Alla inlägg den 21 maj 2008

Av Linda - 21 maj 2008 13:05

Nu är det bara 2 veckor kvar i skolan sen har jag sommarlov 3 veckor innan sommarjobbet börjar.

Underbart !!

Ska på informationsmöte på måndag inför sommarjobbet + introduktionskurs 3 dgr, 10-11-12 juni...det är saker som vi redan gått igenom i skolan som sagt men det är ju bra med en uppfräschning av minnet ;-)..det kan behövas ibland för mitt minne är inte det bästa alltid.


Vi ska ha grillfest sista dagen i skolan den 3 juni...efter skolans slut...vi ska då spela brännboll, ha tipspromenad och grilla m.m

Ska bli kul. Hoppas maken är ledig då eller om nån kan vara barnvakt.


Av Linda - 21 maj 2008 12:56

Ha ha...denna hängstol fick Tova i julklapp för 3 år sedan av sin mormor och morfar.

tanken var att den skulle hänga på hennes rum men den kom aldrig upp pga att ingen visste hur vi skulle fästa upp den i taket utan att den rasar ner när Tova sätter sig i den.


Så nu tog jag saken i egna händer häromdagen och hängde ut den på altanen istället...så nu kan den enbart användas på sommaren...på vintern är det för kallt att sitta därute.


Apropå altanen...jag har sån stor lust att måla vägg panelen vit...jag hatar furu..är sååå trött på det.

Vitt är mycket fräschare och finare !


Av Linda - 21 maj 2008 12:50

Bild tagen igår på fotbollsträningen, finns gungor och ett gammalt tåg att klättra i bakom klubbstugan där småsyskonen lekte lite....

Detta tåg kunde stå på skolgården tycker jag, de har ju jätteskoj med detta !

Av Linda - 21 maj 2008 12:47

Lite nya bilder från vår trädgård.

Köpte ett pilträd, dhalior och en rosa söt väska med blommor i som jag satte på en stubbe.

Sen är det mitt stora trädgårdsland också på en av bilderna.

Husgrunden bakom pilträdet på altanen är föressten målad också nu i grått...det var på tiden.


Väskan med blommor kostar 149 kr på plantagen...visst var den söt?? 


Av Linda - 21 maj 2008 10:52

imorse när Saga vaknade så hade hon inte ont i varken halsen eller tungan. Hon hade bara ont i knäet då hon trillade igår på Viggos fotbollsträning rakt på singeln vid parkeringen.

Konstigt....hon är pigg och glad idag..sov hela natten efter klockan 23.30 sen utan att vakna en gång. Hon skrek till kl 06 imorse men det var nog en dröm bara för hon somnade om själv igen.


Jag tog henne till dagis då hon verkade må så bra...det var nog bara jag som flummade till det med halsfluss. Det har nämligen hängt lappar på dagis att det går halsfluss därav fick jag för mig det då hon verkade ha så ont igår och inte kunde tala om var.

Och när jag gav henne vatten så drack hon inte utan det bara rann ur munnen på henne. Men det var väl för hon inte ville dricka då eller var för trött för och dricka.


Jag får se hur det är med henne ikväll...men antagligen var det bara knäet som hon hade ont i igår då...men inte ville tala om det när jag frågade.


Det är så svårt och veta var det gör ont när så här små barn skriker och har ont. De vill inte alltid tala om var det gör ont...bland kan det hända att hon pekar på munnen eller benet m.m..men igår ville hon inte..hon bara skrek helt hysteriskt.

Presentation

Omröstning

Vilken bloggsida är bäst ?
 bloggagratis.se
 blogg.se
 wordpress.com
 bloggproffs.se
 bloggspace.se
 sprayblog.se
 skyrock.com
 bloggsida.se
 bloggorama.se

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards