det blir inte mycket lön i juli månad heller annars.

Av Linda - 20 mars 2008 18:55

JAG hade inte lagt 12 000 kr på ett barnkalas hur rik jag än varit.

Då hade jag hellre skänkt de pengarna till barn i fattiga länder som inte ens får ett glas rent vatten. Jag hade gett pengarna till mitt fadderbarn i Brasilien så hans familj kunde leva gott.

Jag hade inte slösat 12 000 kr på ett barnkalas för barnens kompisar och spelat in en skiva...det finns barn som är mer behövande än så.

Men alla prioriterar vi olika.


Idag var viktväktarna stängt pga sjukdom så jag och min vän får inte veta hur mycket vi gått ner första veckan med VV...skit. Men det är bara att stå ut en vecka till innan vi får veta...de blir ju ett större minus på två veckor än en vecka. Men enligt vågen härhemma har jag iallafall gått ner minst 1 kg så det får jag vara nöjd med.



Av Linda - 19 mars 2008 12:28

Vem har råd att göra nåt sånt här på sina barns födelsedagskalas?

Är det för rikemansbarnen ?

Inte slänger man väl ut 12 000 spänn på ett barnkalas?

Då får man vara allt bra rik.

Och man måste ju visa att man är rik, eller hur ;-) ?


 http://www.boxexperience.com/default.asp?page=product&id=207&catid=8



Presentation

Omröstning

Vilken bloggsida är bäst ?
 bloggagratis.se
 blogg.se
 wordpress.com
 bloggproffs.se
 bloggspace.se
 sprayblog.se
 skyrock.com
 bloggsida.se
 bloggorama.se

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27
28
29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards