Alla inlägg den 12 mars 2008

Av Linda - 12 mars 2008 22:35

kom precis in efter min fjärde prommis idag :-)...provade två av gångerna med stavar, men jag känner ingen direkt skillnad från att gå utan stavar så jag vet inte riktigt meningen med det?

Kanske att det tränar axlar och sånt lite på samma gång...? 


18042 steg blev det idag iallafall, det är mitt näst bästa resultat sen jag fick stegräknaren.... jag tog igen mig rejält från igår då det bara blev ca 5000 steg.


Imorgon kl 10 bestämde vi oss för nu att gå till viktväktarna, jag och min vän. Men kläder på så blir inte vikten så rolig att se direkt..men man kan ju inte klä av sig naken där och väga sig direkt. Jag får helt enkelt ha tunna kläder på mig och bara ta en banan till frukost. Får se om jag hinner med en promenad innan vägningen ;-) 


Bara för det så kom jag på nu att jag ska skicka ett litet kort till en anhörig åt mig med en "tänker på dig" hälsning,  då han fått tillbaka sin cancer ett par veckor efter avslutad cellgiftbehandling och strålbehandling som inte heller det funkade.  Tänker på honom och tycker så synd om honom att han ska behöva få vara med om detta.

Hoppas han klarar det iallafall...han är ju bara runt 25 år gammal.

Jävla skit sjukdomar....vad ska de vara bra för???



Av Linda - 12 mars 2008 14:52

för andra gången idag..så 1 timme sammanlagt har jag gått.


Jag ska dricka nutrilett resten av dagen pga min hetsätning innan idag.

Började så fint med havregrynsgröt till frukost och 1 banan till mellanmål men efter det tråkiga inlägget härinne så blev jag bara så nere så jag for till affären och köpte ostbågar, chips + kakor som jag vräkte i mig så nu står det mig upp i halsen. Jag åt inte upp allt men halva chipsen och halva ostbågarna + 5 små fyrkantiga mazarin kakor. Jag tröståt helt enkelt...och nu känner jag mig så äcklad och ångrar mig.

Hade jag inte haft kräkfobi så hade jag kräkts upp allt igen..kanske tur trots allt att jag har kräkfobi.


Men stegen är uppe i 9000 iallafall nu och fler blir det innan dagens slut.

Ska lämna Tova och hennes kompis på gympa sen ikväll i grannbyn så då tänkte jag ut och gå där en timme.

Av Linda - 12 mars 2008 09:04

som vanligt får jag ont i benen när jag är ute och går. Svärmor sa jag kunde massera in lite hästlinniment, byta skor och ta stavarna när jag går...hm..jag får väl prova annars får min motion bestå av cykling hädanefter.

Jag har liksom ett par walkingskor jag fått ärva av min mamma som varit rätt dyra i inköp...men jag får ont i benen ändå...suck.

Jag var ute och gick 30 minuter i ösregnet innan och jag hade så ont så benen vek sig på mig nästan..jag fick nästa släpa med mig benen tillslut..


Jag vill bara tacka så jättemycket för alla kommentarer jag fick igår...det kändes jätteroligt men sån aktivitet i min blogg. En verkade bli lite avundsjuk men det skiter väl jag i, såna finns det överallt....jag suger åt mig av alla bra kommentarer iallafall...som en svamp :-).


Av Linda - 12 mars 2008 00:42

kom igen nu tjejer (och killar?).....på fredag mailar ni resultatet av era steg sen förra fredagen så skriver jag in det här i min blogg så vi ser vem som gått mest. Sen om ca 3 veckor utser vi mars månads stegare..kul och se vem det blir :-)

Jag har varit jäkligt slö..usch, jag skäms.

Idag har jag bara fått ihop 4416 steg.... jag blir då inte månadens stegare det kan jag ju meddela redan nu.


Tack för kommentarerna om min frisyr (och skrattkort *s*), det trodde jag väl aldrig att jag skulle få sån respons..kul med lite trafik på sidan med ju...besökarna ökade till det dubbla. Jesses vad paff jag blev.....


1 1/2 dygn kvar till invägning på viktväktarna. Jag MÅSTE fixa detta nu annars vet jag inte vad jag gör....jag vill inte ha en BMI på 35, jag vill ha en BMI på 20-25...där är det normala för mig.

Tur min vän hjälper mig på vägen, vad skulle jag gjort utan henne?

Presentation

Omröstning

Vilken bloggsida är bäst ?
 bloggagratis.se
 blogg.se
 wordpress.com
 bloggproffs.se
 bloggspace.se
 sprayblog.se
 skyrock.com
 bloggsida.se
 bloggorama.se

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27
28
29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards