Alla inlägg under maj 2008

Av Linda - 1 maj 2008 14:11

Såg precis en liten videofilm på aftonbladet där de i Indien kastar små bebisar handlöst rakt ut i luften från tempelhus.

Det står en massa folk nedanför och så nåt skynke som tar emot dem.


Det ser riktigt otäckt ut och det blir en ordentlig "snärt" när de landar på skynket och studsar upp i luften.

Som att kasta en bebis rakt ner i en studsmatta.


De kan ju bryta både nacke, rygg eller ben.. usch....stackars barn och de kommer säkert få höjdskräck senare i sina liv pga denna traumatiska upplevelsen.


****************************** 

Nu ska jag ut och gå 4.5 km, men min 8 åring cyklandes brevid....jag måste ha motion.


Jag har en jäkla "skallebank" idag, väldigt irriterande. Får se om det hjälper med nån huvudvärkstablett 


Av Linda - 1 maj 2008 09:12

snodd från en annan blogg ;-). Ni får gärna sno den av mig...



Senaste:
Kompis du träffade: Anna mötte jag när vi lämnade barnen på dagis

Personen du pratade i telefon med: En vän som heter Helen

Du fick SMS av:  ingen aning, nåt reklam sms tror jag det var

Idag:
Är det: 1 maj
Kläder: svart huvjacka och svarta jeans

Är bättre än igår: samma som igår faktiskt.


Imorgon:
Är det: fredag
Planer: inga...det är mulet och regnigt. Vet inte vad vi ska hitta på..känns trist bara. Saga kräktes ju igår så vi vågar inte åka iväg nånstans heller


Favorit:
Nummer: ?...inget speciellt

Färg: Rosa och svart

Årstid:VÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅR
Humör för tillfället: Glad, uttråkad, vill göra nåt


Frågor och svar:
Det första du gjorde imorse? gick in till Saga som ropade på mig 07:50.
Vad åt du sist?: ostbågar

Vad irriterar du dig på?: De som kritiserar mig som person. De känner inte mig så de kan bara lägga av !!
Vem tänker du på just nu?: ingen speciell

Tror du att personen tänker på dig med?: ??
Vart reste du sist?: Bil till stan och affären igår..med min 5 årige pojke.

Vad gjorde du igår kväll? Satt hemma själv medans de andra var på brasan. Saga sov för hon mådde dåligt. Jag tittade på teven och åt ostbågar.

Ler du ofta?: Näe inte ofta men ibland.

Önskar du dig något när du ser en fallande stjärna?: näe det gör jag inte och jag ser aldrig fallande stjärnor så det är skit samma.

Vem förutom du var i din säng senast?: Maken och barnen

Vilken färg har din tröja?: svart
Vem pussade du senast?: Saga


Sorg:
Har du någonsin gråtit tills tårana tagit slut?: Ja
Har du någonsin gråtit dig till sömns?: Ja
Gråter du när du skadar dig?: njae
Har du gråtit på en begravning?: Jag har lyckats hålla tillbaka tårarna, t.o.m på mitt eget barns begravning. Jag är inte den som gråter inför andra.


Lycka:
Är du en glad person? Ibland
Vad gör dig glad?: när andra är glada och positiva, när inga gnäller eller tjatar eller kritiserar en.

Önskar du att du var lyckligare?: Ja
Är lycka överskattat?: vet inte
Kan musik göra dig glad?: Ja


Kärlek:
Har någon annan än din familj sagt jag älskar dig?: Jadå barnen gör det dagligen.

Har du någonsin sagt 'Jag älskar dig'?: ja till barnen mest
Är du tillsammans med någon nu?: jag är gift


Hat:
Vem hatar du verkligen?: mobbare
Har du någonsin gjort en hat-lista?: Näe
Är du en mobbare?: Nej det skulle jag aldrig få för mig att vara, det är jävligt elakt.


Nuvarande:
Humör?: trött och uttråkad av skriket och bråket mellan barnen just nu..

Frisyr?: rakt ner (plattat), mörkbrunt (färgade igår), page till axlarna

Till vem sa du öga mot öga 'jag älskar dig' till senast?: barnen

Känner du att du älskar dina närmaste vänner?: Ja som vänner inget annat.

Har du haft ett förhållande som varat i över ett år?: jag och maken har varit tillsammans i 12 år i juni.

Älskar du båda dina föräldrar?: Ja
Hur länge har du känt din bästa vän?: 12 år

Anser du att man kan ha samma relation med ett husdjur som en vän?: nej man kan inte diskutera och prata med ett djur.
Har du varit i fler än fem förhållanden de senaste två åren?: Nej
Vilken relation har du till dina klasskamrater?: trevliga vänner en del nära och en del inte så nära vänner.

Anser du att det är fel med kärleksrelationer på jobbet?: nej
Läppar eller ögon?: Ögon
Kramar eller kyssar?: kramar
Kortare eller längre?: jag är kort men vill vara längre

Snygg mage eller snygga armar?: båda delar


Har du någonsin:
Druckit bubblor?: Ja
Tappat bort glasögon/linser?: ja glasögonen försvinner hela tiden
Brutit ett ben?: Nej
Röntgats?: ja
Krossat någons hjärta?: jo det har jag
Nobbat någon (som haft känslor för dig)?: ja
Gråtit när någon dött?: Ja


Kläder:
Hur många par skor använder du regelbundet?: 1 par
Har du sparat i över två månader för att ha råd att köpa ett klädesplagg?: nej jag är en riktig slösa.

Tycker dina vänner att du köper mycket kläder?: Nej men svärmor gör, hon är en RIKTIG spara och tycker allt är för dyrt även om det bara kostar 5 kr.

Skulle du kunna tänka dig att jobba på H&M?: ja varför inte
Har du någon gång burit en folkdräkt?: Nej
Har du någon gång slängt ett plagg efter att endast ha använt det en gång?: Ja det satt inte så bra som jag önskade och det gick inte byta. Eller hade jag fått det i present och gillade inte det.

Anser du att en persons klädstil säger mycket om personen?: ja ibland


Personer:
Vad tycker du egentligen om kungen?: snäll gubbe

Tycker du att prinsessan Madeleine är snygg? Ja hon är en riktig prinsessa.

Vem vill du se som julvärd julen 2008?: ingen aning
Vem är den bästa läraren du någonsin haft?: Monica, hon vi har nu :-).

Vilka är dina förebilder?: inga speciella
Kan du nämna fem stadsministrar under 1900-talet i Sverige?: äsch jag hatar politik. Är inte ett dugg intresserad.
Uppfattar du att en person är smart bara för att hon/han bär glasögon: Nej

Av Linda - 1 maj 2008 08:46

vi skulle iväg till brasan igårkväll och innan dess tänkte jag ge Saga mat för att hon var så gnällig och trött, hade vägrat äta nåt på hela eftermiddagen.


Jag försökte få i henne lite välling med banan o plommon i.

Hon ville inte ha men jag trugade och tillslut drack hon nån liten mun.

Hon sa "iiingen banan" och så sprang hon upp och spydde rakt framför sin pappa som åt middag...

Antagligen har hon mått dåligt innan under dagen då hon inte velat äta....

och den där konstiga bruna vällingen med plommon och banan gjorde att hon började kräkas.


Nåväl, jag fick lägga henne kl 19 medans de andra i familjen gick till brasan 100 meter bort.

Jag fick stå lite i dörren hemma på vår verandra och titta.


Bilden här är tagen från vår veranda.



Presentation

Omröstning

Vilken bloggsida är bäst ?
 bloggagratis.se
 blogg.se
 wordpress.com
 bloggproffs.se
 bloggspace.se
 sprayblog.se
 skyrock.com
 bloggsida.se
 bloggorama.se

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards