Alla inlägg den 10 maj 2008

Av Linda - 10 maj 2008 21:35

Barnen har badat hela eftermiddagen i poolen.

Sen åkte Tovas kompis hem vid 17.30 tiden och då gick jag och barnen till deras farmor och farfar för att grilla lite. 

Jag mötte en klasskompis på vägen som hjälpt sin kompis med flytten...vi pratade lite.

Niklas ska jobba imorgon bitti, han har jobbat hela dagen så han ska lägga sig nu redan...blir en ensam kväll framför teven nu.


Av Linda - 10 maj 2008 14:59

Har sprungit som en galning fram och tillbaka i 2 timmar nu...puh.


Har blåst upp en pool, skrubbat den ren, fyllt på vatten, hindrat barnen från att dränka varandra, börjat på att klippa gräset, lagat mat, servat med glass som nu är slut.


Barnen skriker och gaper från alla håll och kanter....önskar jag kunde delat mig själv i 3 delar i bland så man kan hjälpa alla 3 samtidigt.

Nu har Tova en kompis med här så de är 4 st här idag som ropar efter mig...


svetten rinner i denna värmen kan jag tala om...

Jag svimmar snart...jag försöker dricka och dricka och dricka så mycket jag bara kan...

Av Linda - 10 maj 2008 08:07

vårt sovrum ligger precis vid vår inglasade altan, så vårt fönster öppnas inne i altanen, väldigt lustig konstruktion för det kommer knappt in nån sval luft i sovrummet när man har fönstret öppet.


Nåväl...nu har det plötsligt börjat springa runt kajor eller nåt på plasttaket till altanen...de hackar med näbbarna och springer runt med sina fötter så det smattrar och dånar som bara den.

Inte kan man sova i det oväsendet och fönstret måste vara öppet nu då det är så varmt för vårt sovrum blir som en bastu annars...lite luft kommer det ju in om vi har glasfönster och altandörren öppen.

Men då kommer det in katter istället som pissar så det luktar kiss in i sovrummet och då kan man inte sova för den stanken.


Hur får vi bort fåglarna för det första....ska jag sätta en fågelskrämma på taket?

Och katterna...ättika kan jag inte ösa på altanen för det luktar ju heller inte gott direkt.

Presentation

Omröstning

Vilken bloggsida är bäst ?
 bloggagratis.se
 blogg.se
 wordpress.com
 bloggproffs.se
 bloggspace.se
 sprayblog.se
 skyrock.com
 bloggsida.se
 bloggorama.se

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards