Alla inlägg den 25 mars 2008

Av Linda - 25 mars 2008 10:30

http://www.aftonbladet.se/foraldrar/article2116874.ab


skandal att man inte ska få tjäna över 20 000 kr, då slopas barnbidraget. Vad är det för påhitt nu då?

Lite väl låg gräns tycker jag, de flesta tjänar väl det nuförtiden?


Det kunde ligga på åtminstone 30 000 kr, då tjänar man ju riktigt bra och är väl inte i så stort behov av barnbidraget såvida de inte bor i en fin villa med en massa fina prylar som ska betalas av.


En som tjänar 20 000 kr tjänar väl inte så superbra ändå så man ska behöva bli av med barnbidraget?

Min man tjänar 20 000 kr ungefär och vi är i stort behov av vårt barnbidrag iallafall. Jag studerar och får 8300 kr i månaden...så även om han får denna summan så får ju jag i min tur urdålig inkomst varje månad. Vi har nog räkningar och lån på ca 20 000 kr varje månad som maken betalar.


Jag köper mat, hushållsartiklar och kläder samt akassaavgift, pensionssparande, fondsparande till barnen (250 kr per barn), mobilräkning m.m för mina pengar som jag får. Och det är precis så det går runt varje månad med barnbidraget inkluderat.


Sen vill jag även påpeka att i vår familj iallafall så går 1 av våra 3 barns barnbidrag direkt in på makens konto så jag får bara 2 av barnens barnbidrag + flerbarnstillägget till mitt konto. Så jämnställt är det här :-).


Vi gjorde så när Viggo föddes, att hans barnbidrag gick till maken. Vilket nog är rätt ovanligt i dagens samhälle. Jag tror annars att de flesta barns barnbidrag går direkt till mamman, såvida inte pappan har egen vårdnad om sina barn.


De drar in på allting tycker jag, det börjar bli lite för mycket nu. Snart har man inte råd att köpa några kläder till varken barnen eller sig själv. Det kommer gå tillbaka till fattigdom, som det var förr i tiden.

Där barnen fick gå runt i trasiga kläder och man fick lappa och laga så gott det gick.


Av Linda - 25 mars 2008 09:33

i stegräknartävlingen..vi var bara tre denna gång tyvärr.


Heidin72 vann med sina 85823 steg


GRATTIS !

Presentation

Omröstning

Vilken bloggsida är bäst ?
 bloggagratis.se
 blogg.se
 wordpress.com
 bloggproffs.se
 bloggspace.se
 sprayblog.se
 skyrock.com
 bloggsida.se
 bloggorama.se

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27
28
29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards