Direktlänk till inlägg 17 maj 2008

Morning morning

Av Linda - 17 maj 2008 09:04

Kom i säng sent igår..satt och tittade på Jordan och Peter som jag spelat in från tv 400 innan på dagen. Rätt intressant faktiskt och vilket vackert par de är.


Viggo kom smygandes in till oss 07.30 imorse..vi låg och gosade i sängen en timme och sen kom Saga smygandes. Ja nu kan hon ju själv gå upp då hon har växasäng.

Det går förträffligt bra med den sängen så nu har jag lagt ut spjälsängen på blocket. 500 kr tänkte jag ta för den, men kan gå med på 400 kr bara jag får den såld.

Pengar som behövs väldigt mycket nu i sommar.


Ska även sälja hennes fina bilbarnstol som kostade runt 2000 kr..röd och svart tyg. Jag borde kunna få 1000 kr för den, vi köpte den för bara 2 år sen så den är i väldigt fint skick.


Har en ikea barnmatstol med (den där vita billiga)...får väl inte mer än 50 kr för den men det är bättre än inget.


Vi funderade på att köpa en ny cykelstol + hjälm som Saga kan ha så vi kan ut och cykla hela familjen sen.


Idag ska jag jobba 17-21.15..annars är det väl inget särskilt som händer här. Ska räfsa upp mossa och gräs i trädgården så det ser lite bättre ut.

Gräsmattan mår ju bra av att luftas lite med räfsan med och det kan ju behövas pga all mossa som där är.


Nu har alla i familjen haft ont i halsen utan jag, hoppas INTE jag med får det. Jag har fått nog av halsont...vid denna tiden för ett år sedan hade jag halsont i en hel jäkla månad. Fy vad frustrerande det var att knappt kunna svälja på en månad. Jag var hos läkaren 2-3 ggr och tog halsodlingar m.m men tyvärr kunde det inte medicineras bort. Jag fick stå ut helt enkelt....

Jag svävade på moln den morgonen som jag vaknade utan att känna av det minsta halsont.

Jag fick inte vara hemma från jobbet och vila upp mig heller för min chef så jag fick stressa runt med städvagnen på biografen så svetten rann.

Då är det inte lätt att kurera sig så man kan bli bättre.


Tror det satt i så länge pga stressen på jobbet, det förvånar mig inte för min chef pressade mig till max. Allt skulle vara perfekt...det skulle städas även där det inte syntes. Han var för petig helt enkelt.

Han var snäll annars, glad och trevlig men alldeles för petig.

En sån person skulle inte jag kunna leva ihop med för då skulle jag få städa ihjäl mig.


Jag skulle vilja åkt till ANDYS lekland i Kosta...men maken har ont i halsen och jag åker inte dit med 3 barn själv. Då får jag sätta en GPS på dem eller ha dem i koppel ;-).

Det får bli nån annan gång...

Jag skulle ju vilja in på Kosta outlet med och titta vad som finns.


Utan att tänka på det så matchade jag de två små barnens kläder idag ;-)...Viggo har grönrandig tröja och Saga grönrandiga tajts, Tova klädde sig själv med Nike tröja och ett par jeans...

Så detta är dagens outfit som ni ser på bilderna.


Min mamma och lillebror har varit här från torsdag till fredag. De satt barnvakt igår när jag jobbade för Niklas var på grillfest med fotbollen.

Sen kom mammas sambo och hämtade dem så de åkte hem vid 22 tiden sen.

Alltid trevligt med besök.

Vi grillade grillspett igår innan jag gick till jobbet och det var sååååå gott.




 
 
Ingen bild

Stina

18 maj 2008 12:47

Jag kan inte riktigt förstå att du inte kan göra något själv med barnen, jag har 4 och kan ta bussen in till stan eller stranden med alla och ha en mysig dag dom är 6, 5 och 3 år och så lillan på 10 månader. Det är nemas problemas och 3 åringen åker inte vagn längre det slutade han med vid 2,5 år, så jag har 3 gående barn att hålla koll på.

Tycker det är ännu viktigt med regler och struktur när man har mer än 2 barn annars går det inte, man har ju bara 2 armar/händer.
Te.x går vi bland trafik så håller stora barnen varandra i handen och går framför vagnen så jag kan "styra dom" 3-åringen håller i vagnen och så kan man gå och ha full styrning på det hela (precis som dom gör på dagis).

Hade jag känt att det var något jag inte redde ut med barnen pga hur många dom är så hade jag sett till att lära mig det/öva in det eller något för klarar man inte av att göra saker har man antingen för många barn eller för dålig diciplin på sig själv eller barnen. Öva öva så kan ni hitta på saker även utan faren i sommar! Det ska iaf vi göra, jag är mammaledig och mannen jobbar ju några veckor under sommaren och då tänker jag ta tåget/bussen till stugan med alla barnen.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 1 september 2008 23:04

lösenordet till min nya blogg på www.blogg.se försvann plötsligt och jag får inget nytt hur många gånger jag än skickar att jag glömt lösen..det kommer inte nåt nytt lösen.   irriterande...jag har liksom en tävling som slutar idag.   Om någon av er s...

Av Linda - 25 juni 2008 18:55

 Vinnaren av en resepottan från:  LillaW webshop     Anna.R & Ella från juni-06 mejl: linnea_g75@hotmail.com     GRATTIS till resepottan !   Jag kommer även skriva detta i min nya blogg.   Från och med nu lägger jag ner denna blogg och kommer befi...

Av Linda - 22 juni 2008 09:28

Jag har nu utsett en vinnare i tävlingen om ett hemligt paket och den som vinner är:   Carola m 7    Som skriver bl.a så här i sin kommentar om semester: ********************** " Vår semester i år kommer att gå till Astrid Lindgrens värld och High C...

Av Linda - 20 juni 2008 21:41

 Nu har jag ordnat och donat med nya bloggen hela dagen, fick skaffa mig ett nytt medlemskap och göra en helt ny om från början.  Tryck på länken nedan. Nya bloggen   OBS ! Denna blogg kommer finnas kvar och vara aktiv tills tävlingarna är slut...jag...

Av Linda - 20 juni 2008 12:27

min son på 5 år sa nåt till mig idag som gjorde mig så ledsen.. vi satt på trappan och pratade om att Saga får inte vara i skogen för då ser jag inte henne, hon kan trilla ner i en pöl med vatten och drunkna. Då undrade han vad det gjorde...jo men sa...

Presentation

Omröstning

Vilken bloggsida är bäst ?
 bloggagratis.se
 blogg.se
 wordpress.com
 bloggproffs.se
 bloggspace.se
 sprayblog.se
 skyrock.com
 bloggsida.se
 bloggorama.se

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards