Alla inlägg den 15 maj 2008

Av Linda - 15 maj 2008 09:51

Min lilla Saga är så hes i halsen så hon nästan tappat rösten helt, hon viskar fram orden. Hon började bli hes redan igår på morgonen men det har bara blivit värre. Men det är ju inte lätt med en sån liten, de babblar ju hela tiden och går nåt emot dem så skriker de och gråter...och då blir det värre i halsen.


Det började ju med snuva, halsont och hosta men det verkar ha satt sig på stämbanden.


Nåväl, i sängen sov hon ganska bra iallafall, om det inte vore för halsen då hon vaknade några gånger och var ledsen...ville dricka och ha napparna hon tappat, sen somnade hon om igen.

****************

Lotta: Ha ha...ja det var ju lite komiskt..att sova på lådan till en omonterad säng. Inte lätt för de små alltid och förstå vad man menar :-).

*****************


Vi har varit ute lite i trädgården nu på morgonen och räfsat upp mossa...inte gräs utan MOSSA.

Ja vår jäkla gräsmatta består mer av mossa än gräs, jag blir så irriterad på detta.

Och såklart..."grannens gräsmatta är grönare än vår" ....de har då ingen mossa överhuvudtaget.


Jag har slitit bort stora tussar med mossa på lite olika ställen, hällt på dressjord och sått med nytt gräs..men det är fortfarande ofantligt mycket mossa kvar.

jag har kört 3 skottkärror med mossa ut i skogen igår och det är 1 till kärra som ska ut men det orkar jag inte nu.


Jag vill köra med en vertikalklippare men det vill inte min man för han tycker att hans pappas knep med näring i gräsmattan är bättre...han är ju gammal bonde och de vet bättre än experterna enligt honom.




Presentation

Omröstning

Vilken bloggsida är bäst ?
 bloggagratis.se
 blogg.se
 wordpress.com
 bloggproffs.se
 bloggspace.se
 sprayblog.se
 skyrock.com
 bloggsida.se
 bloggorama.se

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards