Alla inlägg under maj 2008

Av Linda - 8 maj 2008 08:48

nu ska jag snart ta bussen in till stan....ska väga mig innan 10 och till tandläkaren efter lunch. Ska hämta biljetter på konserthuset...

Men det är lite drygt 3 timmar däremellan så vad sjutton ska jag göra i stan så länge?

Har inte planerat nån shopping då jag måste spara lite på pengarna känner jag.


Jag får gå en massa och få upp mina steg denna veckan iallafall ;-)...en fördel.


Känns jobbigt att åka in till stan kl 9 och inte kunna komma hem förrän närmare 14-15 tiden...en lång dag för bara tre ärenden :-/.


Enbart för att vår ena biljäkel är sönder och det kostar för mycket att laga den rishögen.


Det brukar vara så hiskeligt varmt i bussarna med, de har jäkligt dålig air kondition tycker jag..men fördelen är att man slipper köra själv och då kan man passa på att ringa, smsa, läsa en tidning, sova, lyssna på musik m.m


Nähå nu får jag sticka iväg så jag inte missar bussen...ha en bra dag !


PS! glöm inte skicka in veckans steg ikväll eller imorgon bitti...denna veckan ska jag inte missa ;-) DS.




Av Linda - 7 maj 2008 22:41

gud vad mycket jag har gått idag, över 18 000 steg...helt otroligt.


Och imorgon blir det inte mindre, pga att vi bara har en bil får jag ta bussen till stan....ska väga mig på VV, hämta ut biljetter till trolleriet på andra sidan stan och så till tandläkaren...nåväl motion får jag ju.


Var ute och gick nu för en halvtimme sen, hämtade tidningen hos svärmor m.m

Vilken underbar kväll, helt vindstilla, lagom varmt och det doftade helt underbart från trädgårdarna jag gick förbi...troligtvis från äppelträden som stod i blom.

Det var knappt jag vill gå in...

Idag har vi haft sommarvärme alltså, många har gått runt i shorts och linne.  Sååå skönt väder !

Man blir så glad och pigg, man njuter av varje minut man får leva och vara med om allt detta. 

Av Linda - 7 maj 2008 09:42

ca 1 timmes promenad blev det nu på morgonen, skönt men svettigt då solen gassade som mest i den hemska uppförsbacken. Jag var helt slut när jag väl kom upp för den...


Hämtade tidningen hos svärmor och har nu ätit havregrynsgröt med sötningsmedel, mellanmjölk, skivad banan + kanel på....supergott !!

Fick ett tips om det på en annan sida så jag provade idag, jag rekomenderar det verkligen.

Ta bort sötningsmedlet om ni inte vill ha det, men jag måste ha det så sött..klarar inte att äta det annars.


Jag och de två stora barnen (8 åringen och 5 åringen) ska gå och titta på trolleri på söndag (trollkarlen Nielo) inne i stan har jag bestämt nu efter jag såg det i tidningen.

8 åringen är väldigt mycket inne på det här med att trolla sen hon sett Bolibompa och Talang Hon försökte trolla med kort här för oss igår...hon misslyckades några gånger så man var ju lite trött sen när hon skulle visa en för 10:e gången då hon äntligen lyckades ;-).

Missade halva Ugly Betty nästan för hon satt och tjatade om och om igen att jag skulle titta när hon försökte trolla med kortleken *s*.


Det kommer de säkert tycka är jätteskoj...att få se en trollkarl i verkligheten.


http://www.nielo.se/


Av Linda - 6 maj 2008 12:05

jag har i helgen suttit och rensat i en rabatt på framsidan, gjort jättefint där.

Nu har jag två dagar i rad fått städa iordning i rabatten för katterna har varit där och krafsat upp jorden på gräsmattan och på stenarna som jag satt runt kanten på rabatten....grrr.


Vi har ju rena fritidsgården härhemma med katter då grannen har tre och vi två...sen är det även andra katter runt om i kvarteret som håller till här.

Så jag vet inte vilken katt som är och krafsar i rabatten, ännu har jag inte tagit dem på bar gärning.

Nåt tips vad som håller katterna borta från rabatten?...ättika kanske de inte gillar så värst?

Eller sätter jag eldgafflen i röven på dem när jag tar dem på bar gärning ;-) (skämt bara)


Har precis kommit hem från skolan nu, vi har haft föreläsning om ledarskap.

Så nu är vi lediga till fredag då vi har redovisning på vårt enskilda arbete vi skrivit (projekt om olika teorier inom psykologi)

*********************************************

TIPS TIPS TIPS !!!!


Har ni en fiende därute?

Nån ni verkligen verkligen HATAR ???

Det är hur enkelt som helst att få denna person avskedad från sitt jobb som en hämd...vet ni det??


Skicka bara in ett anonymt brev, ljug hop lite om att de gjort nåt de inte gjort, tex stulit nåt...

sen får de kicken direk, jag lovar !

Utan att chefen ens kollat upp bevis....det ni....har ni varit med om nåt så bra ??


Och inte nog med det, en stoooor artikel i tidningen (första sidan) blir det med som skämmer ut personerna riktigt ordentligt, så de inte ens vågar visar sig ute resten av sina liv eller t.o.m kanske får flytta.


I artikeln sen så säger chefen saker som inte ens är sanna....att personerna erkänt fast de inte alls har det.


Ännu bättre eller vad??? :-)


he he he, djävulshornen växer....sätt igång nu...så blir ni av med ert hatobjekt på en vecka eller två !


Det var väl ett bra tips på en hämd???


Det är knappt man tror det är sant..men faktiskt är det det på vissa håll i vårt långa land.... 


OBS ! lite ironi bara, pga en i min närhet som har drabbats av detta. OBS !

Kram till er och hoppas sanningen kommer fram snart så att ni kan våga gå ut igen. 

***************************


Nu ska jag slänga av mig finkläderna och sätta potatis i landet....sen ska jag ut och gå en timme.


Så gör JAG om jag hatar nån för att rensa skallen och andas ut lite....inte fasiken hämnas jag.

På en sån sandlåde nivå sänker inte jag mig till. Småbarnsligt...t.o.m mina barn är mognare än så.



Av Linda - 5 maj 2008 14:45

i juni är det ett helt år sen jag slutade städa på biografen, det känns inte alls så längesen.

Jag städade där mellan oktober 2006-juni 2007 ....

Jäkligt jobbigt var det med alla dessa salonger, stolar, korridorer, toaletter m,m som behövde städas.

Kändes rätt frustrerande att komma dit på morgonen när man visste hur mycket städning som väntade en.


Jag var så glad och slippa det sen och få börja plugga till undersköterska istället. 


Kan inte fatta att det snart är ett år sen jag slutade där...men jag känner mig så lättad varje gång jag åker förbi biografen och veta att jag slipper städa där mer...puh. 

Av Linda - 5 maj 2008 12:54

Hm, en tanke som slår mig när jag gick in på en blogg är hur fruktansvärt mycket en del personer festar.

Varje dag nästan under veckorna, hur bra kan det vara?

Då är man ju alkoholist anser jag.... 


Jag är absolut ingen festprisse för fem öre, jag har aldrig direkt gillat att festa och supa. 

Jag har väldigt svårt för det där. Jag dricker knappt aldrig så jag kan nog klassa mig som nykterist.

Jag tycker alkohol är äckligt, det smakar inget gott.


Jag skulle aldrig kunna dricka ett glas vin till maten, så gott är det inte.

Då tar jag hellre ett stort glas iskall pepsi max...det är den bästa drickan som finns. DET är gott !!


Min man tycker jag är så tråkig som inte dricker, för alla andra gör ju det. Dricker vin till maten osv.

Men näe jag ska inte behöva tvinga i mig nåt som inte är gott bara för någon annans skull. 


Nu är ju jag exremt mycket åt andra hållet då jag knappt dricker alls, och då är det väldigt svårt att förstå det här alkohol/fest behovet som vissa har.  

Andra får gärna dricka och festa bäst de vill om de nu tycker det är så gott, det gör mig inget...men att festa och dricka varje dag en hel vecka, det känns jäkligt konstigt i mina öron.

Speciellt om man har skola eller jobb samtidigt att sköta.


Nåväl de får sköta sig själva så länge jag sköter mitt.


************* 


Det blev faktiskt bra i trädgårdslandet trots allt när svärmor och svärfar varit där, de hade planterat några till jordgubbsplantor och så hade de luckrat upp jorden + rensat ogräs.

Så nu slipper ju vi det iallafall....fast det känns lite påträngande att de bara dundrar in i vår trädgård och gör grejor som jag inte bett dem om så känns det skönt att landet nu är klart till plantering.


Jag gick ut sen när de var klara och var på väg hem ;-) 



Av Linda - 5 maj 2008 11:19

jag är som besatt, nu var jag och köpte två amplar med lila penseer i blomsteraffären. Ska ha dem på baksidan vid terassen och hänga dem i spaljen.


Jag handlade igen då det alltid fattas nåt eller nåt som tar slut.


Sen lämnade jag in lappen med mina arbetade tider för april månad i receptionen i grannbyn...


När jag kommer hem så står mina svärföräldrar i vårt stora trädgårdsland och rensar ogräs???

Jag kan reta mig litegrann på att de bara stövlar in i vårt hus och trädgård oanmälda och börja gräva och dona, de gör ofta så.

Det är jättesnällt av dem att de gör saker åt oss, de är ju trots allt över 70 år...men ibland kan det bli för mycket helt enkelt. 


En gång började svärmor rensa ogräs i en rabatt där jag  sått fina blommor...det blev ju inga blommor där sen..hon rev ju upp det i tron att det var ogräs...suck.

Det var blommor som skulle blomma året efter...men det sket sig. 


Och svärfar började gräva i trädgårdslandet en gång där jag satt lökar intill staketet...så de röjdes runt lite huller om buller i hela landet...suck igen.

Men min man har gjort likadant, då han gjorde det utan att fråga mig först om jag hade nåt planterat där.


Och nu i veckan skulle svärfar komma hit och göda gräsmattan..han hällde lite i landen och rabatterna..men han hällde i en rabatt där jag precis öst i en massa ny fräsch yrkesodlad jord (med gödning i)...så det blev ju dubbel näring, hoppas inte de nyplanterade växterna dör pga för mycket näring nu bara.


Jag har inte bett dem alls att komma hit och göra det så jag är förvånad...jag smög faktiskt mig in på framsidan utan att de såg mig för jag tänker då rakt inte ställa mig i landet NU iallafall bara för att de är där.


Jag ska göra klart mitt skolarbete som ska lämnas in senast kl 18 idag så jag har att skylla på, jag ska även hänga upp blommor, tvätta samt rensa en liten rabatt på framsidan.


Jag tänker inte kämpa i nåt stort  trädgårdsland idag inte...har de väl gått dit och börjat rensa i landet så får de baske mig ta hand om det själv med, för som sagt..jag har inte bett dem göra det.


Jag sa till dem häromdagen att min man skulle göra det (eller jag själv när jag får tid över), men de tycker väl synd om han att han ska behöva göra det antagligen så de gör jobbet åt honom.

Brukar ofta vara så, han är väldigt bortskämd min man.


Är jag iväg och jobbar så säger de till honom att ta med sig barnen och komma hem till dem och äta....han slipper alltså laga mat när han är ensam här.

Av Linda - 4 maj 2008 19:24

såg att det fanns en funktion där man kan redigera bilder, vrida dem på sidan osv...måste ju testa.

Presentation

Omröstning

Vilken bloggsida är bäst ?
 bloggagratis.se
 blogg.se
 wordpress.com
 bloggproffs.se
 bloggspace.se
 sprayblog.se
 skyrock.com
 bloggsida.se
 bloggorama.se

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards