Alla inlägg den 29 december 2007

Av Linda - 29 december 2007 12:50

svärföräldrarna var här nyss och gnällde på att barnen fortfarande hade pyjamasarna på.

Svärmor tyckte vi skulle gå ut för det är så fint väder...men jag tittade ut, blåsigt (t.o.m utegranen har vält omkull på altanen) och regnigt med vattenpölar...kallar hon det fint väder???

Hade det varit soligt och molnfritt, torrt på vägarna, så hade jag kunnat säga att det varit fint och skönt väder.


Vi är lediga, barnen är lediga från skolan/dagis..kan man inte då få gå runt i pyjamas hela dagen om man vill, och slappa lite?

Om det ändå regnar ute och inte är så fint väder som hon tyckte det var och vi inte ska gå ut så kan man väl få gå runt i pyjamas om man vill.

Är så trött på allt gnäll och alla krav på en hela tiden...kan man inte bara få bli lämnad ifred?


Jag skulle så hemskt gärna vilja ha ett välstädat, prydligt, stilrent hem..men hur lyckas man med det utan att slita sig halv ihjäl.

Jag har försökt men inte sjutton blir det bättre, nån minut senare flyger ungarna omkring som en virvelvind och sen ser det likadant ut igen...känns meningslöst att städa och torka..när det ser likadant ut igen efter en stund.


Tex igår städade jag på toaletten innan svärföräldrarna skulle komma då svärmor är petnoga med fräscha toaletter.

Så jag skrubbade och donade därinne en halvtimme....det gick 10 min och då hade Viggo varit därinne och tvättat händerna+ kladdat utan att jag sett det så hela vasken var nerkladdad med smuts...så jag fick in igen och skrubba/torka.

Ska man behöva hålla på så här hela dagarna för att få ha det fint...hur gör andra för att hålla det snyggt omkring sig med tre barn i huset?


Tillslut ger man upp bara för det känns som sagt meningslöst att göra fint...jag vill ju gärna ha det fint och välstädat, prydligt och snyggt OM det kommer nån på oväntat besök.


.






Av Linda - 29 december 2007 00:32

tack alla för era kommentarer i min blogg.


Man undrar ju vad det är för människor därute i vår värld, vad får de ut egentligen av att trakassera andra människor på det sättet?

Mår de bra av det, njuter och mår bättre själva sen eller?


Vad har jag gjort för ont i mitt liv för att förtjäna sånt?

Är jag inte lika värd som alla andra, är jag inte värd att få leva i denna världen?..ska jag gå och lägga mig och dö eller, så du/ni slipper mig ?


Jag anser att alla människor är lika värda, vi är alla uppbyggda på samma sätt med blod, kött, celler, hud osv osv. Men vi tänker bara olika helt enkelt. En del är tjocka, smala, svarta, vita, handikappade..ja allt möjligt. men inte sitter jag och trakasserar nån för att de tycker annorlunda än jag eller ser annorlunda ut till utseendet.

Alla har vi känslor, alla bli vi ledsna..även du som sitter och trakasserar vid en dator nånstans i vårt avlånga land.


Vad har du för rätt att sitta där och leka gud vid din dator, att kunna vräka ur dig precis vad som helst och få andra att må dåligt, bli ledsna osv ?


Jag utbildar mig till undersköterska och har fått lära mig att man bemöter andra människor med respekt oavsett hur de tänker eller ser ut. Det är A och O inom sjukvården.


Detta är det sista jag skriver om denna agnes nu, jag kommer ignorera henne och ta bort alla kommentarer hon skriver till mig. Så NOG om det nu.

******************

Arn kollade vi ju på bion ikväll som jag skrev nedan. Filmen är super duper bra...den måste ni ju se om ni inte sett den.

De pratar en massa olika språk, inte bara svenska. Sen åker de ju iväg till ett annat land..så den är ju inte helsvensk som jag trodde.

Tyvärr dröjer det väl ett år innan man kan se andra filmen *suck* , kan inte hålla mig...jag vill se den NU !

Presentation

Omröstning

Vilken bloggsida är bäst ?
 bloggagratis.se
 blogg.se
 wordpress.com
 bloggproffs.se
 bloggspace.se
 sprayblog.se
 skyrock.com
 bloggsida.se
 bloggorama.se

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards