Alla inlägg den 4 juni 2008

Av Linda - 4 juni 2008 20:37

Har faktiskt utövat lite motion idag trots träningsvärken.

Jag delade ut inbjudningskort till Viggos kalas på söndag här i byn så då passade jag på att springa/jogga lite varvat med pauser förstås.

Man ska ju som sagt ha små mål och det gäller att börja smått smått...så man bygger upp sin kondis.


Nu ikväll så cyklade jag 30 min med...det finns olika motionsrundor här och när man promenerar så går man oftast bara en av rundorna som är antingen 5 km, 4.5 km eller 4.0 km.

Idag tog jag med cyklen två av dessa rundor (slog ihop dem) vilket blev sammanlagt ca 7 km (inte säker på sträckan riktigt då jag vek av på halva och fortsatte på nästa runda)...det tog iallafall 30 min.


Tänkte fortsätta med att cykla så här varje kväll om jag har tid och inte maken jobbar. För nu måste jag försöka komma igång med motionen igen...jag ger mig inte i första taget.



Vi kan köra stegräknartävlingen denna veckan. Det är jag som varit lite slapp bara...förlåt mig.

Skicka in era resultat som vanligt på torsdagkväll eller fredagmorgon...hur många steg ni gått sen fredag morgon förra veckan (7 dgr).


Ida, vill du hänga på i tävlingen så går det bra......det vore kul och ha med nån man känner.


Av Linda - 4 juni 2008 14:23

Nu är mitt examensarbete inlämnat...skönt...nu slipper man allt vad skola heter fram till augusti.


Köpte ett parasoll idag men vet inte vad jag tycker..ville ha ett rött och frågade i affären om det fanns, det fanns det. I samma röda färg som parasollet brevid som såg snyggt ut.

De tog sen en låda på lagret och stoppade in i bilen, jag såg aldrig det jag köpt men litade på dem att det var ett likadant rött som i affären.

När jag kommer hem och packar upp ser det orange ut....

Får se hur jag gör..orkar inte packa ner det igen och iväg till affären en gång till..suck.

Men har man gett 950 spänn för parasoll och fot så ska man ju vara 100 % nöjd.


Av Linda - 4 juni 2008 10:14

Tänk vilken bra affärside egentligen...den som kom på blöjorna.

Gud vad de tjänar pengar. Det är ju nåt som verkligen alla barn har och i flera år med.

De är ju inte billiga heller liksom.

Man skulle kommit på en sån där bra ide och tjänat miljoner kronor :-)...


http://www.e24.se/branscher/konsumentvaror/artikel_508371.e24


Nåväl, Saga slutade för några månader sen (hon blir 3 år i september). Hon har bara på nätterna...det känns rätt bra faktiskt och hon är jätteduktig, det tycker även andra.

Det händer inga olyckor längre och hon kan t.o.m bajsa ute i gräset ;-)....vilket hände nu i helgen när vi var på Öland.


De där nya designade blöjorna...Kling by kling eller vad designern nu heter...

Gud vad fula mönster, jag gillar inte det alls.

Av Linda - 4 juni 2008 10:08

Inse att jag har träningsverk efter gårdagens bravader i skolan.

Jag har inte sprungit så mycket på sammanlagt 5 år säkert.

Vi spelade brännboll och jag sprang för glatta livet ska jag tala om...puh.

Jag har ont i hela kroppen idag... speciellt i högra axeln efter att ha svingat iväg bollar med basebollträet...


Av Linda - 4 juni 2008 08:46

Nu har änligten skattepengarna kommit....vad glad jag blir.

Tyvärr kan jag inte göra så mycket kul för dem (12 000 kr).

Får ju inget csn bidrag i varken juni eller juli och jag får inte ut mycket pengar för det jag jobbat heller då det varit så lite.

Så jag måste spara lite till mat m.m....skittråkigt


Men jag ska iallafall iväg och köpa en mörkläggningsrullgardin, ett stort parasoll till terassen, 2 strandstolar och en födelsedagspresent till min älskade lille pojke som fyller hela 5 år den 12 juni...tiden går fort.

Det var inte alls längesen ju som han låg nyfödd i den där lilla BB baljan med svartvit randiga polarn o pyret kläder och sov gott (på bilden).



Presentation

Omröstning

Vilken bloggsida är bäst ?
 bloggagratis.se
 blogg.se
 wordpress.com
 bloggproffs.se
 bloggspace.se
 sprayblog.se
 skyrock.com
 bloggsida.se
 bloggorama.se

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards