Alla inlägg den 22 maj 2008

Av Linda - 22 maj 2008 23:10

såg denna film idag...och den var bra, ledsam och hemsk dock. Inte hemsk på ett läskigt sätt utan mer hemskt på ett ledsamt och sorgligt sätt.


Handlar om ett syskonpar som får bo ett tag hos en ensam mamma med 6 barn, pga att föräldrarna är iväg med sin cirkus några månader och mamman vill ha 20 dollar i veckan för att ta hand om dessa två barnen så hennes ekonomi ska bli lite bättre..

I familjen de får bo hos, spårar mamman ut pga dålig ekonomi då hon lånar ut pengar till en kille trots att hon inte knappt har råd till mat åt barnen.


Hon, hennes barn och grannbarnen misshandlar ett av barnen som de har boende hos sig...de skyller allt på henne, att hon ljuger m.m...men hon har inte gjort nånting av det hon blir beskylld för.


Nere i källaren blir hon bränd med cigaretter, slagen och förlöjligad och allt går helt överstyr.


Det värsta av allt, den är baserad på en sann historia...


BETYG: 8.5 (av 10)

Av Linda - 22 maj 2008 22:51

eller vad du nu kallade dig...jag skiter fullständigt i om intresseklubben antecknar eller inte ang. det jag skriver om härinne i MIN blogg.


Jag skriver INTE för er som inte är intresserade av min blogg utan för mina vänner och släktingar som vill veta vad som händer i våra liv och som kan följa barnens uppväxt, släkt och vänner som inte bor i närheten och inte träffar oss så ofta...

Jag kommer från annan del av sverige och där bor hela min släkt, gamla kompisar m.m Det är 10 mil härifrån och jag är inte där så jätteofta.


Är ni inte intresserade av min blogg så stick !!!!

Jag kommer inte sakna er... 

Jag förstår inte vad du/ni gör härinne om det är så ointressant???


JAG själv läser inte bloggar som är ointressanta, de hoppar jag över. Det är rätt enkelt faktiskt och klicka sig förbi och gå in på nån annan sida istället.

Och jag går ju definitivt inte in på kommentarerna och skriver hur ointressanta bloggar de har...så lågt sjunker inte jag.

Vad får man ut av att skriva sånt till främmande människor på nätet 


Visa för djävlen lite vänlighet till er omgivning !!!! 


Godnatt på er.... 


Av Linda - 22 maj 2008 18:08

Fick en massa Dahlia lökar som jag nu satt ner hälften av på ena sidan om verandan till lekstugan.

Kommer bli fint sen när jag satt på båda sidorna och Dahliorna börjar blomma sen i sommar.


Men försök och rensa ogräs och gräva samt plantera med tre bråkandes och skrikandes barn intill.

Inte lätt inte, svettig blev jag men jag fick ner 3 lökar tillsist iallafall i den nyrensade rabatten.


Nu leker de kiosk i lekstugan, så nu är de vänner iallafall...hur länge nu det varar ;-).



Presentation

Omröstning

Vilken bloggsida är bäst ?
 bloggagratis.se
 blogg.se
 wordpress.com
 bloggproffs.se
 bloggspace.se
 sprayblog.se
 skyrock.com
 bloggsida.se
 bloggorama.se

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards