Alla inlägg den 1 juni 2008

Av Linda - 1 juni 2008 23:08

Vad kul och kolla lite i statistiken hur många som kollar ens blogg.


Så här har det sett ut månadsvis sen jag startade denna blogg i November 2007


Nov-07: 705 besök

Dec-07: 929 besök

Jan-08: 2129 besök

Feb-08: 2315 besök

Mars-08: 2507 besök

April-08: 2608 besök

Maj-08: 2737 besök


Kul och se hur det ökar för varje månad som går...


TACK alla för att ni läser min blogg, det är bland annat ni som gör att jag tycker detta är kul och att jag fortsätter skriva.

Jag är helt beroende av denna blogg, jag skriver om allt som händer i mitt liv....jag vill dela mitt liv med er som vill läsa.

Det känns tryggt och veta att ni finns här om jag vill skriva av mig när det händer saker i mitt liv.

Jag får tips och råd av er när jag söker svar...TACK TACK.


Ja jag ska sluta äta lök  ;-)....men ibland är det lök i mat utan att man vet om det knappt. Men jag undrar om det var lök på pizzan igår på Öland, jag tror knappt det. Curry, fläskfile, skinka, champingjoner...det stod inget om lök och mig tillminnes såg jag ingen lök på den.

ÄNDÅ mådde jag urkasst i magen efter den. Man blir ju lite fundersam vad jag reagerar så starkt på...


GODNATT ! 


Av Linda - 1 juni 2008 22:54

Idag körde vi ner till stranden lite innan 12 och så var vi där med barnen till ca kl 15 då vi fick köra hem för att göra mat innan maken skulle iväg till jobbet kl 17.

Barnen lekte och hade så kul idag vid stranden och sjön...deras kompisar var där. Tova och Viggo hade varsin håv och hink med sig och alla skulle försöka fånga fisk med håvarna ;-). Men fiskarna var väl ivägskrämda för längesen av alla plaskande barn...


Nu har Sagas en bästis flyttat...han som bodde granne med oss.

De lekte nästan varje dag och hade så kul ihop.

Nu kan de inte gå in till varandra och leka mer, känns lite trist faktiskt för det var så perfekt med en lekkompis så tvärsöver gatan...annars blir det inte att hon leker med nån härhemma Saga.

Då måste man gå iväg med henne till nån och sitta där tills hon lekt klart.

Hon är ju så liten ännu (snart 3 år) så jag vill inte bara lämna iväg henne själv hos en kompis och gå hem..


Så det blir ju inte samma sak på så sätt. Härute var det så bra, för då turades vi om jag och pojkens mamma att titta till dem lite och så kunde vi fortsätta med tex disken, tvätten, gräsklippningen eller annat. 


Det har bott 3-4 stycken i denna lägenhet sen vi flyttade hit för 5 år sedan.

Man är liksom förberedd numera att de som flyttar in blir aldrig långvariga där.

Det känns dock lite sorgligt varje gång de flyttar...för det blir så tomt och mörkt därinne i lägenheten.

Nu är det tomt,ödsligt och mörkt i alla tre lägenheterna mittöver vårt hus... urtrist !

Jag hatar när folk man lärt känna flyttar, det borde vara förbjudet ;-)...







Av Linda - 1 juni 2008 18:11

Åt spaghetti och köttfärssås (med lök) idag och fick lite kramp i magen igen, men inte som igår.

Var tvungen att gå på toa igen idag....


Vad ÄR det med min mage, det är verkligen skitjobbigt när jag får såna kramper, det gör så ont och det känns som om tarmen vrider sig flera varv och det dånar högt.

Jag har nu kollat runt på nätet efter alla möjliga sjukdomar, irriterad tarm, fickor på tarmen, tjocktarmscancer (denna kan jag utesluta tror jag för jag blöder inte) osv osv.


Jag vågar inte gå till doktorn heller för jag vill inte få en kamera i uppkörd baken...usch vad obehagligt.

Kan de inte bara göra en röntgen?


Av Linda - 1 juni 2008 10:02

och sommaren är här !


Vilken underbar dag vi hade igår, Vi åkte härifrån i minibussar runt 09.30 och vi hade en liten paus på en rastplats efter Nybro där vi fikade och hade tipspromenad.

Sen körde vi vidare och stannade vid Färjestaden på en camping där med en underbart fin strand. Barnen lekte och hade så kul i vattnet.

Vi hade lekar/tävlingar som var rätt roliga de med ;-).


Sen åkte vi iväg för att äta inne i Färjestaden och hamnade på en Pizzeria och jag mitt dumma nöt tog en liten pizza...och jäklar vad ont i magen jag fick.

När vi ätit och åkt tillbaka till campingen/stranden så fick jag sitta på toa en halvtimme och det bara rann rakt igenom mig...tarmarna vred sig som om jag hade tarmvred...usch.

Inte roligt då det kostade 5 kr för att gå på toalettet (snordyrt)...så jag vågade ju inte gå ut utan fick sitta där tills benen somnade. 

Men sen satte jag en papperskorg vid dörren så jag skulle slippa lägga i en massa femmor om jag behövde gå fler gånger....

Rena mardrömmen ju att få så ont i magen när man är iväg nånstans.


Att jag inte lär mig av mina misstag heller, jag hade iofs ÄNNU ondare sist jag åt pizza härhemma för ca en månad sen och sa ändå redan då att jag aldrig skulle äta pizza mer...men ändå så gjorde jag det igen.


Men nu har jag verkligen fått det bevisat, jag kan inte äta pizza...magen verkar inte tåla det längre...jag vågar aldrig mer stoppa i mig en enda liten pizzabit. Jag vill inte få så ont i magen mer gånger....


Barnen badade lite till iallafall och jag som hade fått frossa efter magsjukan fick ligga på en filt och vila mig i solen som värmde så gott.


Vid ca 17.30 tiden gick vi upp till en underbart fin minigolfbana vid receptionen där vi spelade golf allihop.

 Men att spela minigolf med tre barn att hålla reda på var inte lätt ska jag tala om...de sprang åt alla håll, sprang på banorna, sprang i vattnet i vallgravarna, stod mitt i banorna när främmande folk spelade och Viggo sprang i väg och spelade golf på egen hand så hans poäng kunde vi inte ens räkna tillslut...jag orkade inte ropa efter honom hela tiden.


Och tillslut kom en tant fram till mig och beskyllde min son för att ha snott en sten med en nyckelpiga på ??!!...men sen hade hennes väninna den i handen...fy vad fult och ta för givet att min son tagit den när han inte hade det.

Hon kunde ju frågat lite snällt bara....men nä då...hon tog det för givet bara pga att de var så stökiga och sprang överallt där de inte skulle springa. 


Kl 20.30 körde vi från Öland iallafall, Viggo somnade som en stock i bussen men Saga och Tova var pigga som lärkor.....


Bilder kommer senare idag...just nu skriker Saga brevid mig så jag får ta henne. 

Presentation

Omröstning

Vilken bloggsida är bäst ?
 bloggagratis.se
 blogg.se
 wordpress.com
 bloggproffs.se
 bloggspace.se
 sprayblog.se
 skyrock.com
 bloggsida.se
 bloggorama.se

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards