Direktlänk till inlägg 21 mars 2008

Alla dessa negativa kommentarer

Av Linda - 21 mars 2008 11:21

ibland är det frustrerande att ens orka fortsätta bloga när en eller två hela tiden är så negativa och pessimistiska. Inte en enda positiv kommentar kan de få fram genom sitt tangentbord.


Nu är det så här att jag är vikarie och lovade för över en månad sen att jobba i påsk. Jag går i skolan annars men skulle hoppa in extra. Idag är det en röd dag och därmed sitter inga på kontoret och kan ta emot nån sjukanmälan från mig. De kan även inte med så här kort varsel hitta någon annan som kan jobba för mig.  Speciellt inte då folk sen långt innan bokat in sig på annat i påskhelgen.

Vi har bara 2-3 vikarier med mig inräknad och alla är redan upptagna med annat.

Ska hon som jobbar få jobba ensam då tycker du eller?


Självklart får jag kämpa på så gott det går trots det onda...jag får försöka använda vänster hand eller göra det försiktigt med höger arm.

Vi är trots allt två som hjälps åt och det lider definitivt ingen nöd på de äldre pga att jag har ont i min arm.


 Det hade varit superskönt och vara ledig i helgen och umgåtts med familjen..men nu är det så här att jag är vikarie och en vikarie kan inte stanna hemma hux flux med så kort varsel. Speciellt om inga andra vikarier finns tillhands.


 
 
ulrica

ulrica

21 mars 2008 16:36

Tur att det inte är städ och sånt iallafall över helgen. För det brukar det ju iaf inte vara. Sedan kan man ju ha tur och armen blir bättre. Jag håller tummarna.
Ang kommentarerna så får du väl se det som att du har en populär blogg ;-). Visst hade det varit smidigt om man kunde stanna hemma, men att få in en vikarie den här helgen med kort varsel är ju helt omöjligt. (Säger hon som jobbar natt och därmed ofta ansvarar för att ordna vikarier) Men visst, man kan ju beordra in ordinarier personal. Då blir man nog jättepopulär. Jaja, hursomhelst, lycka till!

http://uw74.wordpress.com

 
Ingen bild

Cassandra

21 mars 2008 18:02

Men det är ju ingen negativ kommentar egentligen men den faller ju inte dig i smaken såklart eftersom du vill jobba och tjäna pengar denna helgen.
Kommentaren var skriven utifrån att jag inte tycker det är OK att den som ska vårda äldre inte kan använda sin högra arm ordentligt. Tycker du verkligen det är konstigt att man reagerar på sådant?
Sedan är ju du själv också ganska negativ i hela bloggen. Om än underhållande!

Jag är gäst här och jag skulle inte klaga eller kommentera saker negativt på ett sätt som jag inte skulle göra IRL.
Jag gillar verkligen ditt sätt att blogga på. Det är öppet och rakt fram.

 
Ingen bild

tvåbarnsmamma

22 mars 2008 17:45

det är väl elaka Agnes&Company som inte mår bra..Kram.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 1 september 2008 23:04

lösenordet till min nya blogg på www.blogg.se försvann plötsligt och jag får inget nytt hur många gånger jag än skickar att jag glömt lösen..det kommer inte nåt nytt lösen.   irriterande...jag har liksom en tävling som slutar idag.   Om någon av er s...

Av Linda - 25 juni 2008 18:55

 Vinnaren av en resepottan från:  LillaW webshop     Anna.R & Ella från juni-06 mejl: linnea_g75@hotmail.com     GRATTIS till resepottan !   Jag kommer även skriva detta i min nya blogg.   Från och med nu lägger jag ner denna blogg och kommer befi...

Av Linda - 22 juni 2008 09:28

Jag har nu utsett en vinnare i tävlingen om ett hemligt paket och den som vinner är:   Carola m 7    Som skriver bl.a så här i sin kommentar om semester: ********************** " Vår semester i år kommer att gå till Astrid Lindgrens värld och High C...

Av Linda - 20 juni 2008 21:41

 Nu har jag ordnat och donat med nya bloggen hela dagen, fick skaffa mig ett nytt medlemskap och göra en helt ny om från början.  Tryck på länken nedan. Nya bloggen   OBS ! Denna blogg kommer finnas kvar och vara aktiv tills tävlingarna är slut...jag...

Av Linda - 20 juni 2008 12:27

min son på 5 år sa nåt till mig idag som gjorde mig så ledsen.. vi satt på trappan och pratade om att Saga får inte vara i skogen för då ser jag inte henne, hon kan trilla ner i en pöl med vatten och drunkna. Då undrade han vad det gjorde...jo men sa...

Presentation

Omröstning

Vilken bloggsida är bäst ?
 bloggagratis.se
 blogg.se
 wordpress.com
 bloggproffs.se
 bloggspace.se
 sprayblog.se
 skyrock.com
 bloggsida.se
 bloggorama.se

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27
28
29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards