Alla inlägg den 3 maj 2008

Av Linda - 3 maj 2008 18:39

Jag, min bror och barnen har grillat nu ikväll...barnen hoppade på studsmattan och bråkade som vanligt vems tur det är eller så knuffar de varandra om de är där samtidigt.

Vi spelade lite musik och hade det allmänt mysigt ute på terassen. jag är så nöjd med vår nya terass, det kan inte bli bättre. Fattar inte att vi inte byggde den så här för flera år sedan. Det såg verkligen fördjävligt ut där innan vi lade dit brädgolvet.


Skulle egentligen åkt och handlat idag men det blev inget, får göra det imorgon. All frukt jag köpte igår är redan slut, barnen äter frukt som gamar.

Måste köpa mer tvättmedel och sköljmedel för de senaste dagarna har jag tvättat tre maskiner om dagen. Speciellt nu efter Tovas kräk attack inatt.


Jag har klippt halva gräsmattan iallafall så lite har jag fått gjort...


Imorgon är det tipspromenad för mig och barnen igen,man vinner ju aldrig nåt men det är motiverande och göra nåt kul samtidigt som man motionerar.


Tova har mått bra idag så den där magsjukan gick fort över...hon får ha duntäcke inatt för hennes egna täcke måste tvättas och jag har inga andra.

Måste köpa hem lite extra täcken och kuddar, det är alltid bra och ha. 


På måndag ska vårt arbete lämnas in över internet till läraren i skolan. Känner lite panik nu, har inte hunnit gå igenom det och kollat om det är nåt mer som ska tilläggas eller tas bort...det måste vara PERFEKT, innan det lämnas in.


Som vanligt kommer jag bli förvånad om jag får VG, jag är helt klart nöjd med ett G. Men det har jag ju blivit förvånad över innan då jag fått det så jag har vanan inne ;-).


Min 5 åring är ju bara för söt...han har hittat en pinne han springer runt med och trollar med, han säger "villiosa"....

Om ni undrar så är det från Harry Potter som han gillar så mycket, även min dotter gillar den. 


Av Linda - 3 maj 2008 11:12

Nu har min dotter skaffat sig en blogg, jag hjälper henne att skriva lite ibland men hon får försöka skriva lite själv sen, det är hon duktig på...om ni vill läsa gå in här:

http://tovis.bloggagratis.se/

Av Linda - 3 maj 2008 09:40

jag fick inte mycket sömn.

Tova kräktes ett par gånger under natten, jag fick byta lakan och kudde m.m....så tvättmaskinen snurrade hela natten här.


Saga vaknade och var ledsen vid midnatt så jag fick trösta henne lite....


Framåt 05 tiden kom Tova in till mig och sov i min säng och då hade jag svårt för att somna om.


Viggo var uppe och sprang vid 06.30 tiden, han hade ont i benen (växtvärk)

Sen kom Niklas hem kl 07.


När ska man få sova???


Tova är såååå ledsen och besviken över att inte få träffa sin idol Charlotte Perelli idag i Växjö...hon ska säkert sjunga några låtar och sen är det signering. Mellan 12-15....men det blir inget pga att Tova är magsjuk..


försökte se på nätet om hon ska ha signering på fler ställen i närheten men jag hittar inget.

Hennes föräldrar bor ju i närheten här i skogarna där vi bor och Charlotte brukar vara här på besök när hon har vägarna förbi Växjö. Några på Tovas skola är släkt med henne...

Men man vill ju liksom inte tränga sig på och fråga om man kan komma dit när hon är här i byn så Tova kan få träffa henne. Det känns bara dumt...


Vi har kört förbi gården där Charlottes föräldrar bor en gång och de har en stooor pool på tomten, lyxigt mitt i sommaren när man bor så i skogen ;-). Slippa köra iväg till en sjö för och bada, bara att gå ut på tomten och hoppa i.


Jag skulle vilja ha en liten pool men vågar inte pga barnen, då kan man ju aldrig släppa ut dem själva att leka i trädgården. Man får passa dem hela tiden så de inte trillar i.

Det får bli när barnen är tonåringar isåfall ;-)


Presentation

Omröstning

Vilken bloggsida är bäst ?
 bloggagratis.se
 blogg.se
 wordpress.com
 bloggproffs.se
 bloggspace.se
 sprayblog.se
 skyrock.com
 bloggsida.se
 bloggorama.se

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards