Alla inlägg den 5 juni 2008

Av Linda - 5 juni 2008 21:49

Hittade en PERFEKT present till Viggo idag. Jag högg den diret så fort jag såg den, de måste vara nyutkomna för de var inte där för 2 dgr sen när jag kikade in i leksaksaffären.


Viggo brukar se ett tecknat program på tv som heter "Ben Ten"...han är helt galen i det och ritar klockor på sina armar precis som ben ten har.

Nu hittade jag en sån här ben ten klocka i affären.

Jag köpte även ett sorts Ben Ten ägg som man ska kläcka eller nåt med vatten och så blir det nån figur.

Den ska vara från min mamma och hennes sambo tänkte jag...Viggo kommer skrika och hoppa av glädje när han öppnar det paketet.


Jag köpte även en burk med en liten håv, pincett och förstoringsglas så han kan fånga insekter, grodyngel m.m och ha i den burken. Den ska vara från hans farmor och farfar.


Jag vet inte alls vad han ska få av oss ännu, har en vecka på mig att hitta nåt.

Hittae en massa låtsaspengar m.m som jag ska dekorera bordet med samt choklad guldpengar men de kan vi inte ha ute på bordet i solskenet för då smälter de tyvärr.

De ska ligga i en skattkista som jag ska göra med kartong och folie gömd i trädgården (i skuggan)...i påsar som barnen får med sig hem när de går. Då är det ingen risk att de smälter härhemma iallafall ;-) .

I skattkistan ska jag även lägga Tovas pärlhalsband och prinsesskronor m.m så det blir som en riktig skattkista...och så får de leta upp sina godispåsar däri.


Det slank ner en stor pool med (279 kr på toys r us, extrapris) + klor att ha i poolen...så nu ska här badas.



Av Linda - 5 juni 2008 16:47

en heldag på stan i denna värmen gav mig huvudvärk.

Har simmat runt i mina foppatofflor i 5 timmar i 30 gradig värme, så jag ska ner till stranden nu ikväll och svalka av fötterna lite.

Jag och 8 åringen ska dit med 1:orna + lärarna för att ha en liten välkomstfest för barnen som ska börja förskoleklassen till hösten.

Skulle egentligen grilla, men det är grillningsförbud så det fick vi inte...blir väl bara en fika då.

Och jag som köpte en massa korv och korvbröd i stan...nåväl, det går väl fler tåg :-)

********************************

Föressten håll utkik i min blogg framöver, jag ska ha en liten tävling där ni kan vinna nåt, jag vet inte vad än. Jag har kontakt med nån nu som vill ställa upp som sponsor. Jag återkommer ang. detta....

*********************************

Av Linda - 5 juni 2008 09:19

parasollet alltså...gillar den mer och mer nu :-). Jag ville ju ha en färgklick och det blev det ju med även om det inte var precis den röda färgen jag ville ha.

Men det kommer skära sig sen, den dagen vi målar huset i rött..nåväl det kanske dröjer så länge så det blir dags och köpa nytt parasoll :-).


Idag är det shopping igen som gäller.

Har massor med ärenden inför helgen....ska ha vänner på grillning här imorgonkväll och så Viggos piratkalas på söndag.

Ska beställa pirat tårta, köpa guldpengar osv.


Ska även köpa present till honom från oss, fick i uppdrag att köpa från mamma och svärmor med.

Funderar kanske på en sån där vattenrutchkanepool, en ny som kommit på toys r us...med rutchkana och en bräda som de kan glida nerför kanan på och ner i själva pool delen.

Eller vad heter de där...sparkcykel?....

Kanske Darth Wader (star wars) eller pirat utkädningskläder, lego, jättestor radiostyrd bil, stooor pool som även en annan kan få plats i ;-).  åhhhh det är så svårt och välja..

Presentation

Omröstning

Vilken bloggsida är bäst ?
 bloggagratis.se
 blogg.se
 wordpress.com
 bloggproffs.se
 bloggspace.se
 sprayblog.se
 skyrock.com
 bloggsida.se
 bloggorama.se

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards