Direktlänk till inlägg 8 mars 2008

13831 steg

Av Linda - 8 mars 2008 23:47

det är dagens resultat..gick en timme med dottern cyklandes brevid och sen gick jag igen en liten vända nu ikväll innan melodifestivalen på egen hand.

Så jag är väldigt nöjd med dagens resultat...det ömmar dock i både fötter och ben nu...fattar inte varför jag får så ont i fötterna när jag går...är det pga övervikten?

Jag hade kunnat gå flera mil om jag bara inte fått så ont i ben och fötter under promenadens gång..

Ja jag har inte ork att ta tag i vikten...det finns så mycket frestelser hela tiden och jag älskar ju mat m.m

Igår tex skulle alla i klassen äta pizza tillsammans..hur kul hade det varit och suttit där ensam med en sallad??

Jag vill liksom inte hamna utanför, jag vill äta det som de andra äter.

 

Jag avundas dem som är smala och fina men ändå kan äta pizzor, kakor, godis m.m...utan att gå upp i vikt. Jag vill med vara sån !

Blir såååååååååååååååå avundsjuk när jag ser smala snärta människor..

såg bilder på mig idag när jag precis fått mitt första barn..åh så smal och fin jag var. Vägde 75 kg då..nu väger jag ca 20 kg mer. 

 

Men jag klarar inte det, det funkar inte. Jag kan inte äta nyttigt och kalorisnålt...den som ändå hade haft råd med en egen kock som gjort maten åt en varje dag, god och nyttig mat.

Varje kväll säger jag "imorgon börjar mitt nya liv", "imorgon börjar jag med pulverdiet", "imorgon ska jag äta havregrynsgröt"...men ÄNDÅ när morgonen sen kommer vill jag ha en smarrig och god frukost och smäller i mig 4 st runda polarkakor med bregott på, eventuellt creme bonjour deluxe vitlök på eller brie ost och sen ett stot glas oboy ...suck....miljoner kalorier typ. Hela dagens intag av kalorier på en enda frukost.

 Hetsätare det är jag det...och den som ändå kunde klara av att spy upp allt jag vräker i mig, önskar jag kunde så jag slapp svälla som en ko. Men jag har kräkfobi...idiotisk tanke jag vet men vill man bli smal så hade jag gärna kunnat kräka mig till det om jag bara kunnat det. En sista desperat utväg...


Nån behöver ta bilen ifrån mig så jag inte kan köra till affären utan måste cykla 2 mil fram och tillbaka för att kunna komma dit och köpa nåt jag är sugen på. Då hade jag nog avstått från att cykla iväg så långt bara för att köpa en massa onyttigt.

Nån behöver låsa in mig och slänga bort nyckeln (några månader)...så jag inte kan få tag i allt onyttigt och smarrigt. 


Nä fan jag har inte styrkan som krävs längre...har tappat bort den helt.

Den är som bortblåst .


Men hoppas ändå att mina promenader ska ge mig nåt...jag går inte ner i vikt men kanske jag ändå trots allt kan minska i omfång..få mer muskler och bli spänstigare. 

Jag är för trött för att kämpa...pallar inte. 


 
 
Anneli

Anneli

9 mars 2008 09:05

Hittade hit via Grodans blogg. Jag kämpar också med ca 20 kg övervikt. Har gått ner 27 kg det senaste året men har långt kvar till mål...
Vad är det för stegräknare du har? Jag ska ocså köpa en sådan och vill ha en bra en :)

Tänkte på dina onda fötter; du kanske har fel skor. Åk iväg till en riktig sportbutik där du får springa/gå på ett löpband. Du kanske har helt fel skor för dina fötter? Du kanske behöver en bättre sula i skorna? Sulorna som följer med skorna är oftast helt värdelösa för de flesta fötter.

Lycka till!

http://tittmyrvagen25.blogg.se

 
Ingen bild

Stina

9 mars 2008 10:00

Du borde göra dig själv en stooor tjänst och söka psykologhjälp för dom där tankegångarna är INTE normala!! Att önska att kräkas upp det man äter så tänker inte en frisk människa!
Hoppas att du får hjälp med dina matproblem för det är inget liv att gå och ha skuldkänslor för vad man äter hela tiden för äta måste man ju göra.
Ring VC imorron och be om hjälp!!!!!!!!!!
Kramar

 
Caroline

Caroline

9 mars 2008 10:33

Kul att du får jobba i sommar! Ta det lugnt med viktminskningen, det är nog ingen idé förrens du verkligen känner dej laddad! jag tycker i alla fall att du är jätte duktig som går så mycket!! KRAM

http://mammans.blogsome.com

 
Monica

Monica

9 mars 2008 11:47

Du är så ärlig mot dig själv och du vet exakt hur fel du äter. Jag beundrar dig för att du verkligen skriver ur hjärtat, precis det du tänker.
Kan du inte tänka i små små steg? inte ta allt på en gång, uten lite i taget.

Mina tips
-köp inte hem polarkakor utan satsa på osockrat bröd, grövre bröd, köp aldrig vitt bröd
-köp inte hem oboy (jag vet det är gott, jag gillar oboy men vi har inte det hemma, barnen har vant sig och frågar inte ens efter det)
-satsa på grötfrukost med smörgås till(äter barnen gröt?)
-svält dig inte utan ät var 3 timme, tex frukt, morotsstavar

Kan du inte be mannen handla så slipper du den frestelsen.
Prata med honom och säg att ni alla kan försöka tänka på att äta bra i 1 vecka, inte ha kakor, godis vitt bröd hemma.

Jag har ju med 3 barn i lika ålder som er och vi har aldrig vitt bröd hemma, inget kaffebröd mer än i frysen, alltid fullt i fruktskålen, vi äter alltid mellis typ mjölk och smörgås.

Vet du att bara genom att dricka ett glas mjölk istället för ett glas oboy så är det jättestor skillnad på kalorier.

Du är kanon som går så mycket fortsätt med det.

http://barbamamma.bloggagratis.se

 
Hanna

Hanna

9 mars 2008 12:14

Vad duktig du är på att gå :) Att du får ont i ben och fötter tror jag också beror på att du har fel skor. Här finns tex löplabbet som är en jättebra butik som filmar fötterna och fixar de rätta skrona åt en. Ni kanske har något liknande där du bor?

Att vilja kräkas upp maten är inte bra. Låter lite läskigt faktiskt. Se till att du får bra hjälp och stöd så ska du se att du mår bättre.

Är också nyfiken på din stegräknare. Var har du skaffat den och vad är det för sort?

http://www.grimmestam.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 1 september 2008 23:04

lösenordet till min nya blogg på www.blogg.se försvann plötsligt och jag får inget nytt hur många gånger jag än skickar att jag glömt lösen..det kommer inte nåt nytt lösen.   irriterande...jag har liksom en tävling som slutar idag.   Om någon av er s...

Av Linda - 25 juni 2008 18:55

 Vinnaren av en resepottan från:  LillaW webshop     Anna.R & Ella från juni-06 mejl: linnea_g75@hotmail.com     GRATTIS till resepottan !   Jag kommer även skriva detta i min nya blogg.   Från och med nu lägger jag ner denna blogg och kommer befi...

Av Linda - 22 juni 2008 09:28

Jag har nu utsett en vinnare i tävlingen om ett hemligt paket och den som vinner är:   Carola m 7    Som skriver bl.a så här i sin kommentar om semester: ********************** " Vår semester i år kommer att gå till Astrid Lindgrens värld och High C...

Av Linda - 20 juni 2008 21:41

 Nu har jag ordnat och donat med nya bloggen hela dagen, fick skaffa mig ett nytt medlemskap och göra en helt ny om från början.  Tryck på länken nedan. Nya bloggen   OBS ! Denna blogg kommer finnas kvar och vara aktiv tills tävlingarna är slut...jag...

Av Linda - 20 juni 2008 12:27

min son på 5 år sa nåt till mig idag som gjorde mig så ledsen.. vi satt på trappan och pratade om att Saga får inte vara i skogen för då ser jag inte henne, hon kan trilla ner i en pöl med vatten och drunkna. Då undrade han vad det gjorde...jo men sa...

Presentation

Omröstning

Vilken bloggsida är bäst ?
 bloggagratis.se
 blogg.se
 wordpress.com
 bloggproffs.se
 bloggspace.se
 sprayblog.se
 skyrock.com
 bloggsida.se
 bloggorama.se

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27
28
29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards